Esotiq & Henderson: sprzedaż online wzrosła o 85 proc.

– Ubiegły rok oceniam jako udany dla Grupy Esotiq & Henderson. Wyniki sprzedaży i uzyskana marża były satysfakcjonujące i zgodne z naszymi wewnętrznymi założeniami. Mieliśmy bardzo niezwykle udany okres przedświąteczny oraz dużo klientów zrobiło zakupy pomiędzy świętami a nowym rokiem. Dynamicznie rozwijała się sprzedaż przez Internet, gdzie w samym tylko grudniu zanotowaliśmy 85-proc. wzrost przychodów rok do roku. Będziemy nadal inwestować w rozwój tego kanału, spodziewamy się tu dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży – powiedział Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Zarząd Esotiq & Henderson S.A. informuje, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w grudniu 2018 r. przez Grupę Kapitałową wyniosły około 16 mln zł i były wyższe o około 7 proc. od przychodów osiągniętych w grudniu 2017 r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie styczeń – grudzień 2018 r. wyniosły około 154 mln zł i były wyższe o około 4 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku.

Przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży internetowej w grudniu 2018 r. wyniosły około 0,9 mln zł i były wyższe o około 85 proc. rok do roku. Narastająco, w okresie styczeń – grudzień 2018 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły około 9,1 mln zł i były wyższe o około 55 proc. niż w analogicznym okresie 2017 r.

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Grupy Kapitałowej wyniosła około 68 proc. i była wyższa o około 3 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w grudniu roku poprzedniego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – grudzień 2018 r. wyniosła około 64 proc. i według szacunków była wyższa o około 2 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Zarząd Esotiq & Henderson S.A. podkreśla, że na Grupę Kapitałową, po wydzieleniu części odzieżowej do spółki EMG S.A. w lipcu 2017 r., składają się obecnie jednostka dominująca oraz jednostki zależne Esotiq Germany GmbH i Luma Sp. z o.o. Dane o skonsolidowanej sprzedaży za styczeń – grudzień 2017 r. zostały doprowadzone do porównywalności (nie zawierają przychodów z marki Femestage) z danymi za 2018 r. Wielkości dotyczące sprzedaży internetowej i marży brutto zostały policzone w analogiczny sposób do danych o skonsolidowanej sprzedaży.

Większa powierzchnia handlowa

Esotiq&Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą.

Esotiq obecnie posiada ponad 290 salonów w całej Grupie, w tym ok. 230 salonów franczyzowych, ok. 60 sklepów własnych oraz 4 e-sklepy. Ponadto w kilkunastu krajach prowadzona jest sprzedaż w 450 punktach sprzedaży multibrandowej oraz hurtowej. Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej na koniec grudnia 2018 r. wynosiła 17 873 mkw. i była większa o około 3 proc. niż rok wcześniej.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl