W Galerii Jurajskiej przybędzie miejsc parkingowych

Galeria Jurajska rozwija swoją infrastrukturę dla zmotoryzowanych. Przed centrum handlowym już wkrótce pojawi się 130 nowych miejsc parkingowych.

– Decydujemy się na realizację kolejnych inwestycji w miejsca postojowe, bo rośnie liczba klientów naszego centrum handlowego. Tylko w minionym roku odwiedziła nas rekordowa liczba blisko 7,2 mln. osób. Także I połowa tego roku pokazuje, że ta tendencja się utrzymuje  – mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

– Odwiedza nas coraz  więcej osób z dalszych zakątków regionu, ale także z woj. łódzkiego czy opolskiego. Staliśmy się także popularnym miejscem postojowym dla przejezdnych z trasy północ-południe Polski. Również mieszkańcy Częstochowy, wiedząc o tym, że bez trudu można znaleźć u nas miejsce, wybierają się na zakupy autem. W efekcie, każdego dnia przez nasze parkingi przejeżdża nawet kilkanaście tysięcy aut – dodaje.

Aby usprawni ruch Jurajska ma w planach oddanie kolejnego parkingu. W weekendy i święta dla klientów dostępne będą także tereny utwardzone wzdłuż rzeki Warty, sąsiadujące m.in. z otwartymi rok temu Bulwarami Jurajskimi. Na 3,1 tys. mkw. dostępne będzie aż 130 miejsc. Parking ten będzie spełniał rolę parkingu buforowego. Prace nad parkingiem już ruszyły. Zakończyć mają się w sierpniu.

Więcej inwestycji

To już kolejna w ostatnich trzech latach znacząca inwestycja w komfort parkowania w galerii. W 2016 roku centrum handlowe przeorganizowało swój parking piętrowy, w efekcie czego wydzielono aż 150 dodatkowych miejsc. Kolejne lata przyniosły natomiast inwestycje.

Powstał mający 2,2 tys. mkw. parking autokarowy,  a w 2017 oddano do użytkowania w sąsiedztwie parkingu autokarowego parking dla samochodów osobowych liczący 59 miejsc podstawowych i 8 dla niepełnosprawnych. Z kolei w październiku ub. roku na parking zagospodarowano teren utwardzony przy ul. Krakowskiej, liczący sobie 60 miejsc postojowych.

Jurajska zainwestowała także w usprawnienia ruchu na parkingach wewnętrznych. W ostatnich latach wdrożono tam m.in. najnowocześniejszy system zarządzania, dzięki któremu klienci mogą bez trudu znaleźć wolne miejsca. O ich dostępności informuje system świateł oraz totemy informacyjne przy wjeździe.

Ponadto klienci zyskali także specjalną aplikację, dzięki której można odszukać swój samochód. To rozwiązanie stworzone dla zapominalskich. Klienci Jurajskiej mają także możliwość zdalnego sprawdzenia dostępności miejsc. Umożliwia to również wspomniana aplikacja. Rozwiązanie sprawdza się doskonale zwłaszcza w sezonie zakupów świątecznych i wyprzedaży, kiedy do Jurajskiej przyjeżdża najwięcej aut.

Ale Jurajska myśli nie tylko o kierowcach aut. Dwa lata temu w galerii powstał drugi parking rowerowy, ulokowany na poziomie 0 parkingu, przy wejściu od Al. Wojska Polskiego. Składa się on z 4 stojaków mogących pomieścić 36 rowerów. Miejsca są monitorowane i oświetlone.  Galeria ma także wydzielone osobne miejsca dla motocyklistów. Parking ten jest w stanie pomieścić 27 maszyn.

– Łatwe znalezienie miejsca parkingowego to dziś istotny element customer experience. Dlatego stale rozwijamy nasze parkingi i zwiększamy pulę miejsc przeznaczonych dla kierowców. Wdrażamy także kolejne usprawnienia, tym samym zwiększając komfort parkowania i skracając czas, jaki klient musi poświecić na znalezienie wolnego miejsca. Te zmiany nasi klienci doceniają – mówi Borecka-Suda.

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. mkw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie.  Tylko w 2018 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki.  Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, RTV Euro AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, SuperPharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2000 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A. – wystawca Shopping Center Forum 2019 CEE.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl