Badanie: supermarkety zanotowały duży spadek obrotów

fmcg-online

Jak pokazują dane PIH i agencji badawczej CMR, w styczniu 2019 r. wartość sprzedaży w supermarketach spadła w porównaniu z grudniem aż o 22 procent.

Coroczne styczniowe spadki zarówno liczby transakcji, jak i obrotów są szczególnie widoczne w większych placówkach, w których przedświąteczne natężenie ruchu i wydatków przekłada się na to, że grudzień jest zwykle najlepszym miesiącem. Jak pokazują dane CMR, w styczniu 2019 r. wartość sprzedaży w supermarketach, czyli sklepach o powierzchni od 301 do 2500 mkw. (z wyłączeniem dyskontów) spadła w porównaniu z grudniem aż o 22 procent. W tym kanale sprzedaży niewielki spadek obrotów odnotowano również w ujęciu rocznym – w styczniu wydatki klientów były o 2,5 proc. niższe niż rok wcześniej.

CMR: wyższa wartość koszyka zakupowego

Zdecydowanie lepiej na tym tle wypadają mniejsze sklepy. Z danych CMR wynika, że w styczniu 2019 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. w porównaniu do stycznia 2018 r. wzrosła o 6,3 proc., chociaż liczba transakcji była o prawie 2 proc. niższa niż przed rokiem. W porównaniu z grudniem 2018 r. obroty obniżyły o 10,9 proc., natomiast łączna liczba transakcji spadła o około 2 procent.

W sklepach małoformatowych do 300 mkw. styczeń to zwykle jeden z najsłabszych miesięcy, zarówno pod względem liczby transakcji, jak i wartości sprzedaży. Duże spadki niemal wszystkich kategorii widoczne są szczególnie w porównaniu z grudniem, kiedy to klienci więcej wydają na zakupy świąteczne i sylwestrowe.

Jak pokazują dane PIH i agencji badawczej CMR, w styczniu 2019 r. średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych do 300 mkw. r. wyniosła 15,16 zł, czyli  o 8 proc. więcej niż w styczniu 2018 r., a jednocześnie o ponad 9 proc. mniej niż w grudniu 2018 roku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl