Rekordowa liczba klientów w Galerii Kazimierz

Galeria Kazimierz notuje rekordowy footfall. Od stycznia do lipca 2019 roku krakowskie centrum handlowe odwiedziło średnio 7 proc. więcej klientów w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego, mimo dodatkowych ograniczeń handlu w niedziele.

Za frekwencyjnym sukcesem stoją zmiany, które zaszły w ostatnich miesiącach – odnowiony, pełen zieleni plac zewnętrzny z widokiem na Wisłę i funkcją rekreacyjno-wypoczynkową oraz nowe sklepy popularnych marek. A to nie koniec nowości. Jeszcze w tym roku do grona najemców dołączy pierwszy w Polsce salon Weekday.

W całym pierwszym półroczu 2019 roku Galeria Kazimierz osiągnęła imponujący wzrost odwiedzalności, mimo ogólnopolskich spadkowych tendencji spowodowanych zakazem handlu w większość niedziel. Najlepszymi miesiącami dla krakowskiego centrum handlowego okazały się marzec i lipiec, w których wzrost współczynnika footfall wyniósł aż 12 proc. w porównaniu rok do roku. Niewątpliwie na lipcowy wynik bezpośrednio wpłynął trwający przez wakacje Kazimierz Summer Festival, w czasie którego miało miejsce wiele cyklicznych wydarzeń o charakterze kulturalno-rozrywkowym.

Tak dobre wyniki to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, inwestycji oraz efektywnego zarządzania, a także skutecznych działań marketingowych.

Nowa strefa rozrywki i relaksu

W czerwcu koncertem Dawida Kwiatkowskiego otwarto nowy plac przy galerii, który w wakacje stał się centrum kulturalno-rozrywkowym Krakowa chętnie odwiedzanym nie tylko przez mieszkańców, ale także turystów. W otoczeniu zabytkowych budynków Galerii Kazimierz powstała strefa wypoczynku, z której korzystają zarówno dorośli, młodzież, jak i dzieci. W ramach modernizacji położono aż 1,2 tys. mkw. trawnika, zasadzono 170 mkw. krzewów oraz 6 drzew. W pobliżu nowoczesnej, iluminowanej fontanny ustawiono pergole oplecione roślinami, wygodne siedziska oraz leżaki, idealne, by odpocząć po zakupach i spotkać się ze znajomymi. Widać z nich doskonale to, co dzieje się na pobliskim placu zabaw dla dzieci, ze zjeżdżalniami, piaskownicą, linarium i bezpiecznymi trampolinami. Obok znajdują się miski dla zwierząt oraz stojaki na rowery. Właściciel centrum – fundusz zarządzany przez Invesco Real Estate – przeznaczył na zmiany w obrębie placu ponad 5 mln zł.

Docelowo odnowiona przestrzeń ma być miejscem spotkań lokalnej społeczności działającym przez cały rok. W tegoroczne wakacje odbyła się tu pierwsza edycja Kazimierz Summer Festival, w ramach którego krakowianie mogli wziąć udział m.in. w koncercie Kamila Bednarka. Łącznie od czerwca goście galerii wzięli udział aż w 14 weekendach pełnych muzycznych, teatralnych i kulinarnych wydarzeń. Z kolei zimą będzie tu działać lodowisko.

– Zdajemy sobie sprawę, że nowoczesne centrum handlowe nie może pełnić już tylko funkcji handlowej. Równie istotna jest jego rola rozrywkowa sprawiająca, że klienci chcą w nim nie tylko robić zakupy, ale także spędzać na jego terenie wolny czas w gronie najbliższych. W naszym centrum goście mają do dyspozycji m.in. 10-salowe kino, siłownię oraz klub fitness. Pasjonaci tańca mogą zapisać się na zajęcia w jedynym w mieście Egurrola Dance Studio – mówi Anna Duchnowska, Prezes Invesco Real Estate w Polsce.

Słuchamy potrzeb klientów

Jednocześnie Galeria Kazimierz wciąż stara się urozmaicać ofertę zakupową. Tylko w pierwszej połowie roku do grona najemców dołączyły marki Parfois, Twoje Soczewki oraz Le’lomi. W lipcu bogate portfolio gastronomiczne poszerzył lokal sieci Green it. Z kolei w sierpniu otwarto salon Femestage Eva Minge oraz pierwszy sklep w Krakowie popularnej marki oferującej damską odzież – Sugarfree.

Listopad zapowiada się jeszcze bardziej emocjonująco. Jedna z najpopularniejszych obecnie marek odzieżowych w Europie – Weekday – zdecydowała się na debiut w naszym kraju właśnie w Galerii Kazimierz. Salon będzie oferował kolekcję zarówno damską, jak i męską.

– Weekday to szwedzka marka, która w ostatnim czasie wyznacza trendy w modzie młodzieżowej. Wiemy też, że nasi klienci długo czekali na otwarcie jej salonu stacjonarnego w Krakowie. Wybór Galerii Kazimierz jako lokalizacji dla pierwszego sklepu Weekday w Europie Środkowej potwierdza, że nasze centrum jest nowoczesne i jednocześnie wpisuje się w filozofię marki opartej o szerokie działania proekologiczne, które również są nam bliskie – dodaje Anna Duchnowska

Galeria – Kazimierz – nowoczesne centrum handlowe, działające od 2005 roku, zlokalizowane w historycznym centrum Krakowa, przy ul. Podgórskiej. Na dwóch poziomach galerii znajduje się ponad 160 sklepów znanych polskich i zagranicznych marek (m.in. Zara, H&M, Reserved, Empik, Smyk, GoSport, RTV Euro AGD), liczne punkty usługowe i gastronomiczne: Calypso Fitness, multipleks Cinema City z 10 salami kinowymi, jedyne w Krakowie studio tańca Egurrola Dance Studio oraz market Carrefour Premium. Obiekt oferuje prawie 40 tys. mkw. powierzchni handlowej i 1,5 tys. miejsc parkingowych. Od 2014 roku właścicielem galerii jest fundusz należący do Invesco Real Estate. Za zarządzanie galerią odpowiedzialna jest firma CBRE. Za komercjalizację odpowiada firma Sierra Balmain.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl