Międzynarodowa ekspansja Action przynosi efekty

Sklep sieci dyskontowej Action

W 2017 roku holenderska sieć zanotowała niemal 30 proc. wzrost obrotów. Wyniosły one 3,4 mld euro. Firma otworzyła w tym okresie ponad 240 sklepów, w tym pierwsze na polskim rynku.

Od momentu debiutu na polskim rynku, który miał miejsce w październiku 2017 roku, sieć Action otworzyła w naszym kraju 6 sklepów – w Lesznie, Legnicy, Lubaniu, Wałbrzychu, Świdnicy i Głogowie.

Mocny początek Action w Polsce dostrzegło i doceniło jury Retailers’ Awards 2018, które nominowało holenderską sieć w kategorii Other Newcomer.

– W innych krajach, nasza koncepcja spotkała się z dużym poparciem, więc bardzo cieszą nas pozytywne opinie także w Polsce. Zgodnie z kulturą naszej firmy, pozostajemy pokorni i będziemy uważnie obserwować, jak rozwija się pierwszych sześć sklepów Action. Ta nominacja daje nam jeszcze większą pewność, co do naszej decyzji o wejściu na polski rynek oraz, pragniemy podkreślić to raz jeszcze, wielką radość – komentuje otrzymanie nominacji André Rechtuit, General Manager Poland.

Dobre wyniki finansowe

Globalnie holenderska firma uruchomiła w 2017 roku 243 sklepy na 7 europejskich rynkach. Obecnie sieć posiada ok. 1,1 tys. sklepów i zatrudnia ponad 40 tys. pracowników.

Wzrost liczby sklepów przełożył się na wyższe przychody. Wyniosły one 3,4 mld euro, o 28 proc. więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż like for like wzrosła w tym okresie o 5 procent. Zysk wzrósł o 25 proc. i wyniósł 387 mln euro. Marża operacyjna wyniosła 11,3 proc., nieznacznie mniej niż rok wcześniej.

Rozszerzony asortyment

Jak zapowiada Sander van der Laan, prezes Action, w tym roku sieć zamierza kontynuować szybki rozwój i planuje otwarcie kilkuset kolejnych sklepów. Głównymi kierunkami rozwoju mają być rynki niemiecki i francuski. Dodatkowo firma zamierza wybudować 4 nowe centra dystrybucyjne, podwajając tym samym ich liczbę. Już w tym momencie ok. ⅔ wszystkich sklepów zlokalizowanych jest poza Holandią, a wyniki osiągnięte przez spółkę we Francji po raz pierwszy były wyższe niż te z rodzimego rynku.

Firma zapowiada również rozszerzenia portfolio oferowanych produktów. Chodzi zwłaszcza o produkty z kategorii sport i rekreacja. Action zamierza sprzedawać tanie buty do biegania, maty do jogi, czy sprzęt fitness.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.