Galeria Jurajska dostała eko certyfikat

Galeria Jurajska zdała „egzamin” z bycia eko. Częstochowskie centrum handlowe może pochwalić się już posiadaniem prestiżowego certyfikatu BREEAM In-Use, który potwierdza jego przyjazność dla środowiska naturalnego.

Galeria Jurajska uzyskała najwyższy wynik – „excellent”, czyli doskonały, w procesie certyfikacji BREEAM In-Use. Oznacza to, że obiekt spełnia surowe normy bycia eko i jest przyjazny zarówno dla odwiedzających, jak i dla środowiska naturalnego. Dzięki temu Jurajska dołącza do bardzo wąskiego grona inwestycji komercyjnych w kraju, które mogą pochwalić się takim wynikiem.

W procesie certyfikacji, asesorzy bardzo wysoko ocenili m.in. zastosowane rozwiązania mające wpływ na zdrowie i samopoczucie klientów, w tym ostatnie inwestycje chociażby w strefy wypoczynku i w miejski ogród nad Wartą, dzięki któremu zrewitalizowano ponad 8,5 tys. m kw. terenów zielonych nad rzeką. Doceniono także wdrożone rozwiązania proekologiczne oraz sposób w jaki centrum gospodaruje energią elektryczną, wodą oraz odpadami, minimalizując negatywny wpływ na środowisko. Asesorzy zwrócili uwagę m.in. na fakt, że na terenie całej galerii działa dziś energooszczędne oświetlenie LED i wydajne systemy wentylacji, a najemcy zobowiązani są do segregacji śmieci.

Wysoką notę Jurajska zgarnęła także za zastosowane materiały, dostępność transportu publicznego, którym można dostać się do centrum handlowego oraz za samo zarządzanie obiektem. W tym ostatnim przypadku zauważono, że kolejne inwestycje Jurajskiej realizowane są z poszanowaniem środowiska naturalnego oraz mają charakter ekomodernizacji.

Ekomodernizacje w Galerii Jurajskiej

– Zrównoważony rozwój na stałe wpisał się zarówno zarządzanie Jurajską, jak i w nasze plany inwestycyjne. Od lat dokładamy wszelkich starań, aby obiekt w minimalny sposób oddziaływał na środowisko naturalne. W tym celu prowadzimy liczne modernizacje i ekomodernizacje na pasażu i wokół galerii oraz realizujemy kolejne inwestycje  – mówi Anna Boreca-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Przedstawiciele galerii nie ukrywają, że cieszy ich szczególnie wysoka ocena w kategorii „health & wellbeing”, która odnotowuje jak centrum handlowe wpływa na zdrowie oraz dobre samopoczucie klientów, ale i mieszkańców miasta. W tej kategorii galeria uzyskała wynik aż 90 proc.

– To pokazuje, że nasze wysiłki, mające na celu zapewnienie klientom przyjaznego i komfortowego otoczenia są zauważane i doceniane. W ostatnich 4 latach pod tym względem w galerii wiele się zmieniło. Oprócz bulwarów nad Wartą stworzyliśmy także nowe strefy relaksu i poczekalnie, powstała strefa dydaktyczna z akwariami pełnymi stworzeń słodko- i słonowodnych, a także zmodernizowaliśmy food court, wpuszczając w jego przestrzeń więcej dziennego światła. Powstały także ciekawostki, chociażby Zegar Jurajski ze ścianą wodną, która wykorzystuje wciąż tę samą wodę, tym samym nie zwiększając jej zużycia – mówi Borecka-Suda.

Jest to już ósmy budynek należący do GTC SA, który może pochwalić się takim certyfikatem. – Ekologia stała się dziś tak szerokim i złożonym obszarem – dotyczy nie tylko zrównoważonych technologii i materiałów, ale także tworzenia przyjaznych miejsc, które pozytywnie wpływają na samopoczucie klientów. Staramy się jak najlepiej sprostać współczesnym standardom i dlatego przyjęliśmy holistyczne podejście, tak aby Jurajska oferowała znacznie więcej niż tylko zakupy. Teraz jest to miejsce spotkań, zaspokajające różne potrzeby konsumentów – komentuje Roman Bugajczyk, Dyrektor Działu Przestrzeni Handlowych, GTC.

BREEAM In-Use to międzynarodowy standard służący do oceny proekologiczności istniejących już budynków komercyjnych. Skierowano jest on do zarządców nieruchomości, właścicieli oraz funduszy inwestycyjnych. Pozwala on ocenić zastosowane rozwiązania proekologiczne w budynku, a także wskazać obszary konieczne do ulepszenia. Certyfikat przyznawany jest przez BRE (Building Research Establishment) na podstawie raportów licencjonowanego asersora.

200 sklepów w Galerii Jurajskiej

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie.  Tylko w 2018 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki.  Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2000 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl