Grupa Schwarz, do której należą sieci Lidl i Kaufland, osiągnęła w ostatnim roku finansowym 90,2 mld euro sprzedaży. To o ponad 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Jak zapowiadają władze spółki, w 2018 roku obroty mają wynieść 100 mld euro.

Niemiecka grupa skupiająca sklepy dyskontowe Lidl i hipermarkety Kaufland miała w roku obrotowym zakończonym z końcem lutego 2017 roku 90,2 mld euro łącznej sprzedaży. Było to o 5,3 proc. więcej niż w ciągu poprzednich 12 miesięcy.

Z tej kwoty 68,6 mld euro przypadło na Lidla, który zwiększył obroty o 6,2 proc., natomiast sprzedaż w Kauflandzie wzrosła o 2,4 proc. do 21,6 mld euro. Ponad jedną trzecią swoich wpływów (34 mld euro) Grupa Schwarz zawdzięcza rynkowi niemieckiemu.

Grupa Schwarz planuje zainwestować w tym roku 7 mld euro, skupiając się na remontach sklepów Kaufland i kontynuowaniu testów kanału e-commerce.

Lidl i Kaufland w Polsce

Pierwszy Lidl w Polsce został otwarty w 2002 roku. W pierwszym roku działalności firma miała 7 sklepów (Słupca, Kościan, Poznań, Turek, Lębork, Włocławek i Bydgoszcz). Dwa lata późnej Lidl świętował otwarcie 100. sklepu w Polsce, a w 2013 r. sieć liczyła już 500 sklepów. Obecnie sieć tworzy już ponad 600 sklepów. 70 proc. obrotu Lidl Polska generuje na sprzedaży produkty pochodzących od polskich producentów.

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada około 1200 sklepów i zatrudnia ponad 150 tysięcy pracowników. W Polsce pierwszy sklep sieci Kaufland został otwarty w 2001 roku. Dziś jest ich już ponad 200.