NEPI Rockcastle odstępuje od zakupu krakowskich centrów handlowych

Krakowskie centra handlowe Serenada i Krokus pozostaną w rękach Mayland Real Estate. Spółka Tuvalu, zależna od NEPI Rockcastle, rozwiązała podpisaną w październiku 2017 roku umowę zakupu obydwu galerii. Kwota transakcji miała wynieść 461,4 mln euro.

Jak wynika z komunikatu NEPI Rockcastle, powodem odstąpienia Tuvalu od transakcji było niespełnienie warunków umowy do końca 2018 roku, co uniemożliwiło zakończenie zakupu centrów handlowych Serenada i Krokus. Między innymi brak zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Transakcja zakupy Serenady i Krokus na kwotę 461,4 mln euro

Przypomnijmy, w październiku 2017 na rynku pojawiła się informacja, że centrum handlowe Serenada i Krokus należące do Mayland Real Estate zostanie sprzedane spółce Tuvalu, zależnej od NEPI Rockcastle. Co więcej, inwestor planował połączenie obiektów i zwiększenie powierzchni najmu do 100 tys. mkw. GLA.

Spółka Tuvalu zawarła umowę kupna krakowskiego centrum handlowego Serenada, o powierzchni 41,17 tys. mkw. GLA oraz CH Krokus o powierzchni 27,7 tys. mkw. GLA. Jak poinformowano w komunikacie giełdowym transakcja została podzielona na dwie transze. W ramach pierwszej firma zapłaci 249,4 mln euro. Natomiast druga transza wyniesie 212 mln euro. Transakcja była uzależniona od rozbudowy i połączenia sąsiadujących obiektów w jedno centrum handlowe o powierzchni 100 tys. mkw., a także wydania zgody przez UOKIK.

W listopadzie 2018 r. UOKiK skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie nabycia Serenady i Krokusa. Zdaniem urzędników w tej sprawie konieczne było przeprowadzenie badania rynku, czy zakup Serenady i Krokusa przez spółkę zależną od NEPI Rockcastle, nie ograniczy konkurencji na rynku powierzchni handlowych w Krakowie. Ponieważ NEPI Rockcastle jest już właścicielem krakowskiego centrum handlowego Bonarka City Center.

Serenada ma 42 tys. mkw.

Krakowskie Centrum Serenada zostało otwarte 27 października. Na powierzchni 42 tys. mkw, na trzech poziomach znajduje się 160 sklepów i punktów usługowych. Dziś Serenada to przede wszystkim centrum modowe, aż 70 proc. najemców reprezentuje segment fashion.

W Serenadzie są salony największych sieci modowych w Polsce: m.in. Grupy LPP (Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay), H&M oraz, po raz pierwszy w Małopolsce w pełnym formacie, Grupy Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Zara Home, Massimo Dutti, Oysho). Pierwsze sklepy w Krakowie otworzyły w Centrum Serenada również: amerykański lider modowy Forever 21, brytyjski New Look oraz niemiecki Van Graaf z powierzchnią 2,1 tys. mkw.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokaże kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy