Grupa LPP wzmacnia obecność w Serbii

Grupa LPP intensywnie rozwija się na Bałkanach, m.in. w Serbii. Niedawno otworzyła 5 sklepów w Belgradzie, teraz doszedł kolejny w mieście Zaječar.

Zlokalizowany w Capitol Park Zaječar sklep marki Sinsay to 8. salon tej sieci na rynku serbskim. Niedawno otwarty park handlowy kosztował 10 mln euro i ma 6,5 tys. mkw. powierzchni. Łącznie zlokalizowanych jest w nim 18 sklepów. Poza Sinsay, są tam m.in. LC Waikiki, Opposite, Đak Sport, Lilly Drogerie, New Yorker, Deichmann, N Sport, Gigatron, dm czy Intersport.

LPP inwestuje w Serbii

Pod koniec maja 2019 roku GTC Serbia, spółka zależna dewelopera działającego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej GTC, otworzyła swoje pierwsze centrum handlowe w Belgradzie – Ada Mall o powierzchni ponad 34 tys. mkw. Grupa LPP uruchomiła w nowo powstałym centrum handlowym w Belgradzie aż 5 sklepów. W Ada Mall klienci znajdą sklepy marek Reserved, Sinsay, Cropp, Mohito i House.

Otwarcie sklepów w Ada Mall idealnie wpisuje się w strategię gdańskiej spółki. Ekspansja gdańskiej spółki na Bałkanach rozpoczęła się w 2007 roku od debiutu w Rumunii. 12 lat później LPP ma na tamtejszym rynku już 50 sklepów. Historyczny, 50. sklep, marki Reserved zlokalizowany jest w centrum handlowym City Sibiu. Salon ma ok. 2,5 tys. mkw. powierzchni. Rumunia jest obecnie jednym z kluczowych zagranicznych rynków dla Grupy LPP.

LPP rozwija się na Bałkanach

Niedawno LPP zadebiutowało również m.in. w Bośni i Hercegowinie. Tym samym sieć stacjonarna gdańskiej spółki powiększyła się o 24. rynek, a liczba salonów w krajach bałkańskich przekroczyła setkę. LPP umacnia swoją pozycję w Europie Południowo-Wschodniej, która dla spółki jest jednym z trzech najważniejszych regionów sprzedażowych.

Obecnie ta część Europy jest jednym z kluczowych obszarów pod względem rozwoju sieci stacjonarnej polskiej firmy. We wrześniu 2018 roku LPP otworzyło salony w Słowenii – piątym z kolei rynku na Bałkanach. O ważnej roli regionu świadczy także dynamiczny przyrost powierzchni. Tylko w ostatnim kwartale 2018 roku polski producent odzieży zwiększył powierzchnię swoich salonów na Bałkanach o ponad 5 tys. mkw. w Serbii oraz ponad 4 tys. mkw. w Rumunii.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl