Ruszyła Galeria Stara Ujeżdżalnia w Jarosławiu

30  sierpnia 2019 r. została otwarta Galeria Stara Ujeżdżalnia w Jarosławiu. Budowa galerii rozpoczęła się w 2017 r., ale przygotowania planistyczne trwały znacznie dłużej. Jest to bowiem galeria śródmiejska o rozbudowanym programie gastronomiczno-rozrywkowym uzupełniającym podstawowy program handlowy. Jej bezkonfliktowe wkomponowanie w tkankę tak wyjątkowego miasta jak Jarosław, wymagało odpowiedniego przygotowania.

Galeria Stara Ujeżdżalnia, o powierzchni około 25 tys. mkw. GLA, jest zlokalizowana w kwartale ulic Grunwaldzkiej, Sikorskiego, Piekarskiej i Słowackiego, w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Miasta. Inwestorem i głównym wykonawcą obiektu jest Spółka CD Locum.

Obiekt należy do Grupy Kapitałowej CD Locum

Decyzja dotycząca wyboru miejsca pod budowę Centrum nie była przypadkowa. Jarosław, w czasie swojego rozkwitu, był miastem atrakcyjnym dla kupców z uwagi na swoje położenie geograficzne (skrzyżowanie szlaków handlowych ze Śląska na Ruś i z Gdańska na Węgry). Stara Ujeżdżalnia stanowi swego rodzaju pomost pomiędzy lokalną historią i jej wartościami, a współczesnym kierunkiem rozwoju obiektów handlowych i potrzebami rynku.

– Projekt Galerii opiera się na elementach zakorzenionych w historii miejsca – dawnej ujeżdżalni koni. Przemyślany układ Centrum, wybór naturalnych materiałów, elementów dekoracyjnych nawiązujących do tradycji jeździectwa – to wszystko składa się na nową jakość i świeżą ofertę, którą chcemy zaproponować lokalnej społeczności. Zależy nam, aby Stara Ujeżdżalnia była  komfortową przestrzenią do robienia zakupów, spędzania wolnego czasu z rodziną, odpoczynku oraz spotkań towarzyskich.  – mówi inwestor i prezes spółki prowadzącej inwestycje – Stanisław Kosoń.

Za przygotowanie projektu Galerii odpowiada Biuro Projektowo-Doradcze Arkus z Gliwic, a aranżacja foodcourt’u jest autorstwa Grupy WES z Wrocławia.

Pasaż – czyli przestrzeń publiczna galerii jest naturalnym uzupełnieniem przestrzeni publicznej miasta, w którym dominuje Rynek Staromiejski. Odwiedzający Stare Miasto potrzebują jedynie 4 minuty, aby znaleźć się w przestrzeni nowo otwartej galerii, korzystając z wejść od strony ulic Grunwaldzkiej i Sikorskiego.

Ze względu na układ urbanistyczny wokół obiektu ,Galeria Stara Ujeżdżalnia ma nietypowy układ wewnętrzny – trzy atria dwu- i trzy- poziomowe połączone są liniowym pasażem – taki układ wynika z kontekstu urbanistycznego – atria zlokalizowane są w miejscach wejść do obiektu.

Dzięki temu  pasaż Galerii stal się ważnym cięgiem pieszym w mieście, a skorzystanie z niego jest, jako przejścia w mieście, jest dla mieszkańców i gości Jarosławia  naturalne i oczywiste.

W komponowanie obiektu Galerii w kwartał z istniejącymi  pierzejami od strony ulic Sikorskiego , Grunwaldzkiej i Słowackiego powoduje, że duża bryła obiektu nie jest wyeksponowana w krajobrazie miasta, co jest bardzo korzystne.

Natomiast od strony ulicy Piekarskiej obiekt galerii kształtuje nową pierzeję kwartału, w której wprowadzono nawet replikę ściany starej ujeżdżalni koni pułku ułanów, istniejącej w tym miejscu i która dała nazwę całej galerii.

Wystrój pasaży nawiązuje do tradycji miejsca – w tym miejscu przed wojna był kompleks ujeżdżalni i zapleczy pułku kawalerii. Posadzki ceramiczne, pilastry i ściany  z cegły klinkierowej oraz  jasne witryny sklepów , a nad tym stalowa konstrukcja w kolorze szarym  to elementy rozpoznawcze wystroju.

Galeria Stara Ujeżdżalnia ma ok 25 tys. mkw. GLA

Galeria Stara Ujeżdżalnia, o powierzchni GLA około 25  tys. mkw., już dziś jest w pełni wynajęta. Na parterze ulokowała się grupa LPP wraz ze wszystkimi swoimi markami: Reserved, Mohito, Sinsey, House, Cropp, Home and You, a także NewYorker, Diverse, czy Monnari, Big Star, 50style i  Medicine. Swoje sklepy ma także Wólczanka i Vistula, a także Lavard oraz Pepco i KiK. W branży obuwniczej obecni są zarówno Deichmann i CCC , jak i Ryłko, Wojas i Sizeer,. Branżę drogeryjną reprezentuje Rossmann i Douglas oraz Hebe i Inglot. Salon Media Expert jest reprezentantem branży elektronicznej. W galerii obecne są też takie marki jak Swiss, W.Kruk i Vision Express, Smyk i Empik, Sizeer, Martes Sport i 4F oraz Triumph, Esotiq i Gatta. Uzupełnieniem programu handlowego galerii jest market E.Leclerc o nowatorskim wystroju, stwarzającym kameralne warunki do zakupów,  mimo dużej powierzchni sklepu. Program handlowy dopełniają mniejsze lokale handlowe i usługowe tworzące strefę serwisową- m.in.: Orange, Play, NC+. Plus, T-Mobile oraz Euronet, Inmedia.

Poziom +1 to królestwo gastronomiczno-rozrywkowe: dominuje kino  komfortowe 5-salowe „Kino na Biegunach” z trzema typami miejsc Komfort, Premium i Vip oraz rozległy, ale przyjazny, dzięki wydzieleniu rożnych stref, foodcourt  z restauracjami i cukiernią takich marek Aromat Restauracja, Aromat Cukiernia, Pizza Hut Express, Sajgon oraz Fresh Juice, a program uzupełniają klub fitness Total Active  i bawialnia z unikalnym urządzeniem Playday. Wyjątkowym lokalem jest restauracja Browar i Kuchnia z tarasem-ogródkiem, oferująca piwo Trzy Korony pochodzące z rzemieślniczego browaru w Nowym Sączu.

Inwestorem galerii jest Grupa Kapitałowa CD Locum z Dębicy. Galeria Stara Ujeżdżalnia jest kolejną inwestycją firmy w tym rejonie. Autorem całości prac architektonicznych, całego obiektu, jak i niektórych lokali jest Arkus Biuro Projektowo- Doradcze Marek Gachowski z Gliwic, a aranżacja foodcourt’u jest autorstwa Grupy WES z Wrocławia.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl