Puma rozwija się dwutorowo. Na celowniku duże miasta i topowe galerie

puma-sklep-polska

Puma stale się rozwija, dlatego również w Polsce planowane są kolejne otwarcia sklepów. Obecnie jesteśmy w fazie negocjacji kolejnych lokalizacji. Nasze plany obejmują zarówno otwarcie własnego sklepu typu fullprice w Warszawie, jak również powiększenie sieci outletów franczyzowych – mówi redakcji Retailnet.pl Grzegorz Filipek, Head of Retail Eastern Europe w firmie Puma.

– Obecnie w Polsce posiadamy 18 sklepów Puma działających na zasadzie franczyzy, 7 franczyzowych outletów, jak również 7 outletów własnych. Nasze sklepy zlokalizowane są w dużych miastach, w najlepszych galeriach handlowych i taką strategię obieramy planując kolejne otwarcia. Średnia powierzchnia sklepów franczyzowych wynosi ok. 100 mkw. Patrząc na obecne trendy, zarówno globalne jak i lokalne, widzimy ogromny potencjał w Polsce do rozwoju naszej marki zarówno jeżeli chodzi o sklepy fullprice jak również outlety – wyjaśnia Grzegorz Filipek.

Puma notuje rekordowe wyniki

Rozwojowi sieci sprzedaży towarzyszą wzrosty obrotów. W 2017 roku niemiecka marka po raz pierwszy w historii osiągnęła ponad 4 mld euro rocznych obrotów. Wszystko dzięki wzrostowi sprzedaży o niemal 16 proc. rok do roku. Puma osiągnęła wówczas 4,14 mld euro obrotów. Nawet biorąc pod uwagę czynnik kursowy, wzrost wyniósł 14 proc. Co równie ważne, Puma zanotowała także znaczny wzrost zysku netto. Ten wyniósł 136 mln euro, ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej.

puma-prezes
Bjorn Gulden, prezes firmy Puma

– Z optymizmem patrzymy na kolejne lata. Zakładamy, że w 2018 roku zwiększymy sprzedaż o ok. 10 proc. Wynik EBIT powinien wzrosnąć do 310-330 mln euro. Dla porównania w 2017 roku wyniósł on 245 mln euro – komentował wyniki osiągnięte przez markę Puma Bjorn Gulden, prezes firmy.

Jak pokazują dane finansowe za I półrocze 2018 roku, jego słowa znajdują potwierdzenie w faktach. Obroty sieci Puma wzrosły w tym okresie o 18 proc. i wyniosły prawie 2,2 mld euro. Biorąc pod uwagę wahania kursowe, wzrost wyniósł ponad 10 proc., co jest bardzo dobrym wynikiem biorąc pod uwagę niekorzystne trendy na rynku walut.  Wynik EBIT poprawił się w tym okresie o 50 proc. i wzrósł z 114 mln euro do 170 mln euro. Zysk netto wzrósł do 98,5 mln euro.

Puma to jedna z wiodących marek sportowych na świecie. Przez ponad 65 lat firma Puma wypracowała reputację producenta sportowego obuwia dla najszybszych atletów. Firma z siedzibą w Niemczech rozprowadza swoje wyroby w ponad 120 krajach i zatrudnia ponad 10 tys.osób na całym świecie.

puma-sklep-polska-buty

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl