Prezes EPP: każdego roku nasze centra odwiedza 100 mln osób. Ta liczba wzrośnie

Hadley Dean, Prezes Zarządu EPP

EPP, największy właściciel nieruchomości handlowych w Polsce pod względem GLA, odnotował rekordowe wyniki za 2018 r. Zysk do podziału wzrósł o 26 proc. r/r do 96 mln euro. Wartość portfela aktywów EPP wzrosła o 27 proc. r/r do 2,5 mld euro.

W 2018 r. EPP rozszerzyło swój portfel o wiele nowych obiektów zwiększając handlową powierzchnię najmu brutto (GLA) o 54 proc. do 684 tys. mkw. Jednocześnie współczynnik niewynajętej powierzchni handlowej wyniósł poniżej 1 proc.

– Od trzech lat EPP nieustannie się rozwija. Obecnie każdego roku nasze centra handlowe odwiedza 100 mln osób i przewidujemy, że liczba ta wzrośnie również w 2019 r. – mówi Hadley Dean, prezes zarządu EPP. – Naszym pierwszym dużym projektem w 2019 r. będzie otwarcie Galerii Młociny, naszego flagowego obiektu w Warszawie – dodaje Dean.

Galeria Młociny
Galeria Młociny

Galeria Młociny powiększy portfel powierzchni handlowej EPP o 84,4 tys. mkw. To obiekt o strategicznej lokalizacji w północnej części Warszawy, położony przy linii metra, którym podróżuje 24 mln pasażerów rocznie. Centrum handlowe znajduje się obok parkingu „Parkuj i jedź” z miejscami dla ponad tysiąca samochodów, a także przy pętli autobusowej i tramwajowej.

Galeria Młociny generuje 100 mln euro dodatkowej wartości EPP

– Galeria Młociny wyróżnia się estetyką i designem, co podkreślają przeszkolone fasady o wysokości 8 metrów i wyjątkowa oferta F&B. Centrum będzie klejnotem koronnym naszego portfela, a z finansowego punktu widzenia projekt ten już osiągnął sukces, generując 100 mln euro dodatkowej wartości – podkreśla Hadley Dean.

Galeria Młociny
Galeria Młociny

EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem wielkości posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA). Spółka działa według formuły REIT, a jej portfel obejmuje 19 obiektów handlowych oraz sześć biurowych o łącznej powierzchni wynoszącej ponad 835 tys. mkw., a także dwa obiekty wielofunkcyjne w realizacji. Projekty EPP zlokalizowane są w 20 największych miastach Polski.

Celem EPP jest budowanie wartości dla akcjonariuszy i zapewnianie konsumentom pozytywnych doświadczeń zakupowych. Spółka notowana jest na giełdach w Johannesburgu (JSE) i Luksemburgu (Euro MTF).

EPP jest wystawcą wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl