Branża Dom i Ogród rośnie w e-commerce

Niemal co czwarty e-biznes na oprogramowaniu Shoper to sklep z branży “Dom i Ogród”. Ich właściciele od kilku tygodni mają pełne ręce roboty – sprzedaż jest o 29 proc. wyższa niż w zimowych miesiącach i wzrosła o 34 proc. w porównaniu z ubiegłorocznym sezonem. Coraz chętniej renowacje zaczynamy od zakupów w sieci.

Lato to pora żniw także dla handlu w internecie. Dane Shopera wskazują na sukcesywne wzrosty w niemal wszystkich kategoriach. Jedną z branży sklepów, w których sprzedaż rośnie najszybciej w ostatnich tygodniach jest Dom i Ogród. To także rodzaj e-sklepów, których od kilku lat jest w Polsce najwięcej.

Polacy lubią się urządzać

Jak wynika z raportu “Multiwyzwania” opublikowanego przez Shopera na początku 2019 r. 23 proc. sklepów na tej platformie oferowało asortyment z kategorii Dom i Ogród. Drugą najliczniejszą grupę stanowiły Ubrania (18 proc.), a na kolejnych miejscach znalazły się Zdrowie i Uroda (13 proc.), Dzieci (9 proc.), Sport i Podróże (7 proc.).

– Dom i Ogród prowadzi w naszych zestawieniach po części dlatego, że to bardzo pojemna kategoria. Obejmuje ona sklepy z wyposażeniem wnętrz, sprzętem ogrodniczym, produktami związanymi z remontem a także akcesoriami dla zwierząt – wyjaśnia Dominik Cisoń, Customer Success Specialist w Shoper. – To jednocześnie kategoria bardzo pasująca do polskiego społeczeństwa. W ostatnich dekadach szybko się bogacimy, przeprowadzamy się do większych mieszkań i domów, albo co kilka lat na nowo aranżujemy wnętrza i ogrody, aby pasowały do naszego statusu i aktualnej mody. Jednocześnie wciąż lubimy to robić tanio, sprytnie, oryginalnie, więc chętnie robimy zakupy w internecie – zauważa ekspert Shopera.

Ogrody rosną także w sieci

Między styczniem a majem 2019 r. skumulowana liczba transakcji w sklepach z kategorii Dom i Ogród działających na oprogramowaniu Shoper zwiększyła się ponad 40 proc., a w wstępne wyniki z czerwca wskazują, że tendencja ta utrzymuje się. Podobnej skali sezonowy skok sprzedaży pojawił się wiosną ubiegłego roku. Średnio dla sklepu z tej branży wynik z maja 2019 r. był średnio o 29 proc. lepszy od styczniowego. Pokazuje to, że zwiększa się zarówno sprzedaż w e-sklepach z akcesoriami dla domu i ogrodu jak i przybywa samych sklepów.

Często kluczem do sukcesu jest znalezienie niszy dla sklepu

– Eksperymenty urodzonego w XIX w. austriackiego przyrodnika Viktora Schaubergera pokazały, że narzędzia ogrodnicze i rolnicze z miedzi pozytywnie wpływają na stan gleby i jakość plonów. Jednak dopiero stosunkowo niedawno pasjonaci zaczęli robić takie narzędzia. W naszym sklepie zaczęło się od narzędzi z miedzi i brązu, ale wkrótce rozszerzyliśmy ofertę sklepu o książki dotyczące ekologicznej, naturalnej uprawy roślin czy kalendarze ogrodnicze – opowiada Kacper Puchalski twórca sklepu Uprawiaj.pl, którego sukces w sprzedaży wysokiej jakości akcesoriów dowodzi także jak rozwinięta jest ogrodnicza gałąź polskiego rynku e-commerce.

Dowodem popularności branży ogrodowej w sieci jest też fenomen serwisu Zielone Pogotowie i powiązanych z nim serwisów w mediach społecznościowych. Michalina Trempała wspólnie z ojcem Grzegorzem udzielają porad początkującym miłośnikom ogrodnictwa. Ich profile na Facebooku i YouTube śledzi ponad 50 tys. osób. W swoich filmach zajmują się i wyzwaniami związanymi z urządzaniem przydomowych ogrodów. Regularnie urządzają też godzinne lajwy, w których odpowiadają na pytania od widzów. Z czasem uznali, że poza sprzedawaniem sprawdzonych patentów w swoich kanałach, mogą sprzedawać również asortyment i zostali twarzami e-sklepu, który współtworzą z zaprzyjaźnioną firmą.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl