Do końca 2020 roku powstanie 150 Soczewkomatów

Szkla.com, największy sklep internetowy w branży soczewkowej, działający na rynku od 15 lat, rozwija nową sieć sprzedaży – Soczewkomaty. Dzięki tym innowacyjnym urządzeniom można  kupić soczewki kontaktowe i akcesoria niezbędne do ich użytkowania od ręki, bez czekania na dostawę i wizyty w salonie optycznym. Automaty dostępne są już w 37 lokalizacjach w całym kraju, a ich liczba stale rośnie.

Soczewkomaty to urządzenia, w których klienci mogą kupić szkła kontaktowe o różnej mocy, wielu znanych producentów, w cenach zbliżonych do sklepów internetowych. W automatach dostępne są także akcesoria niezbędne do pielęgnacji soczewek. Pierwsze takie maszyny pojawiły się na rynku w ubiegłym roku. Obecnie znaleźć je można, m.in. w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, Wrocławiu, Poznaniu czy Gdańsku. Sieć cały czas dynamicznie się rozwija – pod koniec roku liczyć ma już około 80 automatów, a na koniec 2020 roku w Polsce planowanych jest 150 Soczewkomatów. Na początku marca nowe maszyny pojawiły się między innymi w Warszawie, w centrum handlowym Plac Unii City Shopping oraz w Kauflandzie przy ul. Korkowej.

– Na rynku nie było maszyny, która spełniałaby w pełni nasze wymagania dotyczące tego kanału sprzedaży. Zbudowaliśmy więc ją od podstaw sami. Szkic powstał na kartce papieru. To jedyna tego typu maszyna na świecie. Urządzenie zostało wymyślone, zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce – mówi Mateusz Matula, współzałożyciel i prezes spółki Szkla.com.

Nowy wymiar vendingu

Soczewkomaty zostały zaprojektowane tak, aby zakup odbywał się intuicyjne. Wystarczy postępować zgodnie z poleceniami wyświetlanymi na 43-calowym, wygodnym ekranie dotykowym. Wybieramy odpowiedni produkt, zaznaczamy moce soczewek, jeśli posiadamy kod rabatowy z aplikacji mobilnej wpisujemy jego treść w odpowiednie okienko, bądź skanujemy kod QR, następnie zatwierdzamy zamówienie i dokonujemy płatności kartą.

Soczewkomaty łączą możliwość zakupów od ręki z nowoczesnymi technologiami, na przykład aplikacją na telefon komórkowy. – Aktywnie rozwijamy rynek optyczny i cały czas staramy się wdrażać nowe pomysły. Nasze maszyny są w stanie spersonalizować proces zakupowy, chociażby poprzez udzielanie rabatów, czym wykraczamy poza dobrze już znane klientom standardy vendingu. – tłumaczy Karol Wilczko, dyrektor zarządzający Szkła.com. Dodatkowo maszyna została zaprojektowana tak, by mieć bardzo pojemny magazyn, co zdecydowanie wyróżnia nas na tle innych urządzeń – dodaje.

Innowacyjność konstrukcji Soczewkomatu polega między innymi na zastosowaniu zupełnie nowej metody magazynowania i wydawania towaru. Do przechowywania służą półki, które w odróżnieniu od większości spotykanych na rynku automatów nie są wyposażone w żadne spirale, podajniki śrubowe czy taśmowe. Dzięki jednemu centralnemu mechanizmowi połączonemu z inteligentnym ramieniem, z półki automatu pobierany jest konkretny produkt, zaś pozostałe w rzędzie przesuwają są o jedną pozycję w przód. Maszyna posiada cyfrową weryfikację poprawności transakcji, a jej praca jest kontrolowana zdalnie poprzez zinformatyzowany i spójny system centralny. – Jesteśmy także w trakcie projektowania urządzenia outdoor’owego, odpornego na warunki pogodowe i dostosowanego do lokalizowania go na zewnątrz – mówi Karol Kożusznik, kierownik projektu Soczewkomaty.pl

Dla kogo Soczewkomaty?

W Soczewkomacie dostępnych jest ponad 350 produktów wiodących na rynku marek. Robiąc zakupy w tych urządzeniach vendingowych klienci mogą wybierać spośród szkieł o różnej mocy: od -0.75 do -8.00, a także soczewek kolorowych bez mocy i płynów pielęgnacyjnych. Maszyny powstały głównie z myślą o osobach, które chcą kupić wybrane soczewki kontaktowe czy niezbędne do ich użytkowania akcesoria od ręki, o dowolnej porze, także w niedziele wolne od handlu. To urządzenie dla tych kupujących, którzy wiedzą już czego potrzebują i jakiego konkretnie produktu szukają. Takim konsumentom pozwala oszczędzić czas i pieniądze, dzięki możliwości zakupy produktu bez udziału sprzedawcy.

Sklep Internetowy Szkla.com został założony 2004 roku przez Mateusza Matulę oraz Jacka Młodawskiego. Jest największym w Polsce sklepem z soczewkami kontaktowymi i liderem w sprzedaży soczewek kontaktowych w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Sprzedaż soczewek odbywa się głównie kanałem internetowym oraz dzięki sieci Soczewkomatów. Produkty dostępne w sklepie można kupić również stacjonarnie m.in w salonach optycznych Kodano. Wszystkie aktualne lokalizacje urządzeń można sprawdzić oraz na stronie www.soczewkomaty.pl.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl