Bytom na plusie. W planach nowe sklepy

bytom

Grupa Bytom osiągnęła w maju 2017 roku 16,28 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 24,1 proc. rok do roku – poinformowała spółka w komunikacie.

Sprzedaż detaliczna wzrosła o 23,7 proc. rdr do 15,83 mln zł, w tym sprzedaż detaliczna na sieci porównywalnej wyniosła 14,34 mln zł (wzrost o 13,1 proc. rdr).

Marża detaliczna w maju 2017 roku wzrosła o 10,3 proc. rdr do 8,13 mln zł. Marża detaliczna wyniosła 51,4 proc., co oznacza spadek o 6,2 p.p. Narastająco, w okresie styczeń-maj sprzedaż detaliczna i hurtowa spółki wyniosła 69,23 mln zł, co oznacza wzrost o 20,1 proc. rdr.

Rozwój sieci sprzedaży

Grupa podtrzymuje, iż nadal chce istotnie zwiększyć posiadaną sieć sprzedaży. Celem najpóźniej na koniec 2018 roku jest posiadanie sieci detalicznej liczącej 120 sklepów o łącznej powierzchni 15 tys. mkw.

Zwiększenie sieci będzie się odbywało poprzez otwarcia nowych sklepów o średniej powierzchni 130-160 mkw., jak i powiększanie sklepów istniejących, o niskim metrażu, które to wykazują się wysoką efektywnością sprzedaży i rentownością. Średnia powierzchnia sklepu na koniec roku 2018 będzie wynosiła ok 125 mkw.

Wzrosty w I kwartale

W I kwartale 2017 roku wartość sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku zwiększyła się o 14,5 proc. (z poziomu 30,711 mln zł) i wyniosła 35,167 mln zł. Na wzrost składał się przede wszystkim wzrost przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej, która stanowi ok 91 proc. łącznych przychodów Grupy.

Sprzedaż detaliczna wzrosła z poziomu 28,9 mln zł do 31,9 mln zł (wzrost o 10 proc.). Grupa odnotowała wzrosty we wszystkich sprzedawanych przez nią produktach, tj. w segmencie odzieży formalnej jak i „smart casual”. Istotne jest, że od miesiąca marca największe wzrosty odnotowywane są na sprzedaży garniturów i koszul. Jest to efekt większej koncentracji w sprzedaży i komunikacji na formalnej części kolekcji, co oznacza „powrót do korzeni” Bytomia. Po nieudanych miesiącach sprzedażowych styczniu i lutym, od wiosny Grupa odnotowuje powrót do dynamicznej ścieżki wzrostów. Poprawiane są istotnie nie tylko przychody, ale przede wszystkim efektywność sprzedaży liczona w zł/m2. Poprawa ta to efekt zmian w kolekcji, korzystanie ze sprawdzonych metod promocyjnych oraz zmian w zarządzaniu operacyjnym sklepami.

Okres I kwartału 2017 roku Grupa zakończyła stratą netto w wysokości 1,351 mln zł (31.03.2016 r.: zysk 497 tys. zł).

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.