JLL: galerie handlowe otwierają się na nowe możliwości

Określenie customer experience odmieniane jest, nie tylko w retailu, przez wszystkie przypadki. Każdy, kto chce z sukcesem wejść lub odnaleźć się na szybko zmieniającym się rynku handlowym, koncentruje się na zapewnieniu klientom pozytywnych wrażeń i rozrywki.

Od pewnego czasu obserwujemy proces nasycania się rynku centrów handlowych i rosnącej konkurencji ze strony parków handlowych i projektów wielofunkcyjnych. Jednocześnie wyniki tradycyjnego handlu detalicznego pokazują, że klienci wciąż potrzebują czegoś więcej niż zakupy online. Centra handlowe zawsze były celem wycieczek konsumentów. Minęły już jednak dni spotkań z przyjaciółmi w galerii handlowej i zakupów przez cały dzień. Dlatego inwestorzy, deweloperzy i najemcy modyfikują swoje strategie biznesowe.

Rośnie rola gastronomii

Danuta Barańska, Dyrektor Kreatywna w Tétris

– Dziś centra przyciągają głównie, oferując udogodnienia, przeżycia i rozrywkę. W Polsce, jak i całej Europie, obserwujemy coraz więcej przebudów działających od lat obiektów. Pracując nad takim zleceniem, w sercu procesu projektowania stawiamy właśnie na customer experience. Dzięki współpracy z działającym na innych europejskich rynkach Zespołem ds. Designu JLL z Francji, jako jedyny podmiot w Polsce, zapewniamy klientom z branży retail kompleksowe wsparcie od strategicznego planowania, poprzez koncepcję i projektowanie (wew. i zew.) oraz ekspertyzę projektów detalicznych na dużą skalę. Łączymy nasze międzynarodowe know-how ze znajomością lokalnych uwarunkowań – mówi Danuta Barańska, Dyrektor Kreatywna w Tétris.

Znaczącym trendem jest rosnąca rola gastronomii w budowaniu wartości dla klienta. Tu kompetencje Tétris w zakresie fit-out uzupełniają się z międzynarodowym doświadczeniem spółki Food Service (także z grupy JLL) w zakresie analiz i strategicznego wsparcia jeżeli chodzi o planowanie stref z jedzeniem.

Co wyróżnia dziś dobrze zaprojektowane centrum handlowe?

Zmieniające się galerie handlowe coraz mocniej otwierają się na miasto, dzięki atrakcyjnym wejściom, ujawniającym, co kryją wnętrza.

– Dobrym przykładem jest realizowany przez nas projekt Odysseum w Montpellier. Łącząc siły JLL i Tétris wraz z Montpellier Zuo zaprojektowaliśmy restrukturyzację istniejącego budynku usługowo-rozrywkowego, z rozbudową tego dużego centrum handlowego. Naszym celem było sprawienie, aby „podróż” konsumentów przez galerię była bardziej dynamiczna, wzbogacona o nowe usługi i doświadczenia. Wprowadziliśmy więcej światła w niektórych strefach lub korytarzach i zaprojektowaliśmy fasady z przeszkleniami, aby ukazywały sklepy we wnętrzu przechodzącym na zewnątrz klientom – mówi Mathilde Lucas, Dyrektor Kreatywna w JLL France, wspierająca prace zespołu Tétris w Polsce w zakresie pełnej oferty Design + Build dla centrów handlowych.

Mathilde Lucas, Dyrektor Kreatywna w JLL France

Obiekty wychodzące naprzeciw oczekiwaniom klientów coraz częściej czerpią inspiracje z designu hotelowego, wprowadzając przy tym filozofię well-being. Ponadto stawiają na świetne doświadczenia kulinarne swoich gości, zapewniając idealne miejsca do spędzania czasu w gronie znajomych. Dodając do tego zróżnicowaną bazę najemców, miejsca dające efekt „wow”, np. wykorzystujące nowe technologie do umiejętnego połączenia świata rzeczywistego z cyfrowym, centra handlowe zachowują status ważnych punktów na mapie każdego dużego miasta.

JLL wystawcą Shopping Center Forum 2019 CEE

JLL  to wiodąca firma doradcza świadcząca kompleksowe usługi na rynku nieruchomości. Misją JLL jest zredefiniowanie sektora nieruchomości komercyjnych, stwarzanie najlepszych możliwości biznesowych i atrakcyjnych, komfortowych przestrzeni sprzyjających realizowaniu celów. W ten sposób firma przyczynia się do budowania lepszej przyszłości dla swoich klientów, pracowników oraz społeczności, w których działa. JLL jest spółką z listy Fortune 500 zatrudniającą 91 tys. osób i obsługuje klientów w ponad 80 krajach. JLL jest marką i zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Jones Lang LaSalle Incorporated. JLL jest wystawca jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl