Multipleksy Helios podnoszą wartość centrów handlowych

Tomasz Jagiełło, prezes Helios S.A.

Nowoczesne rozwiązania technologiczne, komfort rozkładanych foteli oraz innowacyjne systemy odtwarzania obrazu i dźwięku. Spółka Helios – właściciel największej sieci kin w Polsce – decydując się na stworzenie nowego konceptu sal kinowych Helios Dream wprowadziła zupełnie nową jakość na polski rynek kinowy.

Helios jest partnerem after party jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE

W dobie rosnącej konkurencji, coraz większego nasycenia powierzchnią handlową i zmieniających się funkcji centrów handlowych, ich właściciele i zarządcy stają przed pytaniem, w jaki sposób przyciągnąć, a następnie zatrzymać na dłużej swoich klientów. Poszukując nowych sposobów na zwiększenie atrakcyjności obiektu sięgają po nowoczesne udogodnienia i usługi, które pozwalają im wyróżnić się na rynku. Odpowiedzią na zmieniające się trendy i potrzeby klientów okazał się być m.in. unikalny koncept sal kinowych Helios Dream, spełniający marzenia o komfortowej przestrzeni do oglądania filmów w fantastycznej jakości dźwięku i obrazu.

– Długo zastanawialiśmy się, jakie nowinki technologiczne mają szansę przyciągnąć widzów do naszych nowych multipleksów. Sale Helios Dream to światowe trendy w branży kinowej zamknięte w komfortowej przestrzeni i odrobina luksusu dostępna dla każdego. Nowy koncept szybko zyskał dużą popularność, dlatego planujemy kolejne inwestycje z jego wykorzystaniem – mówi dla Retailnet.pl Tomasz Jagiełło, prezes Helios SA.

Nowoczesny multipleks przyciąga klientów

Koncept sieci Helios zadebiutował w Forum Gdańsk – handlowo-rozrywkowym kompleksie zlokalizowanym w ścisłym centrum Gdańska. Rok po otwarciu kina, niezmiennie cieszy się ono dużą popularnością wśród mieszkańców miasta i okolic. Nowoczesne kino Helios bez wątpienia zwiększa atrakcyjność tego Centrum i przyciąga rzesze nowych klientów.

– Helios jest bardzo ważnym najemcą dla Forum Gdańsk, stanowi znaczną część oferty rozrywkowej z najnowocześniejszym 9 salowym kinem w Trójmieście, które oferuje nagłośnienie na najwyższym poziomie, jak i sale Helios Dream z rozkładanymi fotelami. Dla wielu bywalców kina ma to ogromne znaczenie – mówi Magdalena Gibney, dyrektor Forum Gdańsk. – Szerokie grono klientów docenia jakość, którą oferuje Helios w Forum Gdańsk. Kino czynne jest 364 dni w roku, czyli również w niedziele niehandlowe oraz święta takie jak majówka, a to stanowi dopełnienie oferty gastronomicznej Forum Gdańsk. W kinie Helios odbywają się również premiery filmów, podczas których możemy gościć aktorów oraz wybranych klientów, którzy przychodząc na seans mogą jednocześnie zapoznać się z szeroką ofertą zakupowo-gastronomiczno-rozrywkową Forum Gdańsk. Jesteśmy dumni mając takiego najemcę – dodaje.

Multipleks został wyposażony w nowoczesne projektory firmy Christie, uznawanej za jedną z najbardziej innowacyjnych firm z branży technologii wizualnych na świecie. Projektory przystosowane są do wyświetlania obrazu w rozdzielczości 4K oraz projekcji trójwymiarowych w systemie DepthQ 3D, dzięki czemu widzowie mogą oglądać realistyczny obraz nasycony bogactwem żywych kolorów. Uzupełnieniem najnowszych rozwiązań w dziedzinie obrazu jest innowacyjny system dźwiękowy Dolby Atmos. Przenosi on widzów w centrum akcji dzięki kilkudziesięciu niezależnym ścieżkom dźwiękowym rozsyłanym do głośników rozmieszczonych nie tylko dookoła sali kinowej, ale także na jej suficie. Dodatkowe kanały dźwiękowe pozwalają precyzyjnie umiejscawiać efekty audio w przestrzeni sali kinowej tworząc trójwymiarową głębię dźwięku.

Helios – najchętniej odwiedzana rozrywka w obiekcie

Warszawski multipleks to najnowocześniejszy obiekt Heliosa i kolejny krok ekspansji sieci w większych miastach. Po długich przygotowaniach, Helios zachwycił widzów pięknym i innowacyjnym kinem, które zostało wbudowane w kopułę Blue City, na 4. piętrze galerii.

– Ponad rok temu zdecydowaliśmy się zainwestować w przebudowę prawie 22 tys. mkw. centrum i wzbogacenie oferty o nowe, oryginalne koncepty zakupowe, gastronomiczne i rozrywkowe. Jednym z nowych najemców części rozrywkowej został Helios, który otworzył w Blue City swoje pierwsze kino w stolicy – mówi Krzysztof Sajnóg, dyrektor marketingu Blue City.  Pierwsze kino Helios w Warszawie to wyjątkowe połączenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych z magią kultowych stołecznych kin. Za sprawą wystroju i wielkoformatowych ekranów LED o wysokiej rozdzielczości, wyświetlających zwiastuny i plakaty filmowe, we foyer obiektu widzowie mogą poczuć się jak na rozświetlonym Times Square. W multipleksie na widzów czeka 8 sal, w tym aż 3 sale Helios Dream.

– Jest to kino niezwykłe i unikalne, oferujące najwyższej jakości obraz i dźwięk, ale również niespotykane do tej pory w Warszawie sale Helios Dream, wyposażone w wygodne, rozkładane fotele. Wystrój wnętrza, klasa zastosowanych rozwiązań sprzętowych i bogaty program imprez kulturalnych wyróżnia multipleks Heliosa na rynku stołecznym. Od momentu otwarcia kina w lutym tego roku notujemy znaczny wzrost liczby odwiedzających Blue City klientów, również w niedziele z ograniczeniami handlu. Kino jest obecnie najchętniej odwiedzaną rozrywką w naszym centrum – mówi Krzysztof Sajnóg, dyrektor marketingu Blue City.

Kino Helios w Blue City

Obopólna korzyść

Szeroka oferta kina Helios dostępna jest też dla mieszkańców mniejszych miejscowości, w których spółka – zgodnie z przyjętą strategią – dynamicznie rozwija swoje portfolio. Jednym z kin, które mimo upływu lat nieustannie przyciąga klientów jest nowoczesny multipleks w VIVO! Krosno.

– Już na etapie planowania VIVO! Krosno, wiedzieliśmy, że kino będzie niezwykle ważnym elementem przyszłego sukcesu naszego centrum handlowego. Z racji na to, że mamy już historię udanej współpracy z siecią kin Helios, zaproponowaliśmy właśnie temu operatorowi by dołączył do nas w Krośnie, w efekcie osiągając obopólne korzyści. Dzięki wspólnym działaniom otwarcie kina połączyliśmy z otwarciem samego centrum handlowego, czyli 29 września 2017 roku. Doskonale pamiętam, że w tym czasie do kin wchodził „Twój Vincent” – pierwszy wielki hit wyświetlany w kinie w VIVO! Krosno. Właśnie od tego momentu mieszkańcy Krosna i okolic mogą korzystać nie tylko z najlepszej w regionie oferty handlowej, ale i kinowej – mówi Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations Poland, Immofinanz.

O tym, że obecnie kluczowym czynnikiem sukcesu obiektu handlowego jest dopasowanie oferty do potrzeb i oczekiwań lokalnej społeczności, pamięta także Galeria Trzy Korony, której najemcy dobierani są w oparciu o szczegółowe analizy rynku i zachowań klientów. – Obiekty handlowe postrzegamy jako żywe organizmy, które zmieniają się wraz z upływem czasu i upodobań konsumentów. Naszym zadaniem jest obserwacja i rozpoznawanie takich zjawisk, a w efekcie wychodzenie im naprzeciw – zaznacza Gabriel Habura, Dyrektor Galerii Trzy Korony. – Dziś jednym z kluczowych wyróżników nowoczesnego obiektu handlowego jest jego oferta gastronomiczno-rozrywkowa. Centra handlowe są miejscami spędzania wolnego czasu, spotkań towarzyskich i biznesowych. Oferta kina Helios w Galerii Trzy Korony jest znakomitą odpowiedzią na wspomniane trendy rynkowe, a także zapotrzebowanie lokalnej społeczności. Obecnie jest to jedyny multipleks na terenie Sądecczyzny. Tym bardziej jesteśmy zadowoleni, że kino na stałe wpisało się w krajobraz Nowego Sącza i cieszy się rosnącą popularnością w regionie – dodaje.

W ciągu 17 lat Helios został największą pod względem liczby obiektów siecią kin w Polsce. Posiadająca już 47 multipleksów spółka kontynuuje swoją dynamiczną ekspansję. W latach 2019 i 2020 sieć kin Helios powiększy się o nowe kina. W bieżącym roku zaplanowano otwarcia w Pabianicach i Legionowie. W 2020 roku Helios otworzy swój drugi obiekt w Pile, a także zadebiutuje w Ostrowie Wielkopolskim i Żorach.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl