AmRest nie przejmie sieci Telepizza

Umowa zakupu przez AmRest 100 proc. udziałów w Telepizza Polska została rozwiązana z powodu niespełnienia się w przewidzianym terminie warunku zawieszającego, dotyczącego nieuzyskania w terminie zgody UOKiK na koncentrację – poinformował AmRest w komunikacie.

Telepizza Polska jest master-franczyzobiorcą marki Telepizza w Polsce. Finalizacja umowy zależeć miała od spełnienia warunków, m.in. uzyskania zgody UOKIK oraz banków finansujących działalność obu stron umowy, podpisania umowy licencyjnej z firmą Tele Pizza, uprawniającej Telepizza Polska do korzystania ze znaków towarowych.

Transakcja warta 8 mln euro

Pod koniec lipca 2018 roku AmRest podpisał umowę mającą na celu przejęcie sieci Telepizza w Polsce. W wyniku transakcji AmRest miał nabyć 36 restauracji własnych i jednocześnie zostać operatorem 71 lokali franczyzowych Telepizza.

Na mocy zawartej umowy AmRest miał nabyć 100 proc. udziałów w spółce Telepizza Poland, operatora marki Telepizza w Polsce, powiększając tym samym swój portfel o 107 restauracji. Wartość transakcji szacowana była na kwotę 8 mln EUR, przy czym ostateczna cena miała zostać potwierdzona w dniu zamknięcia transakcji.

Pizza Hut rozwija sieć

Zarządzana przez AmRest sieć Pizza Hut posiada obecnie w Polsce 135 restauracji.

– W 2018 roku otworzyliśmy 33 nowe punkty, stając się tym samym najszybciej rosnącą marką restauracyjną w kraju. W tym roku przewidujemy podobne tempo rozwoju – minimum 30 nowych lokali. Planujemy także pierwsze otwarcia z partnerami franczyzowymi. Pracujemy również nad finalizacją oferty skierowanej do potencjalnych franczyzobiorców: średnich i dużych podmiotów. Potencjał polskiego rynku szacuję na ponad 300 restauracji Pizza Hut w różnych formatach – mówi Maciej Mausch, Prezydent Pizza Hut w Polsce.

Globalne portfolio AmRest

AmRest Holdings SE jest jedną z wiodących publicznie notowanych spółek restauracyjnych w Europie. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem sieci La Tagliatella, Bacoa, Sushi Shop, Blue Frog oraz KABB.

Obecnie Spółka zarządza liczbą ponad 2100 restauracji w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 26 krajach: Polsce, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Serbii, Chorwacji, Słowenii, Rosji, Hiszpanii, Francji, Belgii, Portugalii, Austrii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Czechach, Niemczech, Luksemburgu, Iranie, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Armenii, Azerbejdżanie, Chinach oraz we Włoszech i na Węgrzech.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokaże kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy