Silesia Outlet przygotowany do otwarcia

Silesia Outlet

Tydzień pozostał do otwarcia Silesia Outlet w Gliwicach. Budowa obiektu, którego inwestorem jest firma 6B47 Poland kosztowała 120 mln zł. Grupa BOIG odpowiedzialna za komercjalizację projektu wynajęła do tej pory 85 proc. powierzchni handlowej.

Aktualnie w centrum Silesia Outlet zakończyły się odbiory techniczne, a obiekt uzyskał pozwolenie na użytkowanie. Sprawdzono działanie wszystkich systemów, odpowiadających
za bezpieczeństwo klientów i pracowników oraz prawidłowe funkcjonowanie budynku. Trwają  ostatnie prace wykończeniowe. Montowane są nośniki reklamowe i multimedia oraz aranżowane tereny zielone wokół. W najbliższych dniach usunięte zostaną zabezpieczenia podłóg i witryn sklepowych. Następnie ustawione zostaną elementy małej architektury oraz strefy wypoczynku z naturalną roślinnością. Najemcy kończą aranżacje swoich lokali. W części salonów outletowych na pierwszych klientów czekają już towary na półkach. Otwarcie Silesii zaplanowano na 27 marca 2019.

Oferta handlowa w Silesia Outlet

– Obiekt jest aktualnie skomercjalizowany w 85 proc. W przygotowaniu mamy szereg kolejnych umów najmu, które zostaną podpisane w najbliższym tygodniu. Na dzień otwarcia Silesia Outlet będziemy mieć 90 proc. powierzchni wynajętej. Uzupełniamy segment fashion o kolejne marki premium – mówi dla Retailnet Wojciech Cieślak, Prezes BOIG The Blue Ocean Investment Group.

Silesia Outlet
Silesia Outlet

W obiekcie znajdzie się 60 salonów outletowych (w I fazie projektu) niemal wszystkich branż: od mody dla kobiet i mężczyzn, przez obuwie, akcesoria, biżuterię i bieliznę, po bogatą propozycję marek sportowych. Będą to, jak podkreśla prezes BOIG, najpopularniejsze marki z segmentu mid-mass market, stopniowo uzupełniane ofertą premium. Klienci zrobią zakupy w salonach: Vistula i Wólczanka, Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone, Bytom, Guess, Diverse, Lavard, Lancerto, Molton, Unisono, Only, Triumph, Gatta i Bagatelle. Bogatą reprezentację stanowić będą marki jeansowe: Lee Cooper, Wrangler, Cross Jeans i Pepe Jeans oraz obuwnicze: Kazar, Venezia, Ecco, Symbiosis i Umbro. Ważną część zajmą również marki sportowe: Intersport, Martes Sport, 4F, Sizeer, Puma, Reebok, New Balance, Trespass i Regatta. Otwarty zostanie też salon biżuterii Apart oraz Wittchen z galanterią skórzaną. Artykuły gospodarstwa domowego oraz wyposażenia wnętrz będzie można nabyć w sklepach Tefal, Home&Cook i Dajar. Obok oferty salonów outletowych, dla klientów Silesia Outlet przygotowane zostały ponadto komfortowe strefy relaksu, ustawione w pasażach handlowych – z miękkimi kanapami, punktami ładowania urządzeń mobilnych oraz naturalną roślinnością. Dostępny będzie również specjalny pokój dla rodziców z dziećmi – wyposażony m.in. w przewijak i miejsce do karmienia. Nie zabraknie też placu zabaw dla najmłodszych. Kierowcy aut elektrycznych, będą mogli skorzystać z jednego z dwóch punktów ładowania samochodów.

Silesia Outlet
Silesia Outlet

Centrum Silesia Outlet w I fazie zgromadzi ponad 60 salonów outletowych na 12 tys. mkw. powierzchni handlowej. Planowana II faza inwestycji zakłada zbudowanie kolejnych 8 tys. mkw. powierzchni handlowej. Na klientów czeka 405 miejsc parkingowych zbudowanych w I fazie projektu (II faza projektu zakłada zbudowanie kolejnych ponad 400 miejsc parkingowych) oraz wielkopowierzchniowy parking sąsiadujących obiektów handlowych, które wraz z Silesia Outlet tworzą komplementarną strefę zakupów. Powierzchnia działki na której powstał obiekt wynosi prawie 65 tys. mkw.

Silesia Outlet został zbudowany w znanej lokalizacji zakupowej dla mieszkańców regionu. W zasięgu oddziaływania outletu znajduje się 6,5 mln klientów. Obok działają już dwa obiekty handlowe: Centrum Handlowe Auchan Gliwice i market Leroy Merlin.

Neinver zarządcą Silesia Outlet

Za zarządzanie obiektem oraz najem po otwarciu odpowiada firma Neinver – wiodący operator centrów outlet w Europie oraz lider rynku w Polsce i Hiszpanii – zarządca, inwestor i deweloper. W portfolio firmy znajdują się dwie marki własne: Factory oraz The Style Outlets.

– Model zarządzania Silesia Outlet będzie dokładnie taki sam, jak w outletach Factory. To ważne dla najemców, którzy znają strategię działania Neinver z innych centrów i pozytywnie ją oceniają. Bardzo dobrze przyjęli też objęcie przez nas zarządzania. Wiele uwagi poświęcimy z pewnością szczegółowej analizie danych sprzedażowych, liczby odwiedzin i wszelkich parametrów ważnych dla oceny funkcjonowania tego rodzaju obiektu – podkreśla Bożena Gierszewska-Mroziewicz, Poland Country Head/Central Europe Asset Management Director Neinver.

Silesia Outlet
Silesia Outlet

Twórcy i partnerzy projektu

Inwestorem projektu jest 6B47 Poland – spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG jednego z wiodących deweloperów w krajach niemieckojęzycznych. Aktualne projekty firmy w Polsce to butikowe apartamenty Zyndrama we Wrocławiu oraz właśnie centrum wyprzedażowe Silesia Outlet w Gliwicach.

– Silesia Outlet to odpowiedź na potrzeby mieszkańców Górnego Śląska, gdzie duża koncentracja ludności stwarza ogromny rynek zbytu dóbr konsumpcyjnych i zapotrzebowanie na nowe obiekty handlowe – mówi Mirosław Januszko, CEO spółki 6B47 Poland.

Obiekt powstał w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A4, łączącej Kraków, Aglomerację Śląską i Wrocław – największe ośrodki gospodarcze południowej Polski. Droga do skrzyżowania z autostradą A1, która już wkrótce połączy północ i południe Polski aż do czeskiej granicy, zajmuje zaledwie kilkanaście minut jazdy samochodem. Przy centrum przebiega też droga krajowa nr 78 w kierunku Rybnika. To jeden z najważniejszych i najbardziej uczęszczanych węzłów komunikacyjnych w Polsce, gdzie krzyżują się główne, transeuropejskie szlaki komunikacyjne.

Architektura budynku i wnętrza

Do części budynku, realizowanego w pierwszym etapie, prowadzą dwa wejścia:  główne – które ze ściętego narożnika planu budynku otwiera się zapraszająco w kierunku głównego wjazdu do kompleksu oraz bocznego – które łączy nowo powstały budynek z sąsiadującym Centrum Handlowym Auchan Gliwice. Budynek Silesia Outlet jest zlokalizowany w pobliżu autostrady i przelotowej drogi krajowej w kierunku Rybnika, a także w głębi działającego już kompleksu obiektów handlowych – jednocześnie w otwartym terenie. Dlatego wejście główne zostało silnie zaakcentowane, by było widoczne z daleka. Inspiracją dla takiej formy portalu wejścia stały się wieże szybowe, wznoszące się wysoko ponad otoczenie i tak charakterystyczne w krajobrazie  Górnego Śląska.  Wysoka forma z szerokim przeszkleniem ściany wejściowej ma przyciągać i zachęcać klientów do wejścia do budynku. Koncepcja funkcjonalna budynku zbudowana jest na planie prostokąta ze szkieletem dwóch wewnętrznych pasaży, połączonych na dwóch ich  końcach spinającymi je alejami. Boki pasażu  ograniczone są przeszklonymi witrynami  sklepów, które tworzą pierzeje  szerokich  alei, na których znajdą się elementy wyposażania, łączące inspirację małą architekturą alei parkowych oraz kawiarenek z salonem wypoczynkowym. Wszystkie przeszklenia witryn wykonane są w ten sam sposób, tak aby maksymalnym przeszkleniem uzyskać efekt braku bariery pomiędzy pasażem i wnętrzem sklepu. Celem projektu było stworzenie nowoczesnej, jasnej, przestrzennej oraz nieskomplikowanej formy architektonicznej  tworzącej nienachalne, ale wysokiej klasy otoczenie, które zostanie wypełnione żywymi, zmiennymi i kolorowymi elementami,  wynikającymi z relacji sprzedawców i ich klientów – witryn sklepowych, szyldów, reklam, zakupów czy tłumów klientów oraz samochodów na parkingu.

Silesia Outlet
Silesia Outlet

Eko – standardy w Silesia Outlet

W centrum zastosowano rozwiązania, zgodne ze standardami ochrony środowiska, sprzyjające m.in. oszczędności wody, energii elektrycznej i dbające o jakość powietrza wewnątrz. Silesia Outlet została tak zaprojektowana, by maksymalnie wykorzystać światło dzienne – dzięki szerokim świetlikom wzdłuż wszystkich pasaży handlowych. Sztuczne oświetlenie w całości wykonane zostało w technologii LED. System ogrzewania i chłodzenia lokali najemców bazuje na pompach ciepła, dużo bardziej ekonomicznych i efektywnych niż tradycyjne grzejniki. Ciepło pozyskiwane jest z wody, a zaledwie dwie pompy są w stanie dostatecznie ogrzać lokal wielkości ponad 100 mkw. W pasażach handlowych zastosowane zostały tzw. rooftopy, optymalizujące pobór świeżego powietrza z przejęciem ciepła lub chłodu, w zależności od warunków zewnętrznych – ze zużytego powietrza wyrzucanego z obiektu. System minimalizuje w ten sposób straty ciepła. Posiada też specjalne filtry, aby jakość oraz temperatura powietrza wdychanego przez pracowników i klientów, odpowiadała najlepszym standardom w zakresie zdrowia i komfortu. W toaletach i łazienkach zamontowane zostały czujniki światła i baterie wody, sterowane fotokomórką, podobnie jak w dozownikach mydła. W całym obiekcie ustawione zostaną kosze na śmieci z funkcją segregacji odpadów.

O projekcie:

Powierzchnia działki – 65 tys. mkw.

Powierzchnia GLA – 12 tys. mkw. – I faza, + 8 tys. mkw. – II faza

60 sklepów

405 miejsc parkingowych – I faza, + 400 – II faza

Koszt budowy – 120 mln zł

·   Inwestor: 6B47 Poland
·   Zarządca: Neinver
·   Komercjalizacja: BOIG The Blue Ocean Investment Group

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl