Internetowe supermarkety rosną w siłę. Wyniki Frisco.pl najlepszym dowodem

egrocery-online

W ciągu ostatniego roku, naznaczonego niehandlowymi niedzielami, supermarkety online zanotowały wzrost nawet o 30 procent. Przykładem może być supermarket Frisco.pl, który w pierwszych IV miesiącach 2019 roku sprzedał łącznie 9 mln produktów. Wartość sprzedaży tego internetowego supermarketu w skali miesięcznej przekracza 10,5 mln zł.

Jak wynika z danych Frisco.pl wartość e-grocery w Polsce regularnie rośnie. Największy wzrost w ujęciu rok do roku dotyczy Warszawy i okolic – to ponad 14 proc., co stanowi już 2,4 proc. udziałów w lokalnym rynku FMCG. Z kolei dane Euromonitor International wskazują, że średnie tempo wzrostu segmentu e-grocery w skali całego kraju wynosi 15-20 proc. rok do roku.

Frisco.pl liderem stawia na User Experience

Frisco.pl obsługuje obecnie 40 proc. warszawskiego rynku e-grocery. W 2018 r. firma osiągnęła sprzedaż na poziomie ok. 100 mln zł. Wynik ten uplasował spółkę na pozycji lidera tego segmentu w Polsce. Co istotne, warszawski rynek skupia blisko 50 proc. całej sprzedaży e-grocery w kraju. Fundusz MCI.TechVentures, do którego należy Frisco.pl,  szacuje, że w 2018 r. ta kategoria w Warszawie urosła wartościowo o 14 proc.

– Rośniemy zdecydowanie szybciej niż polski rynek i wyznaczamy na nim trendy. Przygotowujemy się do przeprowadzki do nowego magazynu, co pozwoli nam utrzymać tempo wzrostu, przyśpieszyć operacje i ograniczyć jednostkowe koszty. Aktualnie Frisco.pl jest jedynym graczem typu pure-player oraz głównym motorem napędowym sektora e-grocery w skali całego kraju – komentuje Grzegorz Bielecki, p.o. prezesa Frisco.pl.

Jak podkreśla Grzegorz Bielecki, na wzrost sprzedaży znaczący wpływ miała m.in. wprowadzona przez spółkę nowa odsłona e-sklepu, w której zastosowano nowe rozwiązania User Experience. Frisco.pl zdecydowało się również na zintegrowanie sklepu online z popularnymi blogami dietetycznymi. Dzięki wprowadzeniu tej innowacji, klienci za pomocą jednego kliknięcia mogą dodać do swoich koszyków wszystkie potrzebne produkty do przygotowania dietetycznych posiłków. Funkcjonalność ta jest odpowiedzią na coraz bardziej popularne diety pudełkowe i zdrowe odżywianie się.

Branża e-grocery zyskuje dzięki zakazowi handlu w niedzielę

Po wprowadzeniu nowego prawa, ograniczającego działania sprzedażowe offline, e-commerce zyskało nowych klientów. Sprzedaż w internecie w niedziele wolne od handlu zwiększyła się średnio o ok. 15 proc. względem tych handlowych. Co więcej, liczba transakcji w niedziele niehandlowe stanowi już średnio niemal 60 proc. e-zakupów dokonywanych we wszystkie niedziele.

W świecie offline największymi beneficjentami stały stały się dyskonty i stacje benzynowe. Tym drugim, dzięki sprzedaży produktów FMCG, tylko w pierwszej połowie 2018 r. obroty  zwiększyły się aż o 13 proc. W tym czasie małe sklepy zanotowały spadek o ponad 1 proc. Szacuje się, że w 2018 r., z powodu zakazu handlu w niedziele, w całej Polsce zamknięto ok. 15 tys. małych sklepów, za to otwarto prawie 2 tys. sklepów internetowych.

– Polacy przeznaczają na jedzenie prawie 16 proc. budżetu, co czyni je drugim – po mieszkaniu – największym wydatkiem. Z naszych badań wynika, że nie zniechęcają nas wyższe ceny w sieci. Jesteśmy w stanie zapłacić średnio o 7 proc. więcej za te same produkty spożywcze w sklepie online niż w tradycyjnym – mówi Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency. – Od czasu wprowadzenia zakazu handlu w niedziele obserwujemy wzrost nawet o 30 proc. sprzedaży online w sektorze spożywczym podczas, gdy tradycyjne hipermarkety notują maksymalnie 1 proc. – dodaje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl