Grupa Inditex z rekordową sprzedażą w I kwartale

Hiszpańska grupa modowa Inditex osiągnęła w I kwartale (1 luty – 30 kwietnia 2018 roku) przychody na poziomie 5,7 mld euro. To najlepszy wynik w historii.

Takie wyniki oznaczają wzrost o 2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i 7 proc. wzrost sprzedaży liczonej w lokalnych walutach. Co warte podkreślenia, Inditex zanotował w tym okresie wzrost sprzedaży we wszystkich regionach świata, w których jest obecny.

– Rekordowe wyniki sprzedaży to w dużej mierze zasługa nowej strategii, która polega na ściślejszym przenikaniu się sprzedaży tradycyjnej i online. Nasza firma wciąż inwestuje w nowe technologie, a to wszystko przekłada się na wzrost sprzedaży i tworzenie nowych miejsc pracy – podkreśla Pablo Isla, prezes Grupy Inditex.

W ramach rozwoju sprzedaży online firma uruchomiła w I kwartale 2018 roku e-sklep marki Zara na rynkach australijskim i nowozelandzkim. W tym samym okresie Grupa uruchomiła sklepy stacjonarne w 36 krajach. Tym samym na koniec kwietnia sieć sprzedaży liczyła niemal 7,5 tys. sklepów.

2017 rok również na plusie

Grupa Inditex zakończyła ubiegły rok na 9 proc. plusie. Globalne obroty wyniosły w 2017 roku ponad 25,3 mld euro. Co więcej, Grupa zanotowała wzrost przychodów we wszystkich regionach świata, w których prowadzi działalność.

Co ważne podkreślenia, Inditex zanotował wzrost sprzedaży like for like o 5 procent. Dotyczy to wszystkich marek wchodzących w skład hiszpańskiej firmy. EBITDA wyniosła w tym okresie 5,3 mld euro (4 proc. więcej niż przed rokiem), a zysk netto ponad 3,3 mld, o 7 proc. więcej niż w 2016 roku.

– Ubiegły rok finansowy zakończyliśmy solidnym wzrostem sprzedaży rok do roku. Widzimy potencjał do dalszych wzrostów, na wszystkich rynkach, dzięki zintegrowanej sprzedaży zarówno w kanale online, jak i w tradycyjnych sklepach. Inwestycje poczynione w rozwój nowych technologii i możliwości logistycznych, a także optymalizacja powierzchni handlowej, przynoszą oczekiwane rezultaty – komentuje Pablo Isla.

W 2017 roku Grupa Inditex otworzyła łącznie 524 nowych sklepów, zlokalizowanych na 58 rynkach. Biorąc pod uwagę jednak zamknięcia mniej rentownych sklepów, zwłaszcza tych w mniejszym formacie, sieć sprzedaży powiększyła się w ubiegłym roku o 183 placówki. Tym samym łączna liczba sklepów Grupy Inditex wyniosła na koniec 2017 roku 7,475 tys. sklepów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl