Zara uruchomiła sklep w nowym omnichannelowym koncepcie

zara-stratford

Najnowszy koncept hiszpańskiej marki został otwarty w centrum handlowym Westfield Stratford. Flagowy sklep Zara łączy w sobie najlepsze elementy doświadczenia zakupowego offline z technologiami znanymi z e-commerce. To nowa strategia Grupy Inditex związana ze zmieniającymi się trendami zakupowymi.

– To kolejny kamień milowy w naszej strategii integracji sklepów stacjonarnych z internetem – mówi Pablo Isla, CEO Grupy Inditex.

Nowatorski sklep ma 4,5 tys. mkw. powierzchni sprzedaży. Na tej przestrzeni klienci nie tylko będą mogli zapoznać się z szeroką ofertą marki, ale również odebrać internetowe zakupy. System odbioru e-zakupów ma być w pełni zautomatyzowany. Równocześnie system może przetwarzać nawet 2,4 tys. zamówień online. Jedyne co musi zrobić klient, to zeskanować QR kod albo wpisać PIN otrzymany przy składaniu zamówienia w e-sklepie i czekać, aż robot dostarczy mu zakupiony towar. Wszystko ma trwać dosłownie kilka sekund. 

Nowe technologie usprawniają zakupy

W ofercie nowego sklepu znajduje się szeroki wybór odzieży, którą będzie można kupić w systemie online bezpośrednio w sklepie. Pomoc klientom zapewni wyposażony w urządzenia mobilne personel. Odbiór zamówień złożonych przed godziną 14 będzie możliwy jeszcze tego samego dnia. Płatności można dokonywać za pomocą mobilnego portfela wbudowanego w aplikacje Zara lub Inditex.

Zara ułatwia także zwroty i wymiany zamówionych produktów oraz oferuje system rekomendacji produktów dzięki elektronicznym lustrom. Za pomocą technologii RFID klienci będą mogli dobrać do zamówionych produktów – inne z danej kolekcji bądź pasujące do danej stylizacji akcesoria.

Integracja sprzedaży w modelu omnichannel

Zara systematycznie integruje sprzedaż online i offline. Pierwsze testy służące zautomatyzowaniu procesu odbioru zamówień w ramach usługi click and collect przeprowadzono już w ubiegłym roku w galerii Marineda w Hiszpanii.

Inditex jest obecny już na 94 rynkach, z czego na 46 prowadzi sprzedaż e-commerce. W Polsce hiszpańska firma prowadzi sprzedaż internetową wszystkich swoich marek: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY