Cyfrowy świat retailu na SCF 2018

scf-cyfrowy-dzien

Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference to nie tylko dwa dni intensywnych rozmów biznesowych, ale także bogaty program konferencyjny i liczne panele dyskusyjne. Jednym z głównych tematów wrześniowego Forum będzie cyfryzacja handlu i innowacyjne technologie wspierające rozwój sieci handlowych XXI wiek

Tematem przewodnim tegorocznej konferencji będzie poszukiwanie ścieżek rozwoju rynku nowoczesnego handlu detalicznego w obliczu zmieniających się oczekiwań klientów. Temu zagadnieniu zostanie w całości poświęcony pierwszy dzień Forum. Drugi dzień zostanie z kolei przeznaczony na prezentacje i dyskusje na temat nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań dedykowanych handlowi przyszłości.

Udział w Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference potwierdziło już 1,6 tys. osób, w tym około 500 przedstawicieli zarządów sieci handlowych i innych najemców centrów handlowych oraz 80 partnerów i wystawców.

Technology day na SCF

Drugi dzień konferencji rozpocznie się od wystąpienia Sebastiana Ozdoby z firmy Comarch, który przedstawi kluczowe bariery i wyzwania stojące przed sieciami handlowymi przy budowaniu tzw. unified commerce.

– Wewnętrzna rywalizacja pomiędzy poszczególnymi działami jednej firmy szkodzi biznesowi. Dlatego budowa spójnej strategii i wizji firmy jest tak ważna. Trzeba pamiętać, że handel się digitalizuje, a konsumenci znacznie szybciej i lepiej od większości przedsiębiorstw absorbują nowe technologie. Dlatego w obecnych czasach absolutnym minimum jest posiadanie spójnego systemu sprzedażowo-magazynowy i analizowanie Big Data – mówi Sebastian Ozdoba, Department and Delivery Director w spółce Comarch.

Z kolei firma Teletorium zaprezentuje pierwszy „stacjonarny sklep internetowy” branży GSM w Polsce, a także przedstawi case study ze stworzenia specjalnej maszyny vendingowej z akcesoriami GSM i drobną elektroniką. – Rynek retail w Polsce dogania najnowocześniejsze rynki światowe. Nie ma innego sposobu na utrzymanie pozycji lidera w branży GSM, jak nadążać za trendami a nawet je kreować – komentuje Marek Kaczmarek, Wiceprezes Zarządu Teletorium. – Kierunek rozwoju, jaki obraliśmy ponad rok temu zakładał strategię „omnichannel”. I jak widać – nie rzucamy słów na wiatr – dodaje.

Przedstawiciele firmy Nanovo, Dariusz Sobczak oraz Grzegorz Młynarski, zaprezentują przykłady rozwiązań, które na zawsze zmieniły podejście do projektowania przestrzeni sprzedaży. Wskażą także, jakie możliwości dają dojrzałe rozwiązania digital signage, a także jak na konwersję wpływa CX i UX.

Co każdy Prezes powinien wiedzieć o technologii w e-commerce? Tego dowiemy się z wystąpienia Krystiana Huptysa, Key Account Sales Managera w firmie i-systems, który przedstawi jakie technologie są kluczowym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej w obszarze handlu detalicznego, a także jakie są najnowsze trendy w rozwoju e-commerce.

Ostatnią prezentacją będzie wystąpienie Pawła Niedźwiedzia z firmy Samsung, który pokaże jak powinien wyglądać sklep przyszłości.  – Interakcja z produktem jest niezwykle istotnym elementem naszych sklepów. Obserwacje i badania, które prowadzimy, dowodzą, że możliwość dotknięcia i sprawdzenia produktu zwiększa deklarowaną chęć jego zakupu nawet o 50 proc. Nasze urządzenia prezentowane są w zestawieniu z dodatkowymi akcesoriami, co dodatkowo zwiększa zainteresowanie nimi i przekłada się na większe zyski sklepu – mówi Paweł Niedźwiedź, Retail Marketing Department Head, Samsung.

Całość zakończy debata zatytułowana: “Kluczowe elementy pełnej transformacji sieci handlowych do modelu omnichannel”. Wezmą w niej udział wspomniani wcześniej prelegenci. Dyskusję poprowadzi Piotr Karpiński – Senior Director, Head of Asset Services Poland w CBRE.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn