Gemini Park Bielsko-Biała ma 10 lat. Tak zmieniała się jego oferta

Gemini Park Bielsko-Biała

Już od 10 lat Gemini Park jest obecny w Bielsku-Białej. Przez dekadę oferta galerii kilkakrotnie była odświeżana i uzupełniana kolejnymi markami. Sprzyjał temu rozwijający się lokalny rynek, a także inwestycje, w tym znaczna rozbudowa galerii w 2014 roku. W efekcie powstała jedna z najszerszych rodzinnych ofert na Podbeskidziu.

Dekada na rynku umocniła pozycję Gemini Park Bielsko-Biała. Centrum handlowe jest dziś nie tylko jednym z najchętniej odwiedzanych w swoim mieście, ale także jednym z najbardziej rozpoznawalnych na całym Podbeskidziu.

Od otwarcia galerię odwiedziło już ponad 40 mln. osób. Tylko na przestrzeni ostatnich 5 lat liczba klientów wzrosła tu o ponad 100 proc., zamykając się w rekordowym 2018 roku liczbą 5,3 mln. I chociaż wśród kupujących dominują przede wszystkim mieszkańcy Bielska-Białej, to nie brakuje w tym gronie także mieszkańców z kilkudziesięciu okolicznych miejscowości, Słowacji i Czech.

Ci stanowią już 45 proc. robiących tutaj zakupy. – Gemini Park przyciąga przede wszystkim przemyślaną i kompleksową ofertą handlowo – rozrywkową oraz poza handlową. Lata pracy nad nią sprawiły, że jesteśmy dziś jednym z nielicznych obiektów w regionie, w którym można załatwić wszystkie najważniejsze sprawunki pod jednym dachem, a także spędzić w ciekawy i aktywny sposób czas wolny – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

Na początek było 80 sklepów

Taka kompaktowość obiektu, który zaspokajałby różne potrzeby klienta, była zamysłem inwestorów od początku. Kiedy w 2009 roku Gemini Park otwierał swoje podwoje, liczył sobie 80 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Pod względem liczby sklepów od razu uplasował się wysoko, bo na 2. miejscu na Podbeskidziu.

– Galeria zadebiutowała z szeroką ofertą, której dotąd brakowało na bielskim rynku, a przede wszystkim w najbliższym sąsiedztwie obiektu. Dobór najemców sprawił natomiast, że od początku byliśmy postrzegani jako nowoczesny wielkomiejski obiekt, ale jednocześnie przystępny, nie tworzący barier wizerunkowych. To w krótkim czasie zaskarbiło nam sympatię klienta – mówi Brączek.

– Oferta, z którą weszliśmy na rynek była świeża i dobrze skrojona pod oczekiwania mieszkańców regionu i siłę nabywczą lokalnego rynku. Jej uniwersalność oraz wielkomiejskość podkreślona została przede wszystkim w strukturze tenant-mix’u. Najemcy zostali z kolei tak dobrani, aby każdy klient bez względu na wiek i potrzebę znalazł tu coś dla siebie – wspomina dyrektor obiektu.

Rozbudowa i kolejne 40 sklepów

To zadziałało. Kolejne lata przyniosły bowiem Gemini Park nie tylko stały wzrost liczby klientów, ale także kolejne otwarcia. Polskie i zagraniczne marki zaczęły dostrzegać rozwijające się w Bielsku-Białej centrum handlowe. To właśnie rosnące zainteresowanie obiektem, zarówno ze strony klientów, jak i najemców stało się jednym  z powodów, dla których Gemini Holding, właściciel galerii, zdecydował się na rozbudowę.

– Rozbudowa była niezbędna dla dalszego rozwoju galerii i umocnienia jego oferty. Widzieliśmy także jak ewoluuje sam rynek i jakie potrzeby generuje. Do tego dochodziły kolejne elementy. Z jednej strony, obecni już w centrum najemcy chcieli dalej się rozwijać i powiększać swoje lokale. Z drugiej, ustawiała się kolejka nowych marek, zainteresowanych obecnością w Gemini Park – mówi Krzysztof Brączek.

– Ten potencjał trzeba było wykorzystać. Nie bez znaczenia były także dalekosiężne plany właściciela względem obiektu i jego pozycjonowania. Zależało nam zarówno na rozwoju najpopularniejszej wśród klientów oferty modowej, jak również innych kluczowych segmentów, dotąd węziej  reprezentowanych m.in. elektroniki, gastronomii, wyposażenia wnętrz czy usług. To jednak wymagało dodatkowych metrów – dodaje.

Rozbudowę rozpoczęto w 2012 roku, ukończono w 2014. W jej efekcie centrum z 27,5 tys. mkw. powiększono do 42,5 tys. mkw. Na nowej powierzchni pojawiło 40 dodatkowych sklepów oraz znacznie większa strefa food court i największy na Podbeskidziu klub fitness. Część nowego GLA zajęli także najemy już działający w galerii, którzy zainwestowali w dodatkowy metraż.

– Rozbudowa była punktem zwrotnym w rozwoju Gemini Park. Większa, jeszcze bardziej urozmaicona oferta, oparta  w dużej mierze na modzie, lifestyle i rozrywce pozwoliła nam na wdrożenie nowej, odważnej strategii pozycjonowania obiektu – mówi Krzysztof Brączek.

– W efekcie staliśmy się modelowym rodzinnym centrum handlowo-rozrywkowym, w którym klient, bez względu na wiek, może nie tylko zrobić satysfakcjonujące zakupy, ale także spędzić czas wolny, uczestniczyć w ciekawych rodzinnych wydarzeniach  czy angażować się w życie społeczności lokalnej. Był to spory krok w kierunku obecnego kształtu galerii – mówi Krzysztof Brączek.

Zmiany przyniosły efekty

Krok, który Gemini Park się opłacił. W 2018 roku w porównaniu do 2013 liczba klientów wzrosła tu o ponad 100%. Co więcej, od rozbudowy centrum handlowe notuje stały przyrost liczby klientów, który nie został zachwiany nawet przez wprowadzenie ustawy o zakazie handlu w niedzielę i święta. Wręcz przeciwnie.

Pomimo spadków na rynku, w ubiegłym roku galeria utrzymała się aż 3-punkty procentowe ponad indeksem krajowym notowanym przez Retail Institute. Także w skali województwa śląskiego była 2,4 punktu ponad trendem footfall. Rok 2018 przyniósł także rekordowy, bo 11-procentowy wzrost obrotów, tj. aż 9,5 pkt. ponad indeksem krajowym.  Również w I półroczu 2019 rok do roku galeria zanotowała wzrost liczby klientów, a różnica między wskaźnikami ogólnopolskimi jeszcze wzrosła.

– Efekty jakie dziś osiągamy po 10 latach obecności na rynku są w dużej mierze zasługą regularnie odświeżanej i dopełnianej oferty Gemini Park. Dzięki niej nasi klienci znajdują w swoim sąsiedztwie najpopularniejsze dziś w Polsce marki m.in. modowe,  drogeryjne, jubilerskie, czy z segmentu wyposażenia wnętrz, a także coraz szerszy wachlarz usług i rozrywki – mówi Krzysztof Brączek.

– Mają więc do swojej dyspozycji niezwykle kompleksową ofertę, która zaspokaja różne potrzeby związane zarówno z codziennymi, szybkimi zakupami, jak i długim, często weekendowym shoppingiem. Magnesem, który przyciąga tłumy jest także coraz atrakcyjniejsza oferta rozrywkowa z kinem, fitness clubem i zewnętrznym parkiem rozrywki na czele, a także organizowane przez nas wydarzenia – dodaje.

I faktycznie, tenant-mix Gemini Park to dziś jedna z jego najmocniejszych stron. Obecnie aż 37 proc. GLA zajmują tutaj dziś sklepy z ubraniami, butami  i dodatkami, około 1 proc. salony jubilerskie, a ponad 2 proc. usługi. 3 proc. GLA jest udziałem drogerii, a 4 proc. zajmują sklepy z elektroniką i AGD. Już 2,5 proc. przypada na restauracje i kawiarnie, a ponad 11 proc. na całą rozrywkę oraz dodatkowo w tym m.in. na mający aż 10,5 tys. m kw. powierzchni zewnętrzy Park „W DECHE!”.

Oferta ściąga nowych najemców

Wypracowany w ostatniej dekadzie potencjał ofertowy galerii doceniają dziś nie tylko klienci. Także najemcy dostrzegają pozytywne zmiany, jakie przyniosła rozbudowa i kolejne lata po niej – pojawiają się nowe brandy polskie i zagraniczne m.in. Quiosque, Pepco, McDonalds, 4F, Deichmann, Tescoma, Bytom, Verona, TUI, X-KOM, Only, Pizza Hut. Także dotychczasowi najemcy powiększają lub modernizują swoje lokale.  Ciekawostką jest to, że ponad połowa najemców z pierwszego składu oferty z 2009 roku wciąż jest obecna w centrum. Sam obiekt jest dziś w ponad 99 proc. skomercjalizowany.

Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia. Na ponad 42 tys. mkw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym „Park – W DECHE!” oraz park linowy. To pierwsza tego typu przestrzeń przy galerii handlowej w Polsce, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Galeria działa od 2009 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl