Ceetrus Polska na SCF: najważniejsze projekty i różnorodne możliwości współpracy

Ceetrus Polska rozwija główne obszary działalności biznesowej obejmujące rozwój, zarządzanie i komercjalizację centrów handlowych, a także z sukcesami zagospodarowuje posiadane zasoby ziemi. Podczas tegorocznych targów Shopping Center Forum Ceetrus Polska zaprezentuje najważniejsze projekty i różnorodne możliwości współpracy z firmą.

Zgodnie z hasłem „With citizens, for citizens” zawartym w logo, Ceetrus Polska chce działać wspólnie z mieszkańcami miast i dla nich. Chce budować miejsca, które będą łączyły lokalne społeczności, umożliwiały spotkania i spędzanie wolnego czasu. Dlatego zmienia zarządzane przez siebie obiekty, a zastosowane rozwiązania odzwierciedlają oczekiwania klientów i trendy obecne na rynku.

– Zarówno badania wśród klientów, jak i nasze obserwacje pokazują, że w centrach handlowych klienci poszukują nie tylko możliwości zrobienia wygodnych zakupów, ale też przestrzeni, w których będą mogli spędzić czas wolny, odwiedzić restauracje czy spotkać się w kawiarni z bliskimi. Odnowione centra handlowe stają się miejscami bardziej przyjaznymi klientom, w których znajdą różnorodną ofertę handlową, różnorodne usługi i wymienione wcześniej przestrzenie – mówi Agnieszka Gutowska, dyrektor marketingu, lider ds. komunikacji i CSR w Ceetrus Polska.

Modernizacja obiektów Ceetrus

W ostatnich miesiącach Ceetrus zmodernizował pięć obiektów handlowych. Nowe wnętrza zyskały Centra Handlowe Auchan w Żorach, Białymstoku przy ul. Produkcyjnej, Bielanach Wrocławskich, Kołbaskowie i Gliwicach. Cztery ostatnie z wymienionych otrzymały znak jakości Oshopping. Potwierdza on, że wyróżnione obiekty łączą w sobie funkcje handlowe, usługowe i rekreacyjne, tworząc nową jakość wizyty klientów. To jednocześnie stanowi dla nich gwarancję, że w odwiedzanych obiektach wygodnie zrobią zakupy, skorzystają z codziennych usług, nowoczesnych technologii, wezmą udział w różnorodnych animacjach, a także odpoczną i zjedzą posiłek w przyjaznym, odnowionym otoczeniu.

Obiekty wyróżnione znakiem Oshopping zyskały również nową identyfikację wizualną, a wprowadzony system oznaczeń ułatwia klientom odnalezienie poszczególnych stref i poruszanie się w przestrzeni. Centra handlowe rozwijają również kanały komunikacji z klientami i wprowadzają nowe strony internetowe, gdzie można łatwo znaleźć informacje na temat udogodnień, wydarzeń organizowanych przez obiekty, a także ich ofertę handlową. W przyszłości Ceetrus planuje modernizacje i rozbudowy kolejnych obiektów.

Zagospodarowywanie terenów inwestycyjnych Ceetrus

Od kilku miesięcy Ceetrus prowadzi także intensywne działania związane z zagospodarowywaniem terenów inwestycyjnych w sąsiedztwie zarządzanych centrów handlowych i prowadzi negocjacje z zainteresowanymi inwestorami. Są to tereny dobrze skomunikowane i wyposażone w niezbędną infrastrukturę. To sprawia, że czas niezbędny na przygotowanie projektu i jego realizację skraca się, co jest z kolei niezwykle cenne dla inwestora. Wymienione korzyści związane z lokalizacją, jak również potencjał handlowy wynikający z sąsiedztwa z Centrami Handlowym Auchan, doceniają zarówno międzynarodowe marki, jak i firmy działające lokalnie.

Pod koniec 2018 roku Ceetrus Polska podpisał umowę sprzedaży działki o powierzchni około 6,3 tys. mkw. w Żorach z firmą Green House Poland. W wyniku transakcji w sąsiedztwie Centrum Handlowego Auchan Żory należącego do Ceetrus Polska w marcu 2019 r. otwarto największe w południowej części kraju centrum ogrodnicze Green House. Z kolei na działce w sąsiedztwie Centrum Handlowego Auchan Gliwice, sprzedanej przez Ceetrus spółce 6B47 Poland wiosną 2019 roku, powstało centrum wyprzedażowe Silesia Outlet o powierzchni GLA 12 tys. mkw. Z kolei w lipcu 2019 r. Leroy Merlin ogłosił, że w sąsiedztwie Centrum Handlowego Auchan Kołbaskowo zbuduje sklep o powierzchni 10 tys. mkw. z parkingiem z ponad 400 miejscami. Otwarcie zaplanowano na pierwszą połowę 2020 roku.

–  Cieszymy się, że Leroy Merlin, nasz wieloletni partner biznesowy docenił korzyści związane z inwestycją na terenach należących do Ceetrus i rozpoczął budowę kolejnego sklepu – mówi Piotr Nestorowicz, manager ds. zarządzania gruntami oraz rozwoju w Ceetrus Polska. 

Obecnie na terenie całego kraju firma dysponuje około 180 hektarami gruntów. W zależności od lokalnych planów zagospodarowania przestrzeni grunty mogą być przeznaczone pod budownictwo mieszkaniowe, nieruchomości komercyjne czy centra logistyczne.

– Zapraszamy do współpracy inwestorów lokalnych i instytucjonalnych, deweloperów, a także sieci handlowe – również te, które dopiero wchodzą na polski rynek. Nasze zasoby ziemi znajdują się praktycznie na terenie całego kraju, co umożliwia wybranie najbardziej dogodnego położenia dla nowego projektu. Można również skorzystać z efektu skali i zapewnić swojej inwestycji kilka nowych lokalizacji – zachęca Paweł Wudarkiewicz, dyrektor ds. zarządzania gruntami oraz rozwoju w Ceetrus Polska.

Ceetrus udostępnił również stronę internetową http://landbankceetrus.pl, na której można zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat oferowanych przez firmę gruntów. Ze szczegółami dotyczącymi możliwości prowadzenia inwestycji na tych terenach zainteresowani będą mogli zapoznać się podczas wrześniowych targów Shopping Center Forum 2019.

Nowa oferta handlowa w obiektach Ceetrus

Ceetrus dokłada starań, żeby klienci zarządzanych przez firmę centrów handlowych mogli korzystać z różnorodnej oferty. Dlatego stale powiększa i uatrakcyjnia portfolio najemców obecnych w centrach handlowych. W ostatnich miesiącach w obiektach komercjalizowanych przez Ceetrus pojawiły się nowe marki, jak np. IKEA, Tatuum, Drogerie Natura, KiK, MIKI, Stara Mydlarnia, a inne współpracujące wcześniej z Ceetrus – m.in. KappAhl, Empik, Pepco, Hebe, 4F – otwierały kolejne salony.

Ceetrus Polska prowadzi szerokie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, co jest wpisane w misję firmy – mówi Agnieszka Gutowska. W centrach i galeriach handlowych klienci mogą wziąć udział w licznych wydarzeniach edukacyjnych, kulturalnych, społecznych i prozdrowotnych adresowanych do różnych grup społecznych. Ceetrus stale współpracuje z fundacjami i organizacjami charytatywnymi, wśród których są fundacje Mam Marzenie i Po drugie.

Firma kładzie także nacisk na ekologię. W odnawianych centrach handlowych pojawiają się rozwiązania zapewniające ograniczenie zużycia energii elektrycznej i wody. Efektywność tych działań odzwierciedla certyfikat BREEAM-In-Use, który otrzymały w 2018 roku Galeria Bronowice, Centrum Handlowe Auchan Hetmańska oraz Centrum Handlowe Auchan Gdańsk.

Ceetrus promuje również ekologiczny transport, dlatego na parkingach centrów handlowych można znaleźć wiaty i stojaki rowerowe, a przy Galerii Bronowice, Centrum Handlowym Auchan Bielany oraz Centrum Handlowym Auchan Legnica działają stacje rowerów miejskich. Ceetrus postawił również na rozwój usług elektromobilności. – Sieć ładowarek samochodów elektrycznych zainstalowanych na parkingach przy Centrach Handlowych Auchan stale się powiększa, a nowe usługi są coraz bardziej dostępne dla klientów – mówi Cezary Smektała, property manager w Ceetrus Polska.

Z realizowanymi przez Ceetrus Polska projektami w zakresie gospodarowania terenami, komercjalizacji centrów handlowych oraz planowanymi inwestycjami będzie można zapoznać się podczas targów Shopping Center Forum 2019, które obędą się w dniach 25-26 września w warszawskim Centrum Expo XXI. Z przedstawicielami firmy będzie można spotkać się na stoisku nr 3.8.

O Ceetrus Polska

Ceetrus Polska sp. z o.o. (d. Immochan Polska sp. z o.o.) działa jako inwestor, deweloper, komercjalizator i zarządca centrów, galerii oraz parków handlowych Auchan Obecnie posiada 24 centra handlowe i zarządza powierzchną handlową wielkości blisko 700 tys. mkw. Ceetrus Polska jest również wyłącznym komercjalizatorem 16 obiektów handlowych z hipermarketem Auchan (d. Real) o powierzchni  38 183 mkw. Ceetrus Polska rozwija działalność w takich obszarach, jak handel, nieruchomości mieszkaniowe, biura, infrastruktura, turystyka i rekreacja.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.