burberry-sklep
Sklep marki Burberry

Brytyjska marka Burberry poinformowała, że w ostatnim roku finansowym już 40 proc. przychodów z kanału e-commerce zostało zrealizowanych za pośrednictwem telefonów komórkowych. Dodatkowo, dzięki nawiązaniu współpracy z internetową platformą sprzedażową Farfetch, jej produkty są już dostępne dla klientów w ponad 150 krajach.

W ubiegłym roku finansowym, zakończonym 31 marca 2018 roku, Burberry zanotowało przychody na poziomie ponad 2,7 mld funtów, o 1 proc. mniej niż rok wcześniej. Brytyjska marka może pochwalić się za to wzrostem sprzedaży like for like na poziomie 3 proc. Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 471 mln funtów, 5 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Jak podkreśla Marco Gobbetti, prezes firmy, nowa strategia Burberry zakłada skoncentrowanie się sektorze dóbr luksusowych. To na tym polu, w dłuższej perspektywie czasowej, firma widzi największy potencjał na rozwój sprzedaży. Drugim ważnym aspektem zmian w Burberry będzie dalszy rozwój kanału online.

Online rośnie, sieć stacjonarna się kurczy

Już obecnie firma notuje zadawalające wzrosty sprzedaży w segmencie e-commerce, zwłaszcza na rynkach azjatyckich. Już 40 proc. tej sprzedaży realizowane jest w kanale mobile. Firma zwiększyła również konwersję dzięki wprowadzeniu nowego narzędzia. Firma rozpoczęła także współpracę z internetową platformą sprzedażową Farfetch. Jej zasięg to ponad 150 krajów na całym świecie.

Równocześnie firma optymalizuje sieć sprzedaży stacjonarnej. Oznacza to zamknięcie niektórych sklepów. Dotychczas z rynku zniknęło 20 sklepów tej marki. Jak zapowiadają władze Burberry, to jednak nie koniec. Obecnie na całym świecie produkty Burberry sprzedawane są w ponad 450 sklepach. Firma posiada także sklepy franczyzowe.