Synergia kluczem do sukcesu. Posnania wspiera swoich najemców

Posnania, Apsys

O sukcesie w branży retail decyduje wiele czynników. Współczesne obiekty handlowe są nie tylko destynacjami zakupowymi, ale także miejscami lifestylowymi, w których spędza się wolny czas. Szeroka oferta handlowa i wyróżniające wydarzenia towarzyszące przyciągają klientów. Jednak kluczowym czynnikiem jest ścisła współpraca między zarządcą obiektu a najemcami, dzięki czemu udaje się wypracować efekt synergii.

Wiele centrów handlowych przykłada ogromną wagę do badania swojego wizerunku oraz wizerunku najemców. Apsys do ich monitorowania wykorzystuje szereg nowoczesnych narzędzi: badań konsumenckich, badań satysfakcji najemców, a także angażuje się w projekty badawcze typu mistery shopping oraz visual merchandising.

– Są to kluczowe narzędzia, które pozwalają nam nie tylko efektywnie planować rozwój centrów zarządzanych przez Apsys, w tym Posnanii, ale także dostosować ofertę do potrzeb konsumentów – mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii. Przeprowadzanie regularnych badań konsumenckich pozwala na wskazanie wyróżników danego obiektu, jak również obszarów, w których dane centrum jest liderem. Ewaluacja daje także informacje o dziedzinach wymagających wsparcia i rozwoju.

Doceniać najemców

Apsys od lat w swoich największych projektach zajmuje się oceną i nagradzaniem najlepszych zespołów sprzedażowych. Przykładem takiego działania jest Posnania Customer Experience Award. To nagroda dla najemcy, którego zespół sprzedażowy uzyskał najwyższą ocenę w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń konsumenckich. Posnania po raz kolejny przeprowadziła badania i uhonorowała najlepszy zespół. Laureatem ostatniej edycji konkursu został zespół L’Occitane en Provence.

– Punktem wyjścia do stworzenia programu motywującego dla najemców i ich pracowników było badanie „tajemniczy klient”. Badanie przeprowadzono w każdym lokalu handlowym, usługowym i gastronomicznym w Posnanii. Audytorzy zwracali uwagę przede wszystkim na proces obsługi klienta. Oceniali doświadczenia konsumenckie w oparciu o pierwsze wrażenie, ekspozycję, personel marki oraz atmosferę rozmowy sprzedażowej – komentuje Marek Ćwiek. Apsys wychodzi dalej i organizuje dla pracowników swoich najemców specjalne szkolenia pozwalające poszerzyć umiejętności sprzedażowe.

Współczesny rynek nieruchomości wymaga od zarządców obiektów nie tylko komunikacji z konsumentami, ale również z najemcami. Coraz ważniejszym elementem pracy zarządcy jest umiejętne pozyskiwanie bieżących informacji, tak aby móc doskonalić swoją pracę i jeszcze lepiej odpowiadać na wszystkie wyzwania. Szukając rozwiązania tego problemu Apsys w swoich obiektach wprowadził regularne badania satysfakcji wśród najemców, dając im narzędzie do komunikacji z zarządcą.

Wnętrze Posnanii
Wnętrze Posnanii

Kolejnym programem motywującym i wspierającym najemców jest konkurs na najładniejszą witrynę. Jury konkursowe ocenia pomysłowość, estetykę i jakość wykonania. – Visual merchandising jest dla nas jednym z kluczowych zagadnień. Zwracają na to uwagę także nasi klienci, którzy doceniają nieszablonowość projektów witryn – mówi Marek Ćwiek. W ostatniej edycji spośród blisko 300 witryn do ścisłego finału dostało się 13, z których wyłoniono zwycięzcę. W tym roku pierwsze miejsce przyznano butikowi Medicine. – Posnania stara się na bieżąco czerpać z wiedzy i doświadczeń Apsys jako eksperta w dziedzinie developmentu. Wykorzystując doświadczenie naszej firmy i własne umiejętności monitorujemy efekty działań i skutecznie zarządzamy obiektem. Dzięki prowadzeniu ciągłej ewaluacji i efektywnemu dialogowi z najemcami, Posnania z powodzeniem odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów – podsumowuje Marek Ćwiek.

Szeroka oferta Posnanii

Posnania to nowoczesne miejsce, które łączy funkcje zakupowe, usługowe, rekreacyjne i rozrywkowe. Szeroka oferta prezentowana na 100 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni obejmuje 300 marek lokalnych i globalnych, w tym modę, usługi, restauracje i kawiarnie, multiplex, klub bilardowy i kręgielnię, fitness z basenem oraz place zabaw dla dzieci.

#all about lifestyle podkreśla unikatowy charakter Posnanii jako miejsca stawiającego na lifestyle, w którym można spędzić swój wolny czas, popracować czy poznać najnowsze trendy w modzie i kulturze.

Posnanię wyróżnia nowoczesna architektura, design oraz instalacje artystyczne, ponadstandardowa obsługa klientów oraz usługi oparte na technologiach i multimediach, które razem składają się na unikalny „customer experience”. Posnania została wielokrotnie nagrodzona w międzynarodowych konkursach branżowych

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn