Gemini Park Tarnów: rekordowe obroty w 2018 roku

Ponad 6 mln klientów, 7,5-procentowy wzrost obrotów w stosunku do 2017 roku, a do tego 12 nowych otwarć i liczne inwestycje w infrastrukturę. Gemini Park Tarnów ma coraz mocniejszą pozycję na rynku. Potwierdzają to wyniki, z jakimi galeria zakończyła miniony rok.

Klienci robiący zakupy w Gemini Park Tarnów wydają coraz więcej. W efekcie, centrum handlowe zakończyło 2018 rok z rekordowym wzrostem obrotów. Tylko od stycznia do grudnia minionego roku obroty najemców tej największej w mieście galerii wzrosły aż o 7,5 proc., w stosunku do takiego samego okresu przed rokiem. W 2018 roku obiekt zanotował także kilka rekordów miesięcznych w kluczowych dla kalendarza handlowego momentach. Tylko w listopadzie 2018  w porównaniu do listopada w 2017 obroty galerii wzrosły o blisko 16 proc. Spora w tym zasługa „Black Friday” i rekordowego weekendowego footfall’u sięgającego blisko 100 tys., kiedy trwały promocje w sklepach.

Centrum zanotowało także mocne otwarcie sezonu letniego. W czerwcu obroty najemców były tutaj o blisko 13 proc. wyższe niż w tym samym okresie przed rokiem. Także gorączka świątecznych zakupów miała znaczący wpływ na roczny wynik galerii. W samym tylko grudniu 2018 w porównaniu do tego samego miesiąca przed rokiem obroty wzrosły o 12,6 proc.

– W 2018 roku Gemini Park skutecznie oparł się negatywnym nastrojom, jakie zapanowały na rynku w związku z wejściem w życie ustawy o zakazie handlu w niedzielę i święta oraz spadkiem dynamiki sprzedaży. W efekcie już 9 rok z rzędu udaje się nam utrzymać stabilny wzrost obrotów, notując przy okazji kolejny rekord – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów

Działa magia „fashion” w Gemini Park Tarnów

Wpływ na bardzo dobre wyniki miało kilka czynników. – Efekty przynosi wdrożona kilka lat temu strategia pozycjonowania się na rynku. Jesteśmy dziś jedyną galerią „fashion” w promieniu 80 km. Sprawia to, że osoby poszukujące oferty modowej, w pierwszej kolejności zwracają się ku Gemini Park. Widać to zwłaszcza w gorących okresach takich jak nowe kolekcje, wyprzedaże, wakacje czy święta  – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.

– Po drugie, do kupowania zachęca najszersza w regionie oferta handlowa zamykająca się liczbą ponad 130 sklepów.  Sklepy, które można u nas znaleźć, dopasowane są do lokalnego rynku i konsumenta, w tym do jego portfela. Tenant-mix galerii wypełniony jest dziś wyłącznie takimi markami, jakich oczekują klienci na naszym lokalnym i regionalnym rynku. To dopasowanie się od kilku lat przynosi wymierne korzyści napędzając obroty – mówi.

Galeria zauważa także jeszcze jeden czynnik, który w znaczący sposób wpłynął na wyniki. Wizerunek wielkomiejskiej galerii fashion oraz oferta sprawiły, że do centrum handlowego zaczęli ściągać mieszkańcy nie tylko Tarnowa, ale także całej wschodniej części Małopolski. Już dziś ponad 50 proc. klientów Gemini Park pochodzi spoza Tarnowa.

–  Chociaż klient z dalszych zakątków regionu rzadziej nas odwiedza, to więcej wydaje. Na wizytę w Gemini Park poświęca nawet kilka godzin, w pełni korzystając z naszej oferty, ale także usług czy strefy food court. Rosnący odsetek odwiedzających spoza Tarnowa przełożył się w 2018 roku w znaczny sposób na bardzo dobre wyniki najemców – wyjaśnia Zbigniew Nowak.

12 nowych najemców w Gemini Park Tarnów

Ale rosnące obroty to nie jedyny powód do zadowolenia, jaki ma Gemini Park. Tylko w 2018 roku oferta centrum handlowego poszerzyła się aż o 12 nowych najemców.  W powierzchnię najmu zainwestowały tutaj takie marki jak m.in. Pepco, Maxi Zoo, Carte D’Or czy Rebel Elektro. W sumie nowi najemcy zajęli 1886 m kw. Jednocześnie 2 dotychczas działających partnerów biznesowych zdecydowało się na znaczące powiększenie lokali. Taki ruch wykonał m.in. Big Star.

– Konsekwentnie rozwijamy naszą ofertę, wprowadzając zarówno nowe marki, jak również tworząc warunki do rozwoju dla naszych wieloletnich partnerów. Staramy się wykorzystać każdą możliwą przestrzeń, aby ulokować tam najemców, jakich oczekują klienci. Z kolei dzięki relokacji sklepów nasi najemcy mają szansę powiększać swoje lokale, a tym samym poszerzać działalności i ofertę –  mów dyrektor obiektu.

Jak podkreśla jednak Zbigniew Nowak, jest to jednak rozwój w pewnym ograniczeniu. Zarządca podejmuje jednak szerokie działania restrukturyzacyjne. Przykładem jest przebudowa i wydzielenie w 2018 roku przestrzeni dla nowych najemców – Pepco i Maxi Zoo czy plany związane z powstaniem kina.

– Najemcy doceniają pozycję galerii na rynku i chcą rozwijać się w Gemini Park. Obecnie aż 8 działających marek czeka na objęcie większej powierzchni. Jednocześnie tworzy się nam także lista firm, które chętnie rozpoczęłyby u nas swoją działalność. Sami także mamy pomysł, kto mógłby wzbogacić ofertę. Świetnie poradziłby sobie w Gemini takie marki jak Tatuum, Taranko czy Vis a Vis. Szansą dla obiektu jest rozbudowa o ok.  7-15 tys. m kw. Te plany nie zostają zarzucone – mówi.

Gemini się zmienia

Galeria przeprowadziła szereg prac modernizacyjnych w obiekcie. W ubiegłym roku centrum udało się także zrealizować kilka znaczących inwestycji w dotychczasową oraz nową infrastrukturę. W galerii powstały m.in. nowe strefy wypoczynkowe przy wejściach do obiektu. Odświeżono także przedsionki i parkingi. Centrum handlowe zyskało także aż 25 nowych miejsc postojowych.  Stworzone zostały one na nowym parkingu jaki powstał przed sąsiadujący z galerią budynkiem Stowarzyszenia „Siemacha”.

Gemini Park zakończyło także I etap modernizacji food court’u. Prace te rozłożone na koniec 2018 roku i początek 2019 obejmują m.in. zmianę aranżacji strefy gastronomicznej, wymianę mebli, powstanie nowych stref zapewniających prywatność oraz wymianę oświetlenia.

– Galeria się zmienia i idzie z duchem czasu. Jednocześnie tworzymy nowe udogodnienia dla klientów i rozwijamy infrastrukturę, ale także sięgamy po najnowsze trendy na rynku, rozwijając np. strefy relaksu, a tym samym tworząc naszym klientom nowe miejsca spotkań w galerii – podsumowuje Zbigniew Nowak.

Gemini Park Tarnów to największe centrum handlowe w Tarnowie i regionie. Na ponad 43 tys. m kw. znajduje się ponad 120 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. W ofercie znaleźć można dobrze znane  krajowe i zagraniczne marki, w tym m.in. pełne portfolio marek LPP, C&A, Calzedonia, Intimissimi, Ochnik, Martes Sport, New Balance, Sizeer, Apart, Swiss, Wittchen, KFC, Home&You, Jysk, Castorama, Media Markt, a także Tesco. Aktywnie w galerii działają także lokalni przedsiębiorcy rozwijający tutaj swoje biznesy. Galeria jest doskonale zlokalizowana i skomunikowana. Dla zmotoryzowanych galeria przygotowała ponad 1100 miejsc parkingowych. Centrum handlowe zaangażowane jest także we wsparcie lokalnych inicjatyw społecznych, edukacyjnych i kulturalnych. Przykładem jest współpraca z Stowarzyszeniem „Siemacha” i aktywna pomoc ośrodkowi opiekuńczemu dla dzieci.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.