UOKiK zajmie się sprawą CCC i Gino Rossi

Spółka CCC złożyła w UOKiK wniosek dotyczący przejęcia kontroli nad Gino Rossi. Teraz Urząd ma czas na zbadanie sprawy i wydanie stosownej decyzji. W ocenie zgłaszającego, planowana transakcja nie doprowadzi do istotnego ograniczenia konkurencji na żadnym z zaangażowanych rynków.

Na początku grudnia 2018 r. CCC ogłosiło wezwanie na 100 proc. akcji Gino Rossi S.A. oraz podpisało umowę nabycia od PKO Banku Polskiego wierzytelności Gino Rossi z tytułu umów kredytowych spółki. Intencją CCC jest przeprowadzenie kompleksowej restrukturyzacji Gino Rossi i zabezpieczenie przyszłości spółki. Z uwagi na trudną sytuację finansową Gino Rossi i zagrożenie utraty płynności finansowej, planowana koncentracja stanowi prawdopodobnie główną szansę dla dalszego funkcjonowania tej marki na rynku obuwia.

– Przejęcie Gino Rossi to rozszerzenie naszej dotychczasowej współpracy. Liczymy, że ogłoszone wezwanie, nabycie wierzytelności kredytowych Gino Rossi oraz konstruktywna postawa pozostałych wierzycieli Spółki pozwolą nam zabezpieczyć dalsze funkcjonowanie firmy. Zamierzamy wspólnie z zarządem Gino Rossi poprawić sytuację finansową, zwiększyć wykorzystanie mocy produkcyjnych spółki w jej fabrykach w Polsce, utrzymać obecne miejsca pracy oraz wzmocnić markę i firmę. Jeżeli wezwanie zakończy się pozytywnie, naszą intencją będzie dalsza integracja Gino Rossi z Grupą CCC i zaoferowanie produktów tej marki w sklepach naszej Grupy w całym regionie CEE i Europie Zachodniej – komentuje Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

Działalność Grupy CCC

Grupa kapitałowa CCC koncentruje swoją działalność na detalicznej sprzedaży obuwia, zarówno przez sklepy stacjonarne jak również poprzez kanał e-commerce (platformy: eobuwie.pl i deezee.pl). CCC sprzedaje przede wszystkim obuwie pod własnymi markami, do których należą między innymi Lasocki i Sprandi. Grupa kapitałowa CCC prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży obuwia, w sklepach stacjonarnych, nie tylko w Polsce ale także na Słowacji, Węgrzech, Czechach, Austrii, Słowenii, Chorwacji, Niemczech, Rosji, Ukrainie, Rumunii, Łotwie, Mołdawii, Serbii, Bułgarii, Estonii, Litwie, Szwajcarii. Ponadto za pośrednictwem e-commerce Grupa obecna jest na takich rynkach jak: Hiszpania, Francja, Włochy, Szwajcaria, Grecja, Niemcy, Czechy, Słowacja Węgry, Rumunia, Bułgaria, Szwecja, Litwa i Ukraina.

Z kolei Gino Rossi jest producentem i dystrybutorem markowego obuwia oraz akcesoriów skórzanych. Większość sprzedawanego obuwia pochodzi z fabryki należącej do GR w Słupsku. Gino Rossi posiada detaliczną sieć sprzedaży obuwia w Polsce, w Niemczech oraz Czechach. GR prowadzi także działalność w zakresie projektowania, produkcji i sprzedaży odzieży pod marką SIMPLE. Dystrybucja realizowana jest przez sieć salonów firmowych własnych oraz franczyzowych zlokalizowanych w Polsce i za granicą.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn