WAK planuje rozwój formatu Express Oriental

Express Oriental

Express Oriental to marka stworzona przez Wrocławską Akademię Kulinarną. System jedzenia na wagę jest w przypadku tego konceptu szczególnie trafiony – samodzielne komponowanie posiłków zachęca do odkrywania nowych smaków.

Zarówno przy układaniu menu, jak i opracowując koncepcję wystroju, twórcy marki inspirowali się niezwykłą atmosferą uliczek azjatyckich miast, pełnych kolorowych straganów oraz kameralnych restauracji. Pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem – obecnie do sieci należy już 15 lokali w całym kraju i planowane są kolejne otwarcia.

– Kuchnia to nie tylko to, co widnieje na talerzu. Ważny jest również odpowiedni sposób wybierania i komponowania składników, łączenie smaków, dawkowanie przypraw. Istotny jest też sam proces tworzenia. Zależało nam na tym, by polscy klienci mieli okazję poczuć tę niezwykłą atmosferę, która towarzyszy przygotowywaniu posiłków w krajach azjatyckich. To wiele czynników, które składają się na finalny efekt – podkreśla w rozmowie z Retailnet Brand Manager Tomasz Olechnowski.

Express Oriental
Express Oriental

W Express Oriental, oprócz gorącego bufetu (w którym znajdziemy klasyki kuchni chińskiej, tajskiej, wietnamskiej, a nawet japońskiej) można także zamówić m.in. wietnamską zupę pho lub tajską tom kha gai. Uzupełnieniem oferty są świeże surówki i sałatki, a w wybranych lokalach – oddzielny bufet sushi. Menu jest rotujące, dlatego codziennie w ofercie oprócz klasyków pojawiają się inne potrawy. Dodatkową opcją są makarony na zamówienie. Przykładowo, w Arkadach Wrocławskich klienci mogą wybrać jeden z pięciu gatunków makaronu, dobierając ulubione dodatki i sos według własnego uznania. Ta opcja zamawiania będzie już wkrótce dostępna także w katowickiej galerii Libero.

Live cooking w Express Oriental

Żeliwne, masywne woki, ogień i aromat przypraw sprawiają, że gotowanie i smażenie orientalnych dań wygląda widowiskowo. Dlatego twórcy konceptu zdecydowali się na otwarte kuchnie, pokazujące na żywo pracę wok masterów.  – To prawdziwy live cooking w azjatyckim wydaniu – mówi Tomasz Olechnowski. I dodaje: Stawiamy na autentyczność, jednak do naszych dań nie dodajemy glutaminianu. Wok masterzy pochodzą z Tajlandii, a potrawy przygotowują odwołując się do kultury kulinarnej własnego kraju. W ten sposób klienci mogą poczuć oryginalny smak orientalnej kuchni.

Express Oriental
Express Oriental

Pierwszy lokal Express Oriental powstał w 2015 roku we wrocławskiej Galerii Dominikańskiej, a aktualnie marka obecna jest już w 15 miastach, m.in. w Poznaniu, Gdyni, Olsztynie, Katowicach, Krakowie i Kielcach. W najbliższym czasie smakami Express Oriental będą mogli cieszyć się także mieszkańcy Bydgoszczy, Warszawy oraz Szczecina.

Wrocławska Akademia Kulinarna od ponad 25 lat rozwija sieć lokali gastronomicznych. Każdy z brandów stworzonych przez WAK reprezentuje nowoczesny trend gastronomiczny: kuchnia na wagę, czyli różnorodne i szybko dostępne jedzenie, w doskonałym jakościowo wydaniu. Lokale WAK są obecne w galeriach na terenie całego kraju. Specjaliści ds. rozwoju poszczególnych konceptów dobierają koncepcję do konkretnej lokalizacji i aktywnie rozwijają każdą z marek. WAK jest partnerem Shopping Center Forum.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl