Just GYM: 10 nowych klubów w rok

– Bardzo wnikliwie badamy każdą nowo pozyskiwaną lokalizację, aby mieć pewność, że spełni ona nasze oczekiwania. Ekspansja na poziomie 10 klubów zapewni nam równowagę pomiędzy dynamicznym rozwojem sieci a zachowaniem wszelkich parametrów określonych w biznesplanie – mówi Paweł Ciszek, Prezes Just GYM.

Retailnet.pl: Sieć klubów fitness Just GYM działa na rynku od niespełna roku. Jakie założenia rozwojowe udało się zrealizować od otwarcia pierwszego klubu?

Paweł Ciszek: Choć Just GYM to relatywnie nowa marka na rynku polskim, jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych klubów. Wszystkie obecnie działające kluby, otwarte w 2017 i 2018 roku, spotkały się z bardzo dobrym odbiorem lokalnej społeczności, co wyraźnie dowodzi, że format ten świetnie odpowiada na potrzeby dzisiejszego klienta, który oczekuje wysokiej jakości sprzętu i nowoczesnego designu w rozsądnej, atrakcyjnej cenie. Nie bez znaczenia w dzisiejszych czasach pozostaje fakt pełnej, dostępnej przez 24 godziny usługi, którą oferujemy.

W Waszych założeniach strategicznych jest otwieranie do 10 klubów rocznie. Czy takie tempo udaje się utrzymać na rynku?

Bardzo wnikliwie badamy każdą nowo pozyskiwaną lokalizację, aby mieć pewność, że spełni
ona nasze oczekiwania. Ekspansja na poziomie 10 klubów zapewni nam równowagę pomiędzy dynamicznym rozwojem sieci a zachowaniem wszelkich parametrów określonych w biznesplanie. Nasz zespół m.in. historycznie odpowiedzialny był za budowę od podstaw obiektów dla liderów dzisiejszego handlu detalicznego, takich jak Żabka i Biedronka, więc wiemy, w jaki sposób pozyskiwać atrakcyjne nieruchomości. Dlatego chcemy utrzymywać takie właśnie tempo rozwoju.

Czy Wasz koncept pasuje zarówno do dużych galerii handlowych, jak i do mniejszych obiektów, jak convenience center, retail park?

Tak, Just GYM jest konceptem automatycznym i dyskontowym. Podobnie jak w sklepach dyskontowych, oznacza to tanią ofertę, bez „zbędnych” atrakcji. Z basenu czy sauny korzystają nieliczni, a koszty ich utrzymania obciążają wszystkich klubowiczów. Dlatego u nas tych dodatkowych kosztów nie ma. Polski klient lubi i docenia taką ofertę. Dzięki temu oferujemy w niskiej cenie usługę na skalę masową, co doskonale wpasowuje się w oczekiwania większości klientów zarówno dużych obiektów, jak i mniejszych placówek handlowych, stając się często ich głównych magnesem.

Just GYM

Jednak najważniejszym elementem, który pozwala funkcjonować klubom fitness w danej lokalizacji, jest footfall. Jaki próg klubowiczów musicie osiągnąć, żeby lokalizacja była rentowna?

Nasze inwestycje traktujemy autonomicznie, analizując każdorazowo potencjał lokalizacji i inne czynniki, które przekładają się na wielkość obiektu oraz strukturę jego przychodów i kosztów. W efekcie każdy klub charakteryzuje się innym progiem rentowności, jednak uśredniając, możemy mówić tu o pułapie około 3 tysięcy klubowiczów. Jest to wielkość obecnie już realizowana przez nasze kluby.

Do jakich miast zamierzacie wchodzić? Od jakiej liczby mieszkańców?

Podchodzimy indywidualnie do naszych projektów, szacując siłę nabywczą i wielkość populacji każdego miejsca, dlatego też rozwijamy się głównie w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Przy wyborze lokalizacji klubu fitness ważna jest dla nas m.in. dostępność miejsc parkingowych. Każdy z nas lubi robić szybkie zakupy, podjeżdżając do sklepu autem. W fitnessie pośpiech też się liczy. Nasi klienci najchętniej wjechaliby samochodem do klubu.

Wasze kluby mają powierzchnię 1,8 tys. mkw. Czy w zależności od lokalizacji jesteście w stanie zwiększyć lub zmniejszyć powierzchnię?

Jak już wspomniałem, jest to rzecz indywidualna dla każdej lokalizacji, jednakże parametr wielkości klubu powinien mieścić się pomiędzy 1,6 tys. a 2,4 tys. mkw. Zbyt mały lub duży klub będzie mieć problem z osiągnięciem wymaganej rentowności, a jest to kluczowa rzecz w tym biznesie.

Just GYM

Czym wyróżniają się kluby Just GYM na dość konkurencyjnym rynku fitness w Polsce?

Just GYM to klub dla wszystkich, niezależnie od wieku. Udało się nam opracować nowy model biznesowy, dzięki któremu będą powstawać wielkopowierzchniowe kluby automatyczne czynne 24 h/7 wypełnione sprzętem z najwyższej półki. W klubie fitness nie może zabraknąć oczywiście zajęć grupowych, więc oferujemy je w cenie karnetu.
Skoro już o karnetach mowa, to dzięki wspomnianemu modelowi biznesowemu miesięczny
koszt członkostwa będzie wynosił jedynie 59 zł przy zakupie w przedsprzedaży i 69 zł w ramach ceny regularnej, co sprawia, że nasz format dostępny jest dla wszystkich.

Chcemy również propagować zdrowy tryb życia wśród młodszych osób, tak aby już od najmłodszych lat wyrobili w sobie zdrowe nawyki. Dlatego zdecydowaliśmy się udostępniać klub osobom od 16 roku życia za zgodą ich opiekunów. Naszym zdaniem każdy może pozytywnie uzależnić się od fitnessu.

Ile czasu zajmuje Wam adaptacja lokalu od momentu podpisania umowy najmu?

Nasze kluby są sporymi inwestycjami, jeżeli chodzi o wielkość i czasowe zaangażowanie operacyjne. Od przejęcia lokalu potrzebujemy średnio około 3 miesięcy do jego otwarcia dla klientów. Sama adaptacja jednak poprzedzona jest również procesem projektowym, na który zazwyczaj potrzebujemy do 2 miesięcy. Reasumując, cały proces inwestycyjno- budowlany zajmuje nam około 5 miesięcy.

Jakie zatem najbliższe otwarcia i gdzie będą Just GYM?

Obecnie jesteśmy na bardzo intensywnym etapie negocjacji i finalizujemy podpisanie 9 nowych umów najmu na ten rok oraz lata najbliższe. Jednakże na tym etapie negocjacji nie chciałbym o tych inwestycjach konkretnie wspominać. Powiedzieć jedynie mogę o podpisanych umowach najmu, z których wynika, że w najbliższych miesiącach pojawimy
się m.in. w Zabrzu, we Wrocławiu, w Opolu, Bytomiu i Olsztynie.

Czy rozmawiacie już z kolejnymi właścicielami galerii?

Zgadza się. Jak wspomniałem wcześniej, mocno stawiamy na ekspansję i patrzymy na rozwój długofalowo, negocjując już obiekty na kolejne lata 2019 i 2020, zarówno w nowo powstających obiektach, jak i tych starszych, istniejących od wielu lat.

Rozmawiał: Wojciech Wojnowski

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl