Intersport poprawia wyniki. E-commerce rośnie najszybciej

W I kwartale 2019 roku spółka Intersport osiągnęła łączne przychody netto w wysokości ponad 59,9 mln zł, czyli o 23,8 proc. większe niż w I kwartale 2018 roku (było ponad 48,4 mln zł). Dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału e-commerce wzrosła w tym okresie o 113,2 proc. i stanowiła 8,6 proc. udziału w ogólnej sprzedaży.

W I kwartale br. obroty netto w ujęciu LFL, czyli na bazie porównywalnych sklepów wyniosły 55,39 mln zł i były wyższe o 18,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: fitness, narciarstwo sprzęt i odzież, running oraz buty sportowe.

Narastająco w roku obrotowym 2018/2019 trwającym 15 miesięcy – od 01.01.2018 do 31.03.2019 r. – spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 242, 323 mln zł, czyli o 4,3 proc. większe w stosunku do analogicznego okresu od 01.01.2017 do 31.03.2018 roku (było 232,402 mln zł).

Obecnie w Polsce funkcjonuje 29 sklepów Intersport zlokalizowanych głównie w prestiżowych centrach handlowych dużych i średnich miast.

Intersport stawia na innowacje

W marcu 2019 roku sieć Intersport Polska uruchomiła nową odsłonę sklepu Intersport w Galerii Krakowskiej. To pierwszy w Polsce salon zbudowany w oparciu o technologię przyszłości według nowej koncepcji Grupy Intersport. Spółka planuje otwarcie kolejnego sklepu Intersport 2.0 w drugiej połowie roku.

Sieć Intersport stanęła przed dużym wyzwaniem, jak odnaleźć się jako sprzedawca detaliczny w zdigitalizowanym środowisku. Odpowiedzią na to jest koncepcja sklepów Intersport 2.0, która ma wprowadzać klienta do nowego świata i budować markę jutra z którą klienci będą chcieli spędzać czas.

– Uruchamiając sklep Intersport 2.0 projektujemy Intersport jutra! Chcemy inspirować klienta – poprzez spersonalizowane oferty i produkty, fascynować – poprzez futurystyczne stacje testowe, interaktywne wyświetlacze dotykowe, angażować – poprzez omnichannel marketing. Intersport 2.0 – to nowoczesny sklep z niepowtarzalnym klimatem i oświetleniem, podzielony na strefy Women, Men i Young Athlets w przyjaznej dla klienta nawigacji – mówi Piotr Mierzwa Dyrektor ds. Rozwoju Intersport Polska S.A. i jednocześnie koordynator projektu Intersport 2.0.

Pierwsze sklepy pilotażowe według koncepcji sklepu Intersport 2.0 zostały otwarte w sierpniu 2017 r. Pod koniec 2017 r. wdrożono ponad 30 sklepów w 10 krajach. Na świecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy koncepcja Intersport 2.0 została już wdrożona w ponad 100 sklepach  w 25 krajach. Teraz przyszła pora na Intersport Polska, który w 2019 roku planuje uruchomienie dwóch takich sklepów w nowej odsłonie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl