Lidl prezentuje 5 formatów sklepów. Jeden specjalny dla centrów handlowych

Lidl

Dynamiczna ekspansja sieci Lidl i różnorodność konceptów handlowych, która pojawia się na polskim rynku spowodowały, że niemiecki dyskont nie zwalnia tempa i informuje o przygotowaniu 5 formatów sklepów, by jeszcze lepiej móc wpasować się w rynek i tworzyć placówki szyte na miarę.

– Nasze sklepy znajdują się we wszystkich klasycznych obiektach wolnostojących, jak również w centrach i galeriach handlowych oraz gęsto zabudowanych centrach miast. Poszukujemy powierzchni sklepowych i magazynowych, a także zabudowanych i niezabudowanych działek do zakupu, wynajęcia lub dzierżawy – informuje sieć.

Nowe formaty powstały w celu lepszego dostosowania się do otoczenia i architektury danej lokalizacji. Lidl nazwał je standardowym, metropolitalnym, stworzonym dla centrum miasta, dla  centrum handlowego oraz niestandardowym.

Lidl w centrum handlowym

– Jako w pełni wypłacalny, stały najemca Lidl może stanowić część atrakcyjnej kombinacji najemców, gwarantującej pewność inwestorom centrów handlowych. Jeśli w jednym miejscu znajduje się wiele atrakcyjnych sklepów, siła przyciągania klientów się zwiększa. Jest to wielką zaletą centrów handlowych. Oferowana jest tam szeroka gama produktów i usług, drogi dojazdowe i wyjazdowe są łatwo dostępne, odległości między poszczególnymi sklepami niewielkie, a liczba miejsc parkingowych wystarczająca. Nasze sklepy są przy tym ważnym czynnikiem podnoszącym atrakcyjność i gwarantującym frekwencję – informują przedstawiciel sieci.

Lidl optymalnie wykorzystuje potencjał centrów handlowych. Format dla centrów handlowych ma powierzchnię od 1 tys. mkw.

Lidl
Lidl

Lidl w centrach miast i nietypowych lokalizacjach

Inteligentne budownictwo i innowacyjne rozwiązania techniczne sprawiają, że sklepy Lidl są przyjazne dla klimatu i środowiska. Lokalizacje standardowe wymagają terenu o wielkości od 6 tys. mkw. Najważniejszymi aspektami sklepów standardowych są przejrzysta, przeszklona witryna, szerokie przejścia, atrakcyjna ekspozycja towarów, toaleta z przewijakiem. Ważne są również rozwiązania techniczne – sklepy oświetlane są lampami LED, a systemy ogrzewania i klimatyzacji są ze sobą inteligentnie połączone. Pojawiają się w nich także takie elementy, jak panele fotowoltaiczne czy stacje ładowania samochodów.

Lidl
Lidl

Ciekawym formatem sklepów jest także tzw. metropolitalny przeznaczony do zabudowy w centrach miast. – Działki położone w centrum są niewielkie i wymagają kompaktowej zabudowy. Aby nowoczesne zaopatrzenie lokalne mogło zaistnieć również w przestrzeni miejskiej, gdzie przebywa wiele osób, przyjęliśmy szerszą perspektywę: elastyczna forma zabudowy oraz możliwość dodawania kolejnych pięter stwarzają nowe przestrzenie, niosące ze sobą duży urbanistyczny potencjał, wykraczające poza zwykłe centrum zaopatrzenia lokalnego – czytamy w opisie tego formatu. Sklepy metropolitalne w dużych miastach są czymś więcej niż obiektami handlowymi – stają się budynkami z potencjałem urbanistycznym. Dodatkowe piętra mogą oferować przestrzeń na mieszkania, biura, pomieszczenia co-workingowe i inne.

Z kolei wyróżnikiem sklepów w centrach miast ma być idealne wpasowanie w otaczającą architekturę z wykorzystaniem istniejącej zabudowy i integracja sklepów z innymi obiektami łącząc współczesną architekturę z otoczeniem. Wyróżnikiem tego formatu ma być również dopasowanie asortymentu do potrzeb mieszkańców przy dużym udziale produktów świeżych i convenience.

Lidl w niestandardowych lokalizacjach

Oryginalne rozwiązania Lidl proponuje także w niestandardowych lokalizacjach. – Wyjątkowe lokalizacje wymagają indywidualnych rozwiązań. Nie tylko wyznaczamy standardy, ale też myślimy szerzej: dopasowujemy koncepcje i budzące emocje rozwiązania architektoniczne do wyjątkowych lokalizacji i istniejącej zabudowy – informuje Lidl.

Mowa tu o sklepach np. w nietypowych budynkach – jak dworzec, budynek zabytkowy, czy stadion. Lidl jest w stanie dopasować sklep do kontekstu i ogólnego obrazu, aby tworzyć rzeczywistą wartość dodaną.

Lidl
Lidl

Przypomnijmy, historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 10.500 sklepów tej marki. W Polsce pierwszy Lidl otwarto w 2002 roku. Na koniec 2018 roku działało ponad 630 lokalizacji. 

Lidl jest nominowany do nagrody SCF Retailers’ Awards w kategorii Other Expansion of the Year.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl