Hamleys: nasza strategia sprzedaży ma już ponad 250 lat

Miś Hamleys jest sprzedawany co 2 minuty na świecie. Marka właśnie zadebiutowała na polskim rynku otwierając swój pierwszy sklep w Warszawie. O strategii sieci rozmawiamy z Wojciechem Sznurkowskim, Business Development Managerem Hamleys w Polsce.

Dlaczego na pierwszy sklep w Polsce Hamleys wybrał właśnie Galerię Północną?

Za tą lokalizacją na pewno przemawiała demografia. Białołęka to dzielnica w której dominują ludzie młodzi i rodzi się dużo dzieci. Jako mieszkaniec tej dzielnicy Warszawy śmiało mogę powiedzieć, że tym miejscu brakowało takiego obiektu handlowego i takiej oferty jaką my proponujemy. Galeria Północna to centrum handlowe mocno nastawione właśnie na rodziny i dzieci. Pierwszy sklep Hamleys w tym miejscu jest zatem naszą odpowiedzią na takie zapotrzebowanie. I już teraz, w kilka tygodni po otwarciu, mogę powiedzieć, że nasz projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów. Strzałem w dziesiątkę była nasza parada zabawek na otwarciu. Event przyciągnął do centrum nie tylko mieszkańców Białołęki, ale całej Warszawy. Wszyscy byli ciekawi jak wygląda pierwszy w Polsce sklep marki, która dostarcza zabawki dla dzieci brytyjskiej rodziny królewskiej. Udało nam się ściągnąć do Galerii Północnej rzesze klientów.

Zwykle marki rozpoczynając ekspansję na polskim rynku wybierają na debiut flagowe, najlepsze obiekty handlowe w danym regionie. Dlaczego Hamleys nie wybrał centralnie zlokalizowanych w stolicy Złotych Tarasów, bądź prestiżowych galerii o ugruntowanej już pozycji – Arkadii, Galerii Mokotów?

Topowe destynacje to także topowe czynsze. Nie ukrywam, że jednym z czynników była kwestia finansowa. Wysokość czynszu to zawsze trudny temat z którymi każdy najemca musi się zmierzyć. Ale chcę podkreślić, że Galeria Północna, to centrum, które nie musi być marginalną i peryferyjną galerią jeśli chodzi o prestiż. Ten obiekt zaczyna dopiero walkę o klienta i ma potencjał do tego, żeby być ekskluzywnym obiektem, gdzie klienci będą przyjeżdżać i robić zakupy. Uważam, że śmiało może, konkurować z innymi flagowymi projektami w Warszawie. To tylko kwestia czasu, kiedy ta renoma będzie w pełni osiągnięta.

Jak zatem wyglądała współpraca z GTC?

Negocjacje tej umowy najmu dały nam spojrzenie na przyszłość. Było to duże doświadczenie, które będzie ważne przy kolejnych projektach. Wszystkie sprawy, które udało się załatwić bądź nie będą dla nas bagażem doświadczeń przydatnym przy negocjacji kolejnych umów.

Hamleys w Galerii Północnej ma ok. 1,5 tys. mkw. powierzchni handlowej, ale powierzchnie sklepów tej sieci bywają i większe

Hamleys otwiera sklepy w trzech formatach. Pierwszy – najmniejszy – to koncept przeznaczony na lotniska. To sklep mało-powierzchniowe do 200 mkw. Większe sklepy – przykład w Galerii Północnej – to formaty do 2 tys. mkw. powierzchni. Jest to format dobrze wpisany i optymalny właśnie dla galerii handlowych. Z kolei nasze największe sklepy np. w  Pradze czy Moskwie to formaty o powierzchni nawet 12 tys. mkw. często wielopoziomowe. Ich wyróżnikiem jest np. karuzela z której mogą korzystać klienci w sklepie.

Czym poza dodatkowymi atrakcjami będzie się wyróżniał Hamleys?

Niewątpliwym wyróżnikiem są nasi demonstratorzy, którzy będą prezentować zabawki dostępne w sklepie. Chcemy nakłonić i dzieci i ich rodziców do sprawdzenia jak działa dana zabawka. A zatem nie sprzedajemy tylko zabawek w pudełkach, a dajemy możliwość przetestowania ich. Ta strategia sprawdza się już od ponad 250 lat w Wielkiej Brytanii, gdzie na głównej ulicy Londynu działa flagowy 7-piętrowy sklep Hamleys w którym każde dziecko może dotknąć zabawki i sprawdzić jej możliwości. W tym kierunku chcemy podążać.

Jakie są najbliższe plany ekspansji marki?

Brytyjski Hamleys swoją ofertę franczyzową przedłożył dla spółki Inexad w Czechach. Ta wykupiła licencje na 5 krajów w Europie – Polskę, Czechy, Słowację, Austrię i Węgry. I te rynki będziemy eksplorować w pierwszej kolejności.

Jak wygląda sieć Hamleys obecnie na świecie?

Nasz polski sklep jest 112. salonem na świecie. Hamleys jest bardzo popularny w krajach azjatyckich, czy Indiach gdzie ma ok. 40 sklepów. Kolejnym rynkiem są Chiny gdzie dominują w większości sklepy wielkopowierzchniowe. Ale nasz największy sklep o powierzchni ok. 10 tys. mkw. działa w Moskwie w centrum handlowym Europeisky Shopping Mall. Średnio na świecie otwieramy 2 salony w miesiącu.

Hamleys powstał w 1760 roku w Wielkiej Brytanii z inicjatywy Williama Hamley’a. Najsłynniejszy i pierwszy sklep sieci znajduje się przy Regent Street w Londynie. Jest prawdziwą ikoną miasta i jedną z głównych atrakcji turystycznych stolicy Wielkiej Brytanii. Rocznie odwiedza go ponad 5 milionów ludzi. Obecnie sieć Hamleys tworzy ponad 100 sklepów. Marka jest bardzo popularna w krajach azjatyckich, czy Indiach gdzie ma ok. 40 sklepów.

Rozmawiała Katarzyna Łabuz

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl