MediaMarkt dąży do odgrywania wiodącej roli w kanale e-commerce

media-markt-sklep

Sieć elektromarketów MediaMarkt uruchomi w Holandii nowoczesny magazyn e-commerce i B2B. Zgodnie z planem, przygotowywane tu będą zamówienia składane przez klientów w sklepie internetowym oraz dostawy do 49 sklepów stacjonarnych sieci MediaMarkt w Holandii.

Nowy magazyn MediaMarkt i ID Logistics o powierzchni 70 tys. mkw. położony jest w Etten-Leur na południu Holandii. Jego uruchomienie jest częścią większego planu reorganizacji całego łańcucha dostaw sieci handlowej. Pokazuje też determinację MediaMarkt w dążeniu do odgrywania wiodącej roli w kanale sprzedaży e-commerce.

Budowę obiektu rozpoczęto w czwartym kwartale 2018 roku, a jej zakończenie zostało zaplanowane na koniec drugiego kwartału br. Operacje magazynowe związane z dostawami e-commerce i scentralizowaną obsługą logistyczną sklepów stacjonarnych MediaMarkt w Holandii mają rozpocząć się latem 2019 roku. Początkowo powstanie tu około 150 miejsc pracy.

Uruchomienie magazynu w Etten-Leur ma przynieść wymierne korzyści zarówno klientom jak i dostawcom sieci MediaMarkt. Klienci skorzystają z szerokiej, wielokanałowej dostępności produktów i usług. Natomiast dostawcy, zamiast do różnych sklepów, będą dostarczać swoje towary tylko w jedno miejsce.

Media Markt: klienci skorzystają z szerokiej, wielokanałowej dostępności produktów i usług

– Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie scentralizowanej dystrybucji z tego magazynu.  Da nam to duży impuls do dalszego działania i zapewni możliwość efektywnej współpracy ze wszystkimi dostawcami i partnerami. To naprawdę korzystne rozwiązanie, z którego bezpośrednio skorzystają także nasi klienci – mówi Michael Soehlke, dyrektor finansowy MediaMarkt Netherlands.

– Możemy zapewnić MediaMarkt wartość dodaną i elastyczność, której oczekuje, dzięki naszej wiedzy w zakresie zarządzania magazynami i planowania transportu, a także dużemu doświadczeniu Grupy ID Logistisc w obsłudze handlu detalicznego i e-commerce – podkreśla Marco van Walraven, dyrektor generalny ID Logistics Benelux, która wybuduje obiekt.

– Chciałbym podziękować MediaMarkt za wybór ID Logistics na swojego partnera. Ten projekt łańcucha dostaw zapewni znaczący rozwój sprzedaży. A my z przyjemnością możemy powiedzieć, że zasięg naszej współpracy partnerskiej z MediaMarkt zwiększył się i obejmuje teraz kilka krajów europejskich – dodaje Eric Hémar, prezes Grupy ID Logistics.

Wzmocnienie współpracy z siecią MediaMarkt i uruchomienie nowego magazynu e-commerce w Holandii ma także duże znaczenie dla polskiego oddziału ID Logistics.

– Zgodnie ze strategią rozwoju na 2019 rok, naszą ofertę z zakresu dedykowanej logistyki kontraktowej kierować będziemy m.in. do specjalistycznych sieci handlowych, zarówno w zakresie obsługi magazynowej dostaw do sklepów stacjonarnych jak i kanału e-commerce.  Uruchomienie nowego magazynu dla MediaMarkt to projekt, który wymaga dużego doświadczenia i specjalistycznej wiedzy. Z pewnością przygotowując oferty dla naszych klientów w Polsce skorzystamy z know-how ekspertów ID Logistics z Holandii – podsumowuje Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.

MediaMarkt, który rozpoczął działalność w Holandii w 1999 r., obecnie jest liderem rynku elektroniki użytkowej, a wskaźnik rozpoznawalności marki jest bliski 100 proc. MediaMarkt Netherlands zatrudnia 4 tys. pracowników i prowadzi sprzedaż w ramach sieci 49 sklepów stacjonarnych oraz bardzo szybko rozwijającego się sklepu internetowego. Siedziba główna mieści się w Rotterdamie. Firma jest częścią grupy MediaMarkt-Saturn Retail, należącej do Citionomii notowanej na SDAX.

MediaMarktSaturn Polska to wiodący dystrybutor elektroniki użytkowej w Polsce. Obecnie grupa prowadzi w  Polsce 86 sklepów MediaMarkt. Realizując strategię sprzedaży wielokanałowej MediaMarktSaturn Polska prowadzi także sklepy internetowe mediamarkt.pl oraz redcoon.pl.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl