obag-sklep-ecommerce
Sklep stacjonarny sieci O bag

Dzięki wdrożeniu systemu Comarch zamówienia składane przez internet są realizowane 40 proc. szybciej, a prawdopodobieństwo pojawienia się błędów zniwelowane niemal do zera. Dodatkowo sprzedaż artykułów O bag przekroczyła założenia biznesowe.

Projekt dla firmy O bag opiera się na wdrożeniu oraz integracji dwóch rozwiązań: Comarch ERP Altum oraz Comarch Business Intelligence. Firma Comarch jest partnerem merytorycznym SCF 2018 Exhibition & Awards.

– Dzięki możliwości korzystania z  zaawansowanych analiz, skalowalności oprogramowania oraz łatwego w obsłudze interfejsu większość naszych bieżących problemów, związanych z obsługą zamówień, została rozwiązana. Już teraz obserwujemy biznesowe korzyści z wdrożenia systemu Comarch: o 55 proc. skrócił się czas obsługi administracyjnej sklepu internetowego a zamówienia realizowane są 40 proc. szybciej. Udało nam się również wyeliminować błędy i przestoje w pracy sklepu online  – mówi Artur Pękacki, Dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Obag.store, producenta konfigurowalnych akcesoriów i dodatków, zegarków, torebek i okularów przeciwsłonecznych.

obag-arur-pekacki1
Artur Pękacki, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Obag.store

Personalizacja sprzedaży

Przejście na Comarch ERP Altum pozwoliło na uporządkowanie i obsługę pełnej ścieżki zamówień a funkcjonalny interfejs oprogramowania umożliwił integrację z systemem do obsługi sklepu internetowego. W ten sposób firma ma zapewnioną kompleksową obsługę całego procesu sprzedaży – od momentu wystawienia towaru w sklepie internetowym, przez operacje magazynowe aż po wystawienie i przekazanie faktury do klienta. Znacznie poprawiła się również synchronizacja pomiędzy stanowiskami.

Dodatkowo na potrzeby O bag zostały wdrożone dedykowane funkcjonalności. Pracownicy mają stały podgląd stanów magazynowych oraz otrzymują powiadomienia przed sprzedażą towaru, którego nie ma na stanie magazynu POS-owego. Ciekawym rozwiązaniem jest podgląd formularza paragonu z widocznym zdjęciem produktu. System pozwala również na opracowanie indywidualnych opakowań, toreb papierowych oraz etui do paragonów a także etykiet na produkty, kartony i opakowania zbiorcze. Ponadto oprogramowanie Comarch ERP Altum pozwala  na  generowanie zamówień do sklepów na podstawień zapotrzebowania klientów, ewidencję wszelkich opakowań, którymi używane są na co dzień. Przydatnym rozwiązaniem okazało się uruchomienie automatycznego mailingu w momencie przyjęcia zwrotu od  klienta.

Zbierania i analiza danych

Uzupełnieniem Comarch ERP Altum jest system Business Intelligence, który pozwala na podstawie zebranych danych na analizę preferencji klientów i dostosowywać ofertę handlową do bieżących potrzeb.

– Same systemy ERP służą głównie do rejestrowania transakcji czy operacji oraz do operacyjnego działania czy wywoływania konkretnych akcji lub definiowania reguł biznesowych. Dla dynamicznego rozwoju firmy narzędzie businnes intelligence staje się niezbędne. Dlatego zasugerowaliśmy kadrze zarządzającej O bag wdrożenie Comarch BI. Kompleksowe rozwiązanie pozwala analizować gromadzone przez ERP dane, przeprowadzać symulacje wyników sprzedaży analizować statystyki sprzedaży, jakość produktów, efektywność przeprowadzonych kampanii marketingowych czy też preferencje klientów i na tej podstawie dostosowywać ofertę do bieżących potrzeb odbiorców. Dodatkowo dzięki opracowanej prognozie zapotrzebowania pracownicy wiedzą czego będą potrzebować klienci w najbliższym czasie. Taka wiedza daje przewagę we współpracy z dostawcami i negocjacjach jak najlepszej oferty na zakup danego produktu – tłumaczy Łukasz Gajek, Wiceprezes oraz Chief Information Officer z firmy Supremo, która była odpowiedzialna za wdrożenie systemu Comarch ERP.

Aktualnie O bag posiada w Polsce 7 sklepów firmowych (4 własne i 3 franczyzowe) oraz sieć około 30 autoryzowanych punktów odsprzedaży, realizowanych przez partnerów handlowych w sklepach multibrandowych. Sklepy zlokalizowane są w Krakowie, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu i Zakopanem.