Piotr Beltrani, Gastromall Group: trzymamy rękę na pulsie

Piotr Beltrani, Gastromall Group

Wśród wyzwań, jakie na mnie czekają jest na pewno rozbudowanie i usprawnienie działalności operacyjnej, wzmocnienie systemu kontroli poszczególnych restauracji w celu podniesienia i utrzymania jakości, zdynamizowanie wewnętrznej komunikacji i zbudowanie zgranego, ogólnopolskiego zespołu – mówi w wywiadzie dla SCF News – Retailnet.pl Piotr Beltrani, Specjalista ds. Rozwoju Sieci, Gastromall Group – partner gastronomiczny SCF 2019 Exhibition & Awards.

SCF News – Retailnet.pl: Jest Pan nową osobą w strukturach Gastromall Group. Jakie wyzwania przed Panem stoją?

Piotr Beltrani, Gastromall Group: – Współpracę z Gastromall Group rozpocząłem w listopadzie ubiegłego roku. Było to duże wyzwanie, ale i dobry ruch w kontekście rozwoju umiejętności tworzenia sieci franczyzowych, które zdobyłem pracując na podobnym stanowisku. Chciałbym wykorzystać moje dotychczasowe doświadczenie retailowe i być częścią procesu ekspansji Gastromall Group. Wśród wyzwań, jakie na mnie czekają jest na pewno rozbudowanie i usprawnienie działalności operacyjnej, wzmocnienie systemu kontroli poszczególnych restauracji w celu podniesienia i utrzymania jakości, zdynamizowanie wewnętrznej komunikacji i zbudowanie zgranego, ogólnopolskiego zespołu. Chcemy  poświęcić więcej czasu na doglądanie każdej z lokalizacji i jeszcze lepiej je budżetować. Sieć restauracji  należących do Gastromall Group rozwijana jest od 10 lat, dlatego sporo z istniejących punktów wymaga inwestycji i zmian wizualnych. Najstarsze restauracje przejdą facelifting dopasowany do naszych najnowszych standardów i trendów w designie. Na ten rok zaplanowaliśmy przynajmniej 6 modernizacji.

Od kiedy jest Pan obecny w branży retail?

– Swoją karierę zaczynałem w branży zaczynałem w 2001 roku. Dziś jestem w Gastromall Group i cieszą mnie nowe wyzwania. Przez kilkanaście ostatnich lat doskonaliłem umiejętność budowy sieci franczyzowych, mam dużą wiedzę i sporą liczbę kontaktów, dlatego wiem, że doskonale odnajdę się w nowym miejscu i z powodzeniem będę rozwijać portfolio Grupy.

Jak ocenia Pan chłonność branży?

– Branża gastronomiczna została zdominowana przez kilku globalnych graczy, ale nie oznacza to braku przestrzeni dla małych i średnich firm. Te brandy, które mają dobrze opracowaną strategię i zabezpieczenie finansowe, mają szansę na dalszy rozwój. Podobnie jak swego czasu twórca największej polskiej marki odzieży sportowej wykorzystał modę na sport i sportowy styl życia, tak teraz należy wykorzystać mocny trend na zdrowe odżywianie i zmieniające się upodobania kulinarne Polaków. Mieszkańcy zarówno dużych, jak i małych miast coraz rzadziej gotują w domu. Chcą zjeść szybko, smacznie i wartościowo, wykorzystując przerwę w pracy czy szkole i szybko wrócić do swoich obowiązków. My im to dajemy. Ta nowa potrzeba pobudza popyt na gastronomię, dlatego sukcesywnie powiększamy nasze sieci o nowe lokalizacje. Coraz mocniej rozwijamy się w segmencie biurowym, gdzie popyt na takie usługi jest najwyższy.

Olimp

O ile w biurowcu konkurencja jest mniejsza, o tyle w centrum handlowym konceptów gastronomicznych bywa całkiem sporo. Jak radzicie sobie z konkurencją?

– Rzeczywiście w największych galeriach handlowych często zastajemy maksymalnie rozbudowaną i często naprawdę atrakcyjną. Naszą przewagą jest zatrudnianie w restauracjach zdolnych szefów kuchni, którzy dbają o atrakcyjność oferty i wprowadzanie nowości, których stale oczekują klienci. Poza bogatym menu, które jest naszym wyróżnikiem i stanowi podstawową wartość w naszej wiodącej  i najbardziej rozpoznawalnej sieci restauracji (Restauracje Olimp), wprowadzamy nowości wynikające np. z regionalności danej lokalizacji.

Rozwijamy się inwestując także w wygląd lokali. Na nasze zlecenie jedna z wiodących krakowskich pracowni architektonicznych, opracowała proces zmian oraz procedurę ich wdrożenia. Powstał zupełnie nowy wizualnie; świeży i nowoczesny koncept, pełen światła, naturalnej zieleni, przestrzenny, wygodny, przyjazny. Wybrane kolory i materiały podkreślają demokratyczny charakter i nieformalną, luźną atmosferę restauracji. Nowe wnętrze restauracji Olimp opracowane zostało w dwóch formatach: lokalu na foodcourcie  oraz kantyny w centrum biurowym. Oba zachowały podstawowe zalety – otwartą kuchnię, w której najważniejszą rolę pełnią produkty, człowiek i jego praca, transparentność. Otwarta kuchnia umożliwia podglądanie procesów przygotowywania posiłków, a stanowiska do livecookingu pozwalają na jeszcze większe zróżnicowanie menu oraz personalizację potrawy z dodatkowym bonusem – relacją z kucharzem, doradcą w kwestii przypraw i dodatków do zamówionej potrawy. Ujęte w nowym projekcie aspekty były wynikiem empatycznego podejścia do oczekiwań klientów, analizy bieżących trendów zarówno w gastronomii jak i designie.

Jaka jest dynamika otwarć restauracji z portfolio Gastromall Group?

– Warto zaznaczyć, że otwarcie restauracji jest dużo trudniejsze niż otwarcie lokalu innej branży. Uzyskanie pozwoleń, czy dostosowanie lokalu shell and core do niezbędnych wymagań może zająć od 3 do 6 miesięcy. Oczywiście dużo łatwiej jest wejść do lokalu po innym operatorze gastronomicznym, ponieważ część instalacji jest już przygotowana. Ale wracając do pytania. Dynamika rozwoju jest bardzo wysoka, co jest zauważane przez wielu analityków. Olimp jest flagową marką Gastromall Group, dlatego w pierwszej kolejności otwieramy restaurację pod tym szyldem, pozostałe koncepty rozwijane są na zasadzie synergii. Mając tak szerokie portfolio (m.in. Deli Sandwich, Polski Stół, Isto, City Break) możemy zaproponować wynajmującemu kilka marek, których do tej pory nie miał w swojej ofercie. Galeria zyskuje rozbudowując tenat mix, my – wzmacniając swoja pozycję w centrum. Jesteśmy elastyczni, trzymamy rękę na pulsie i wykorzystujemy pojawiające się okazje dokładnie analizując potencjalne korzyści.

Rozmawiała Ewelina Nawrot

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl