ECE rozwija projekt cyfrowych galerii handlowych

alstertal-einkaufszentrum-hamburg-ece

Jedną z kluczowych kwestii w dobie sprzedaży omnichannel jest dotarcie do klienta w każdym miejscu i o dowolnym czasie. Rozwiązanie testowane przez niemieckiego dewelopera, firmę ECE, idealnie wpisuje się w ten trend.

Digital Mall – tak nazywa się system wprowadzony przez ECE. Na razie innowacyjne rozwiązanie funkcjonuje w centrum handlowym Alstertal w Hamburgu, ale z czasem ma być rozwijane w całych Niemczech, a następnie na innych rynkach, na których działa ECE. W Polsce niemiecki deweloper jest właścicielem 9 obiektów handlowych zlokalizowanych w największych miastach.

– Do tej pory centra handlowe były w pewnym sensie wyłączone z ekosystemu tworzącego sprzedaż w modelu omnichannel. Postanowiliśmy to zmienić. W naszej opinii galeria handlowa może stanowić idealny łącznik między światem tradycyjnego handlu i sprzedaży online – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Christina Heppner, Digital Innovation & Analytics, Executive Unit to CEO w firmie ECE.

ECE wprowadza centra handlowe w cyfrowy świat

Christina Heppner wyjaśnia, na czym polega działanie tego narzędzia. – Zazwyczaj na stronie internetowej galerii handlowej można znaleźć podstawowe informacje: listę sklepów, godziny otwarcia, zaproszenia na dodatkowe wydarzenia. Mówiąc szczerze, mało kogo interesują takie informacje. Dla klientów znacznie ciekawszą informacją jest to, jakie konkretne produkty będzie mógł kupić w sklepie danej marki i czy aktualnie w jego ofercie znajduje się produkt w wybranym przez niego kolorze i rozmiarze. I co najważniejsze, będzie mógł to wszystko sprawdzić siedząc wygodnie na kanapie we własnym salonie, jeszcze przed wybraniem się na zakupy – tłumaczy Christina Heppner.

digital-mall-ece
System Digital Mall testowany w centrum handlowym Alstertal w Hamburgu

W tym celu przedstawiciele ECE porozumieli się z najemcami centrum handlowym Alstertal w Hamburgu i uzyskali od nich wszelkie informacje na temat oferowanych przez nich produktów, a także aktualnych stanów magazynowych. Wszystko po to, żeby klient miał pewność, że interesujący go produkt znajduje się na stanie sklepu. – Z 40 marek, które są najemcami tego centrum, 33 już udostępniło nam wszelkie dane. Siedem kolejnych zrobi to wkrótce. To pokazuje, jakim zainteresowaniem cieszy się nasze narzędzie wśród sieci handlowych. Zwłaszcza, że nie ponoszą oni z tego tytuły żadnych dodatkowych kosztów. Dla nich to po prostu kolejny sposób dotarcia do klientów i szansa na zwiększenie obrotów. Dla nas liczy się oczywiście zadowolenie zarówno najemców, jak i odwiedzających nas klientów – mówi Christina Heppner.

Na razie click&reserve, w przyszłości opcja „kup”

To jednak nie koniec udogodnień. – Jeżeli klient znajdzie na naszej stronie interesujący go produkt, łącznie z rozmiarem czy kolorem, od razu może go zarezerwować w ramach usługi click&reserve. Otrzyma wówczas maila z potwierdzeniem, a następnie będzie mógł przyjść do naszego centrum w dogodnym dla niego momencie i odebrać zamówienie. Zawsze istnieje również szansa, że przy okazji zrobi dodatkowe zakupy w naszej galerii albo skorzysta z oferty gastronomicznej – tłumaczy Christina Heppner.

Jak zapowiada przedstawicielka ECE, projekt będzie systematycznie rozwijany. Jeszcze w tym roku Digital Mall ma zostać uruchomiony w kolejnym centrum w Hamburgu, a także we Frankfurcie, Essen i Dreźnie. Docelowo zostanie wdrożony we wszystkich galeriach ECE w Niemczech. W planach jest rozwinięcie tego projektu również na inne rynki, na których działa niemiecki deweloper, czyli również w Polsce. – Kolejnym krokiem ma być wprowadzenie możliwości natychmiastowego zakupu online wybranej rzeczy z opcją dostarczenia jej do domu klienta. Pracujemy nad tym rozwiązaniem, mamy kilka pomysłów jak to zrobić, testy powinny rozpocząć się latem przyszłego roku. Musimy uczynić centra handlowe ważną częścią sprzedaży omnichannel, inaczej część klientów może na stałe przenieść się do e-commerce  – kończy Christina Heppner.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY