So! Coffee zapowiada otwarcie przynajmniej 16 lokalizacji w 2019 roku

Grzegorz Łyczak, z-ca Dyrektora Operacyjnego Development & Franchise w So! Coffee

W ciągu 5 lat udało się nam zbudować liczącą 60 kawiarni sieć. Planujemy dalszą dynamiczną ekspansję – mówi w wywiadzie dla Retailnet.pl Grzegorz Łyczak, z-ca Dyrektora Operacyjnego Development & Franchise w So! Coffee

Retailnet.pl: – Konkurencja na rynku kawowym jest duża, a tempo budowy nowych obiektów handlowych, zwłaszcza w dużych miastach, spowalnia. Jak ocenia Pan szanse na dalszy rozwój?

Grzegorz Łyczak: – Rynek powierzchni komercyjnych jest bardzo trudny. Pozyskanie odpowiednich lokali lub powierzchni pod wyspy handlowe w kontekście tak dużej konkurencji na rynku to aktualnie nasze największe wyzwanie. Z tego powodu musimy szukać alternatywnych źródeł pozyskania lokalizacji, na przykład proponując wynajmującemu zastąpienie lokalnej, niesieciowej kawiarni naszym brandem, co jest wartością dodaną w postaci sprawdzonego konceptu. Szansą na naszą dalszą ekspansję jest również wchodzenie do poddawanych modernizacji obiektów lub pozyskiwanie lokali w trakcie rekomercjalizacji. Pozytywne doświadczenia mamy także w rozwoju przy tzw. ulicach handlowych, więc i taki kierunek jest dla nas interesujący.

Czy to, że marka należy do tak dużej grupy kapitałowej, jaką jest Lagardère Travel Retail, sprawia, że zyskujecie przewagę w rozmowach z wynajmującymi i łatwiej jest się Wam rozwijać w Polsce?

– Z roku na rok zauważamy, jak rośnie rozpoznawalność naszej marki w Polsce. Warto zaznaczyć, że pomimo iż mamy zagraniczny kapitał, So! Coffee powstało w Polsce. W odróżnieniu od innych firm, w swoim portfolio mamy wiele innych marek, które skutecznie rozwijamy. Jesteśmy stabilnym i wypłacalnym partnerem. Mamy ogromne zasoby intelektualne. W ciągu 5 lat udało się nam zbudować liczącą 60 kawiarni sieć i planujemy dalszą dynamiczną ekspansję.

Czym wyróżniacie się na rynku?

– Przede wszystkim szeroką ofertą produktową, która jest bardzo dobrze oceniana przez naszych gości. Z przeprowadzanych na nasze zlecenie badań konsumenckich wiemy, że klienci cenią jakość i smak naszych produktów. Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że kawa jaką oferujemy zdecydowanie wyróżnia nas na tle innych marek. Naszym wyróżnikiem jest również to, że serwujemy gofry i różnego rodzaju soki – nie tylko świeżo wyciskane z owoców, ale także np. z jarmużem. Stawiamy na dobrej jakości klasykę, ale podążamy za obecnymi trendami i wprowadzamy nowości do naszej oferty. Dzięki zróżnicowanej ofercie każdy klient znajdzie coś dla siebie. To sprawia, że nasz koncept doskonale pasuje np. do centrów handlowych.

Wspomniał Pan o dalszej ekspansji, jaki jest więc plan na 2019 rok?

– W tym roku skupiamy się na rozwoju i planujemy otwarcie przynajmniej 16 lokalizacji (13 pod marką So! Coffee i 3 pod marką Furore!). Mamy już kilka podpisanych umów, część jest w fazie finalizacji. Rozważamy różne możliwości i jesteśmy przygotowani na znaczące przyspieszenie rozwoju So! Coffee. Mamy odpowiednie środki, by otworzyć następne kawiarnie w razie pojawienia się atrakcyjnych propozycji lokalizacji ponad planowaną liczbę. Najbliższe otwarcie już 13 lutego w Elblągu.

So! Coffee liczy obecnie około 60 lokali. Marka należy do Lagardere Travel Retail Sp. z o.o. Lagardere Travel Retail jest jedną ze spółek wchodzących w skład grupy Lagardère Travel Retail SA, największego detalisty sprzedaży prasy w lokalizacjach podróżnych, obecnego w 34 krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji. Spółka Lagardere Travel Retail, działająca wcześniej pod nazwą HDS Polska jest obecna na rynku sprzedaży detalicznej od 1998 roku i zarządza siecią 850 punktów sprzedaży, w tym 113 lokalami gastronomicznymi.

Więcej o planach So! Coffee w najnowszym numerze miesięcznika Shopping Center Forum Magazine

Rozmawiała: Ewelina Nawrot

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.