[WYWIAD] Dyrektor Galerii Północnej: sukcesywnie rośnie nam odwiedzalność

Agnieszka Nowak, Dyrektor Galerii Północnej

W 3,5 miesiąca po otwarciu odwiedziło nas 3,5 mln gości – mówi dla Retailnet.pl Agnieszka Nowak, dyrektor generalny Galerii Północnej.

Firma GTC, właściciel Galerii Północnej, jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference,

Galeria Północna to pierwszy projekt, przy zarządzaniu którego ma Pani okazję współpracować z GTC. Jak rozpoczęła się Pani przygoda z branżą handlową?

Współpracę z GTC rozpoczęłam w 2016 roku. Powierzono mi piękny projekt z ogromnym potencjałem w miejscu, które do tej pory nie miało nowoczesnej powierzchni handlowej z prawdziwego zdarzenia. Wcześniej współpracowałam z firmą Capital Partners jako dyrektor zarządzający centrum handlowym w Kazachstanie i w JLL w Petersburgu jako dyrektor marketingu centrum Galeria. A moja przygoda z centrami handlowymi zaczęła się od współpracy z firmą Apsys i kierowania działem marketingu Manufaktury. Nie ukrywam, że ten czas wspominam ze szczególnym sentymentem.

Właśnie mija rok od otwarcia Galerii Północnej. Czy założenia inwestora się sprawdziły, a wynik finansowy jest zadowalający?

Galeria Północna to pierwszy obiekt handlowy otwarty w Warszawie w ciągu ostatnich 10 lat i jako nowy projekt rozwija się bardzo dynamicznie. Przede wszystkim na uwagę zasługuje oferta handlowa centrum. Mamy kilka marek, które przed debiutem w Galerii Północnej nie były dostępne w Warszawie czy nawet w Polsce. Mam na myśli m.in. brytyjską sieć handlową Hamleys czy markę Newbie, która do tej pory w ograniczonym zakresie funkcjonowała jedynie w ramach oferty KappAhl. U nas marka Newbie otworzyła oddzielny stacjonarny sklep z bardzo dobrej jakości odzieżą dla dzieci. Jesteśmy także pierwszym centrum handlowym, które pozyskało wszystkie trzy brandy modowe rosyjskiego koncernu Melon Fashion Group – Zarinę, befree i Love Republic, jako pierwsi w Polsce podpisaliśmy także umowę o współpracy z amerykańskim Forever 21.

Jak się udało te marki pozyskać?

Dokładnie tak samo jak wszystkich pozostałych najemców, czyli ciężką pracą całego działu leasingu i potencjałem Galerii Północnej. Otwarcie nowego obiektu w stolicy okazało się dla debiutujących marek szansą na wejście na warszawski rynek. Galerie handlowe o ugruntowanej pozycji nie zawsze są w stanie dostosować powierzchnię i ofertę do potrzeb takich firm. Trzeba pamiętać, że takie nowe marki to zawsze pewnego rodzaju eksperyment. Z jednej strony galerie bardzo zabiegają o to by je pozyskać i tym samym wyróżnić się na tle konkurencji, ale nowa marka to także wiele wyzwań – nie jest rozpoznawalna więc trudniej jej się przebić, wymaga większych nakładów na promocję, a i tak może się nie przyjąć na rynku. To gra polegająca na balansowaniu.

Czy najemcy są zadowoleni z obecności w Galerii Północnej?

Są marki, których oczekiwania się spełniły, a są i takie, które nie do końca sobie radzą. To zależy od umiejętności biznesowych przedsiębiorcy, wyczucia rynku. W przypadku nowych projektów takich jak Galeria Północna, rotacja najemców w pierwszych latach działalności jest zjawiskiem powszechnym. Obecnie obiekt jest skomercjalizowany w 90 proc i cały czas pracujemy nad pozyskaniem nowych partnerów do współpracy. Od września ubiegłego roku dział leasingu podpisał aż 15 nowych umów najmu. Jednym z ostatnich jest kontrakt z hiszpańską marką Mango. Będzie to dopiero piąty sklep tej sieci w Warszawie, z pięknym salonem o powierzchni ponad 400 mkw. na parterze Galerii Północnej. Otwarcie przewidujemy na pierwszy kwartał 2019 roku.

Jakich brandów Wam jeszcze brakuje?

Dużym wyzwaniem dla wszystkich centrów handlowych jest rozwój oferty renomowanych, rozpoznawalnych marek. Nasz dział leasingu mocno pracuje nad pozyskiwaniem najemców modowych, dążymy też do rozszerzenia oferty obuwniczej i usług, na które zawsze znajdzie się miejsce w portfolio najemców galerii handlowej. Prowadzimy więc rozmowy z Pocztą Polską i pracujemy nad ofertą typu szewc, kioski czy punkty gastronomiczne.

Jaką odwiedzalność ma Galeria Północna?

W 3,5 miesiąca po otwarciu odwiedziło nas 3,5 mln gości i to był wynik nawet powyżej naszych oczekiwań. W 2018 roku foot fall kształtuje się na poziomie 700 tys. klientów miesięcznie. Obserwujemy fluktuacje liczby gości w zależności od miesiąca, ale odwiedzalność Galerii Północnej sukcesywnie rośnie i te przyrosty są wyższe niż indeksy rynkowe. W dużej mierze jest
to zasługa działań marketingowych i dobrze skrojonej strategii promocyjnej.

Rozmawiała Katarzyna Łabuz

 

Galeria Północna to obiekt o powierzchni ponad 64 tys. mkw. zlokalizowany jest przy ulicy Światowida 17 w Warszawie. Inwestorem i zarządcą Galerii Północnej jest Grupa GTC. Otwarcie centrum nastąpiło 14 września 2017 roku. Obiekt oferuje ponad 200 sklepów, butików i punktów usługowych rodzimych i światowych marek, strefę gastronomiczną, 11-salowe kino Cinema City, Salę Zabaw Fikołki, klub fitness Calypso oraz 2,3 tys. miejsc parkingowych. Do grona najemców dołączyły m.in. pierwszy w Polsce sklep Hamleys, marki grupy LPP, Forever 21, TK Maxx, H&M, Martes Sport, RTV Euro AGD, CCC, Carrefour z pełnoformatowym hipermarketem, Bierhalle i centrum medyczne Enel-Med.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl