Gemini Park, Bielsko Biała
Gemini Park, Bielsko Biała

Rosnące obroty Gemini Park Bielsko-Biała, w tym także sklepów z branży obuwniczej, sprawiają, że duże, światowe marki coraz chętniej inwestują tu w swoje lokale. W marcu do grona najemców galerii dołączył Deichmann, otwierając tutaj drugi co do wielkości sklep z butami i galanterią.

Działające w Gemini Park Bielsko-Biała sklepy z obuwiem i galanterią skórzaną notują coraz lepsze wyniki finansowe. Tylko w 2017 roku, w porównaniu do 2016, ich obroty wzrosły średnio aż o 16 proc. – Oferta obuwia i dodatków zaznacza się u nas bardzo mocno. Już od kilku lat obserwujemy rosnące systematycznie obroty z rekordowym wynikiem w 2017 roku. To pokazuje tylko, jak chętnie tego typu oferta jest wybierana przez bielszczan oraz jak duży jest wciąż jej potencjał w naszej galerii – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

Stale polepszające się wyniki finansowe to przede wszystkim zasługa zmian, jakie zachodzą w galerii w ostatnich latach. Rozbudowa, dobrze zaplanowane działania marketingowe, udana komercjalizacja (22 nowe otwarcia w 2017 roku i 3 w 2018), a także umocnienie na rynku pozycji galerii rodzinnej, to tylko niektóre z elementów, które zaowocowały w 2017 roku aż 8 proc. wzrostem odwiedzin w porównaniu do roku 2016.  Dla porównania wskaźnik odwiedzin dla galerii woj. śląskiego w 2017 roku wykazywał raczej tendencje spadkowe, sięgające nawet do -6 proc. Ale to o nie jedyny wynik na plus centrum handlowego. W 2017 roku galerię odwiedziło aż o 100 proc. więcej klientów niż przed rozbudową w 2014 roku.

Marki obuwnicze inwestują

Takie wyniki tylko zachęcają duże marki obuwnicze i galanteryjne do inwestycji. W ciągu ostatnich 2 lat aż 3 najemców z tego segmentu zdecydowało się w galerii na rozwój.  Największy krok wykonała marka CCC, powiększając swój lokal ponad dwukrotnie, decydując się na blisko 800 mkw. W efekcie tego powstał jeden z największych sklepów z obuwiem w Bielsku-Białej.

W swoje lokale zainwestowały także marki ECCO, Ryłko i Wojas. Prace w nich skoncentrowały się przede wszystkim na modernizacji lokali i wprowadzeniu nowych lub odświeżonych konceptów handlowych. – Marki obuwnicze inwestują, bo tutejszy rynek jest im szczególnie przychylny. Bardzo dobre wyniki finansowe w ostatnich latach sprawiają, że najemcy decydują się na znaczący rozwój swojej oferty, jak w przypadku CCC lub na odświeżenie swojego wizerunku, a tym samym umocnienie swojej pozycji na lokalnym rynku – mówi Krzysztof Brączek.

Deichmann w Gemini Park

Ale Gemini Parkiem interesują się także nowe marki, gotowe ulokować tutaj swoje salony. W marcu do grona najemców dołączył Deichmann. Niemiecki gigant obuwniczy wynajął w galerii 460 m kw. To drugi co do wielkości salon z butami i galanterią w galerii. Co ciekawe, sklep powstał w bezpośrednim sąsiedztwie CCC, dając klientom możliwość szybkiego odwiedzenia sklepów z tego samego segmentu na jednej alei.

Oferta nowego sklepu w Gemini Park to przede wszystkim tradycyjne marki dostępne w Deichmannie, czyli: Elefanten, Gallus i Medicus, a także marki 5th Avenue, Graceland i Victory. W sklepie znaleźć można także modele butów marek sportowych m.in. Adidas, Puma, Nike i Fila.

To już 9. sklep z butami i galanterią w galerii. Oprócz Deichmanna, CCC, Wojasa i ECCO, w galerii działają także salony Kazar, Kornecki,  Ochnik, Ryłko oraz Wittchen. Ofertę dopełniają też sklepy z obuwiem sportowym i outdoorowym m.in.: New Balance, Sizeer, Martes Sport, 4F, 50Style, Regatta i Elbrus.

– To segment, który u nas wciąż się rozwija. Już dziś oferta ta stanowi blisko 10 proc. całkowitej oferty galerii, jednocześnie należy do jednej z najpopularniejszych w Gemini Park i to wciąż z bardzo dużym potencjałem– zapewnia dyrektor galerii.

Konsument chce kupować

Ten ostatni jest i to nie tylko w samej galerii. Z badań Eurostatu wynika, że Polacy wydają na buty i ubrania więcej niż na zdrowie, średnio 300 euro rocznie. Już dziś polska rodzina przeznacza średnio 5,2 proc. domowego budżetu na zakupy odzieży i dodatków. Co ciekawe, nasze wydatki w tym segmencie rosną szybciej niż wydatki mieszkańców Wielkiej Brytanii czy Luksemburga, są także wyższe od średniej w UE.

– Rynek w Polsce jest niezwykle chłonny na tego typu ofertę. Także konsumenci na rynkach lokalnych oczekują, że w ich sąsiedztwie pojawiać będą się doskonale znane marki krajowe i zagranicznie. W naszej galerii od kilku lat staramy się sprostać oczekiwaniom, jakie stawia przed nami bielski rynek, zapewniając klientom dostęp do takich marek, jakich od nas oczekują. Wejście Deichmanna jest kolejnym krokiem ku zapewnieniu naszym klientom pełnej satysfakcji z zakupów – mówi Krzysztof Brączek.