Natura &Co i Avon łączą siły. Powstaje globalna grupa kapitałowa w sektorze beauty

Przedstawiciele Natura &Co ogłosili nabycie spółki Avon Products Inc. Transakcja obejmuje całość udziałów. W efekcie powstaje czwarta co do wielkości grupa skoncentrowana na produktach kosmetycznych, wzmacniająca swoją pozycję w sektorze beauty.

Połączenie obu organizacji ma na celu utworzenie najlepszej w swojej klasie wielokanałowej grupy produkcyjno-dystrybucyjnej, dysponującej licznymi markami kosmetycznymi, której przedstawiciele utrzymują codzienny bezpośredni kontakt z klientami. Grupa ma szansę zdobyć pozycję lidera zarówno dzięki współpracy z ponad 6,3 mln Ambasadorek Piękna oraz przedstawicielami Natura, jak również dzięki globalnej obecności w 3,2 tys. sklepach i rozszerzonej dostępności zakupowej w Internecie. Oczekiwany łączny roczny przychód brutto ma wynieść ponad 10 mld USD. Stałe zatrudnienie będzie oscylować na poziomie 40 tys. osób, a grupa będzie obecna w 100 krajach.

Natura &Co prowadzi sieć 3,2 tys. sklepów

Połączenie dwóch kultowych marek, wspólnej pasji do rozwijania relacji międzyludzkich oraz wyjątkowego dostępu do sieci odbiorców pozwoli dotrzeć do ponad 200 mln konsumentów na całym świecie z produktami beauty najwyższej jakości, po które można sięgać zawsze, wszędzie i każdego dnia. Uwzględnienie oferty Avon w portfolio sieci Natura, które obejmuje marki takie jak The Body Shop i Aesop, pozwoli Natura &Co ulepszyć obsługę konsumentów o różnych profilach, udoskonalić kanały dystrybucyjne, a także zapewni ekspansję na nowe obszary geograficzne.

Zarówno Avon, jak i Natura zostały założone przez entuzjastów skupionych na swojej misji. Fundamentem ich działania jest dotarcie do klientów bezpośrednio poprzez Przedstawicieli (w przypadku Avon – Ambasadorki i Ambasadorów Piękna), którzy prowadzą własną działalność gospodarczą, reprezentują markę i pełnią rolę doradców beauty. Avon jest kultową firmą z ponad 130-letnim dziedzictwem – to wiodąca, globalna platforma sprzedaży kosmetyków. Mocna pozycja marek Avon w kluczowych kategoriach branży kosmetycznej i konkurencyjność na wielu rynkach zapewniają firmie możliwości dalszego rozwoju.

Według prognoz Natura &Co, połączenie obu organizacji zaowocuje synergią o szacowanej wartości na ok. 150-250 mln USD rocznie. Część środków zostanie reinwestowana w celu dalszego zwiększenia możliwości w zakresie sprzedaży internetowej i bezpośredniej, jak również wsparcia inicjatyw badawczo-rozwojowych powiązanych z poszczególnymi markami. Planowane jest również dalsze zwiększanie zasięgu geograficznego grupy.

– Zawsze patrzyliśmy na Avon z szacunkiem i podziwem – podkreśla Luiz Seabra, współzałożyciel Natura&Co. – Nasza organizacja powstała z pasji do piękna i relacji międzyludzkich, a w wyniku dzisiejszej transakcji wyłoni się główny gracz na rynku sprzedaży bezpośredniej. Ten rodzaj sprzedaży opierał się na zasadach funkcjonowania sieci społecznościowych, jeszcze zanim wyrażenie to zaistniało w naszym języku. Rozwój technologii i globalizacji tylko zwiększył możliwości nawiązania licznych kontaktów z klientami. Model sprzedaży bezpośredniej w indywidualnych rozmowach ewoluuje w kierunku sprzedaży społecznościowej, a siła technologii cyfrowych pozwala grupie wyjść poza dostarczanie produktów i porad. Udaje się też wzmocnić pozycję kobiet poprzez pomaganie im w osiągnięciu niezależności finansowej i spełnienia zawodowego. Wierzymy, że taka działalność wniesie wiele dobrego. Wspólnie z firmą Avon podwoimy nasze działania, aby do tej stale rozwijającej się sieci wnieść wartości społeczne, środowiskowe i ekonomiczne.

– Po przejęciu spółek Aesop w 2013 roku i The Body Shop cztery lata później, Natura &Co podejmuje kolejne wspaniałe i ważne wyzwanie – akcentuje Roberto Marques, Executive Chairman Natura &Co. – Tworzymy grupę o charakterze globalnym, o wielokanałowej sprzedaży, skupioną na swoich celach. Avon jest niesamowitą organizacją, kultową marką, z pracownikami pełnymi pasji i ponad 5 milionami Ambasadorek oraz Ambasadorów Piękna – wszyscy wierzą w siłę relacji. Razem wzmocnimy nasze rosnące możliwości sprzedaży online, sieć społecznościową zespołów i przedstawicieli handlowych. Wykorzystamy dostępność kultowych i wyróżniających się marek w sklepach na całym świecie. Codzienne będziemy kontaktować się z milionami konsumentów o różnych profilach i wpływać na ich decyzje zakupowe. W efekcie sprawimy, że nasza grupa stanie się wyjątkowa – stworzymy wspaniałą platformę rozwoju.

– Połączenie organizacji jest początkiem nowego, wspaniałego rozdziału w 130-letniej historii naszej firmy – podkreślił Jan Zijderveld, CEO Avon. – Transakcja ta potwierdza nasze wysiłki na rzecz strategii „Open Up Avon”. Wierzymy, że pozwoli nam to znacznie przyspieszyć jej realizację i dalej rozwijać się w kanale sprzedaży online. W ciągu ostatniego roku rozpoczęliśmy transformację mającą na celu wzmocnienie konkurencyjności Avon poprzez odnowienie naszego podejścia do klientek, uproszczenie działań oraz modernizację i cyfryzację marki. Wraz z siecią Natura będziemy mieli szerszy dostęp do innowacji portfela produktów, sprawniejszą sprzedaż przez Internet, lepszą platformę cyfrową oraz udoskonalone bazy danych i narzędzia dla naszych Ambasadorów i Ambasadorek Piękna. W efekcie uda się nam wzmocnić wzrost spółki i zwiększyć jej wartość z perspektywy udziałowców. Ponadto przy wsparciu ze strony sieci Natura będziemy nadal inwestować w najnowocześniejsze technologie w celu zwiększenia możliwości cyfrowych i produktywności zespołów sprzedażowych. Zarówno Avon, jak i Natura są organizacjami ukierunkowanymi na cel – zatem połączenie to pozwoli nam lepiej wspierać miliony Ambasadorek i Ambasadorów Piękna, wykorzystując obecność AVON na arenie międzynarodowej. Niezmiennie pozostajemy zaangażowani w zapewnienie im jak najlepszych doświadczeń i jak najwyższych przychodów.natur

– Naszym celem było wzmocnienie zespołów sprzedażowych, zdynamizowanie ekspansji międzynarodowej, poprawa struktury kosztów, zwiększenie elastyczności finansowej, a ostatecznie pozycjonowanie naszej spółki pod kątem osiągnięcia długoterminowego wzrostu i sukcesu – wyjaśnia Chan Galbato, Non-Executive Chairman Avon. – Zarząd angażuje się w zwiększanie wartości firmy, aby spełnić oczekiwania naszych udziałowców. Połączenie z siecią Natura stanowi nową erę przyszłego rozwoju Avon. Zarząd marki jest przekonany, że Natura będzie potężnym partnerem, zapewniając jednocześnie większą skalę działania i większe możliwości dla pracowników oraz Ambasadorek i Ambasadorów Piękna, a zarazem ogromny potencjał wzrostu dla obu grup udziałowców. Cieszymy się, że transformacja ta jest naszym udziałem.

– Dziś jest kolejny wspaniały dzień w historii naszej firmy – ta transakcja to zapowiedź ekscytującej przyszłości. Połączenie Avon z Natura &Co nie tylko zapewni nam pozycję globalnego lidera
w sprzedaży bezpośredniej kosmetyków, ale również pozwoli obu markom zjednoczyć siły i uzupełnić wzajemne kompetencje. Ten ważny moment niesie za sobą szansę rozwoju na wielu płaszczyznach – zarówno pod kątem doskonalenia produktów, jak i otwierania nowych możliwości Ambasadorkom Piękna w rozwijaniu ich biznesów – mówi Ania Jakubowski, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska.

Brazylijska spółka holdingowa Natura Holding S.A.

W ramach transakcji powstaje nowa brazylijska spółka holdingowa Natura Holding S.A. W oparciu o stały współczynnik wymiany 0,3 akcji Natura Holding za każdą akcję Avon akcjonariusze Natura &Co staną się posiadaczami około 76 proc. akcji połączonych spółek, natomiast akcjonariusze AVON będą posiadali około 24 proc. akcji zwykłych. W oparciu o niezakłócony kurs zamknięcia (tzw. undisturbed closing price) sieci Natura w dniu 21 marca 2019 roku, jeden dzień przed opublikowaniem przez sieć Natura istotnego komunikatu potwierdzającego negocjacje pomiędzy Avon a Natura, transakcja stanowi 28-proc. premię dla akcjonariuszy Avon i zakłada osiągnięcie w 2018 roku wielokrotności EBITDA na poziomie 9,5 lub 5,6, przy założeniu pełnego wpływu oczekiwanych synergii sieci Natura. Na podstawie cen zamknięcia z dnia 21 maja 2019 roku wartość przedsiębiorstwa Avon w momencie transakcji wyceniana jest na 3,7 mld USD, a wartość przedsiębiorstwa dla połączonej grupy wyniosłaby około 11 mld USD. Po zamknięciu transakcji akcje Natura Holding S.A. będą notowane na giełdzie B3 z 55-proc. udziałem w obrocie publicznym, natomiast kwity depozytowe ADR będą notowane na NYSE. Akcjonariusze Avon będą mieli możliwość otrzymania ADR będących w obrocie na NYSE lub akcji notowanych na B3.

Po zamknięciu Zarząd połączonej spółki będzie się składał z 13 osób – trzy z nich zostaną wyznaczone przez Avon. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia, w tym zatwierdzeniu zarówno przez udziałowców Natura &Co i Avon, jak i organy antymonopolowe w Brazylii i niektórych innych jurysdykcjach. Zamknięcie ma nastąpić na początku 2020 r.

UBS Investment Bank i Morgan Stanley działały jako doradcy finansowi Natura &Co., Goldman Sachs jako doradca finansowy AVON, a PJT Partners jako doradca finansowy członków Zarządu Avon.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl