Nowa metoda dostawy do sklepów Biedronka

biedronka-gemini-park-tychy

Największy polski operator pocztowy nawiązał współpracę z duńskim dostawcą urządzeń i software’u do odbioru przesyłek kurierskich, który od maja 2018 r. rozwija sieć agnostyczną zlokalizowaną już w prawie 150 sklepach Biedronka, należących do grupy Jeronimo Martins. W ramach współpracy, klienci krajowego giganta będą mieć do dyspozycji automaty zlokalizowane w Biedronkach i placówkach pocztowych w kluczowych ośrodkach miejskich w Polsce.

– Nasze rozwiązanie jest popularne wśród konsumentów nie tylko ze względu na wygodę odbioru, ale także zmniejszenie kosztów samej dostawy, co w efekcie przynosi korzyści całemu polskiemu rynkowi e-commerce. Cieszymy się, że możemy wraz z Pocztą Polską rozbudowywać sieć naszych automatów, dając uczestnikom rynku możliwość wyboru najlepszego dla nich rozwiązania – powiedział Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.

Potencjał obsługi rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) przedsiębiorstwa państwowego określany jest na blisko miliard złotych rocznie. W perspektywie do 2023 r., Poczta Polska planuje zwiększyć dwukrotnie swoje przychody w tym segmencie. Spółka szacuje, że w ciągu najbliższych kilku lat łączne przychody z obszaru KEP, usług logistycznych i usług e-commerce przekroczą poziom przychodów z korespondencji tradycyjnej.

Poczta Polska stawia na nowoczesne rozwiązania

Klienci Poczty Polskiej w grudniu 2018 r. korzystali z usługi Odbiór w Punkcie dwa razy częściej niż przed rokiem. Co piąta paczka była odbierana w ten sposób. W ubiegłym roku było ich o prawie 60 proc. więcej niż w 2017, a w grudniu nawet dwukrotnie więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie. Poczta Polska spodziewa się, że w tym roku dynamika przesyłek odbieranych w punktach wyniesie co najmniej 150 proc.

– Poczta Polska jest jedyną polską firmą kuriersko-logistyczną działającą na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Stawiamy na nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają i przyspieszają obsługę przesyłek. Naturalną konsekwencją rozwoju oferty jest optymalizacja pierwszej i ostatniej mili, dzięki usłudze oferowanej przez firmę SwipBox – powiedział Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej SA.

W ramach pilotażowego projektu, SwipBox udostępni Poczcie Polskiej 200 automatów do odbioru przesyłek zlokalizowanych między innymi zarówno w sklepach Biedronka, jak i w placówkach pocztowych. Urządzenia są ustawione wewnątrz poszczególnych punktów odbioru, a klienci mogą z nich korzystać w godzinach działania placówek.

– W naszych sklepach obecnie działa blisko 150 maszyn paczkowych. Dodanie nowych urządzeń w kolejnych kluczowych lokalizacjach da jeszcze większej liczbie klientów Biedronki możliwość skorzystania z usługi odbioru paczki podczas codziennych zakupów. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie naszych klientów tym rozwiązaniem, które jest po prostu komfortowe, bo pozwala oszczędzić czas – powiedział Michał Szlęzak, zarządzający działem nieruchomości w sieci Biedronka.

Polska jest jednym z kluczowych rynków, na którym operuje duńska firma SwipBox, obsługująca urządzenia do odbioru przesyłek w ponad 60 krajach na całym świecie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl