Nutri Mind: rozwijamy się odważnie, ale też bardzo rozsądnie [WYWIAD]

Nutri Mind prowadzi blisko 30 restauracji w centrach handlowych, biurowcach i hotelach. Jak wygląda specyfika prowadzenia tego biznesu w tych tak różnych obiektach, czym się wyróżnia, jakimi prawami się rządzi, które lokalizacje są najtrudniejsze – zdradza Renata Waśniewska, Dyrektor Zarządzający, Grupa Nutri Mind.  

Renata Waśniewska: Budując Grupę Nutri Mind od początku dążyliśmy do komplementarnego modelu biznesowego. Dziś, po 10 latach na rynku, Grupa prowadzi restauracje w biurowcach, hotelach i centrach handlowych oraz firmę cateringowo-eventową. To bardzo różne subsektory gastronomii, jednak dla nas to źródła znakomitej synergii. Rozwijamy się odważnie, ale też bardzo rozsądnie. Kluczowe jest dla nas, aby nasze marki znane były z jakości, a nie z ilości lokali. Dlatego też nie udzielamy franczyzy naszych marek. Wszystkie lokale prowadzimy sami. Wolimy rozwijać się wolniej, ale brać osobistą odpowiedzialność w relacjach z naszymi gośćmi, dostawcami i wynajmującymi

Jakich lokali Państwo szukają? W jakich miastach chcecie być obecni? Jak pozyskujecie te lokalizacje? 

RW: Dbanie o jakość jest dla nas priorytetem. Dlatego też grupujemy nasze restauracje w dużych miastach, aby zarządzanie nimi było sprawne i efektywne. Obecnie nasze kluczowe rynki to Warszawa, Wrocław i Gdańsk, a w przyszłym roku nasza marka biurowa Meet & Eat zadebiutuje w Poznaniu. W roku 2020 największy rozwój mamy zakontraktowany w Warszawie. Do naszych obecnych czterech restauracji Meet & Eeat w biurowcach Warsaw Spire, Q22, Marynarska Business Park i Poleczki Park, dołączą takie znakomite adresy jak Business Garden, Varso Place i Mennica Legacy Tower. Tak prestiżowe lokalizacje napawają nas dumą, ale to także zobowiązują do ciągłego podnoszenia sobie poprzeczki.

Ile obiadów dziennie wydaje Nutri Mind?

RW: Codziennie obsługujemy ponad 15 tys. gości. Ale nasze restauracje to nie tylko obiady. Od zawsze promujemy zrównoważone żywienie jako niezbędny element zdrowego trybu życia. Dlatego śniadania także są naszą mocną stroną. Oprócz tego markowa kawa i wszystko, co się z nią kojarzy: ciasta, desery.

Największa grupa naszych klientów, w biurowcach, hotelach i w cateringach, to gość korporacyjny i biznesowy: świadomy prozdrowotnych trendów, konkretnie definiujący swoje potrzeby, ale też lubiący element pozytywnego zaskoczenia.  Dlatego menu każdej restauracji musi być przemyślane z uwzględnieniem preferencji lokalnych gości.

Do statystyki klientów trzeba też dodać działalność naszej spółki Nutri Catering & Events. Każdy bankiet, piknik, czy wydarzenie sportowe to dziesiątki, setki, a nawet tysiące gości.

smacap_Bright

Jakie trendy obowiązują obecnie w wystroju wnętrz? W aranżacji, w menu? Czy to się zmienia?

RW: Ilu gości, tyle gustów. Dotyczy to i wystroju wnętrz i menu. Naszym zadaniem jest sprostać tym różnorodnym oczekiwaniom: dostarczać wystarczająco bogate i atrakcyjne menu, a także zapraszać do wnętrz, w których każdy gość znajdzie strefę w ulubionej stylistyce. Śledzimy, co ciekawego w obu tematach dzieje się na świecie i wzbogacamy naszą ofertę.

Jak NM dostosowuje się do mody na menu pełne dań wegetariańskich, wegańskich, zdrowych? Czy te zmiany mają także wpływ na trendy obowiązujące w menu Waszych restauracji? Czy do danych lokalizacji dostosowuje się menu czy jest to ujednolicone?

RW: Wśród klientów biurowych i biznesowych zainteresowanie trendami wege jest dużo starsze niż obecna moda. Dlatego nasze restauracje zawsze miały sekcje z ciekawymi daniami wegetariańskimi i wegańskimi, aby nasi wege-goście nie byli skazani na kaszę z buraczkami. Od dawna te sekcje są wyodrębniane w naszych menu. Dlatego dziś nie musimy się dostosowywać, tylko udoskonalamy ten obszar potraw, jak każdy inny.

Jak ocenia Pani polski rynek restauracyjny? Czego nam brakuje? W czym jesteśmy dobrzy?

RW: Polska gastronomia rozwija się bardzo dynamicznie. Oceniam, że ta dynamika utrzyma się jeszcze w horyzoncie dziesięciu, piętnastu lat. Jak cała polska branża spędzania wolnego czasu, gastronomia ma jeszcze duży potencjał. Procentowy poziom wydatków na gastronomię per capita i współczynniki odwiedzalności pokazują tu jeszcze ogromny obszar na rozwój. A w czym jesteśmy dobrzy? Mnie osobiście zachwyca wysyp małych autorskich konceptów. Wiele z nich prezentuje bardzo wysoki poziom, nawet jeśli serwują np. tylko zupy. Cieszy mnie dbałość o detal w potrawach i wystrojach. Świadczy to o tym, że restauratorzy zabiegają o totalną satysfakcje gościa jako jedyną drogę do finansowego sukcesu.

Rozmawiała Katarzyna Łabuz

Nutri Mind to operator gastronomiczny prowadzące restauracje w biurowcach, hotelach i centrach handlowych oraz firmę cateringowo-eventową. Firma działa na rynku od 10 lat, prowadzi blisko 30 lokali restauracyjnych i obsługuje 10 tys. klientów dziennie. Nutri Mind sp. z o.o. wynajmuje łącznie ok. 7 tys. mkw. powierzchni restauracyjnej.

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY PORTALU
NAJNOWSZE INFORMACJE
SCF DATABASE
Scroll to Top