Inditex podsumował 2017 rok: więcej sklepów, wyższe obroty, rosnące znaczenie kanału e-commerce

Grupa Inditex zakończyła ubiegły rok na 9 proc. plusie. Globalne obroty wyniosły w 2017 roku ponad 25,3 mld euro. Co więcej, Grupa zanotowała wzrost przychodów we wszystkich regionach świata, w których prowadzi działalność.

Co ważne podkreślenia, Inditex zanotował wzrost sprzedaży like for like o 5 procent. Dotyczy to wszystkich marek wchodzących w skład hiszpańskiej firmy. EBITDA wyniosła w tym okresie 5,3 mld euro (4 proc. więcej niż przed rokiem), a zysk netto ponad 3,3 mld, o 7 proc. więcej niż w 2016 roku.

Optymalizacja sieci sprzedaży

– Ubiegły rok finansowy zakończyliśmy solidnym wzrostem sprzedaży rok do roku. Widzimy potencjał do dalszych wzrostów, na wszystkich rynkach, dzięki zintegrowanej sprzedaży zarówno w kanale online, jak i w tradycyjnych sklepach. Inwestycje poczynione w rozwój nowych technologii i możliwości logistycznych, a także optymalizacja powierzchni handlowej, przynoszą oczekiwane rezultaty – komentuje Pablo Isla, prezes i dyrektor generalny Grupy Inditex.

W 2017 roku Grupa Inditex otworzyła łącznie 524 nowych sklepów, zlokalizowanych na 58 rynkach. Biorąc pod uwagę jednak zamknięcia mniej rentownych sklepów, zwłaszcza tych w mniejszym formacie, sieć sprzedaży powiększyła się w ubiegłym roku o 183 placówki. Tym samym łączna liczba sklepów Grupy Inditex wyniosła na koniec 2017 roku 7,475 tys. sklepów.

E-commerce coraz ważniejszy

W ubiegłym roku dynamicznie rósł także internetowy kanał sprzedaży, który zanotował 41 proc. wzrost przychodów w porównaniu do roku 2016. Kanał e-commerce odpowiada już za 10 proc. przychodów całej Grupy. Jeżeli wziąć pod uwagę tylko te kraje, w których Inditex prowadzi e-sklep, sprzedaż internetowa odpowiada za 12 proc. ogólnych przychodów.

Firma prowadzi sprzedaż online już na 45 rynkach – po wprowadzeniu e-sklepu w Indiach. Wcześniej uruchomiono platformę e-commerce również w Malezji, Singapurze, Tajlandii i Wietnamie.

W Polsce hiszpańska firma prowadzi sprzedaż internetową wszystkich z Grupy Inditex, czyli marek Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl