Kanał e-commerce ratuje wyniki sieci Next

Znana brytyjska sieć odzieżowa Next zanotowała w III kwartale spadek sprzedaży o 6,3 proc. w ujęciu rok do roku. Na wyraźnym plusie jest natomiast kanał online. Sprzedaż w e-commerce wzrosła w tym okresie o 9,7 proc.

Brytyjska spółka, która prowadzi globalnie ponad 700 sklepów stacjonarnych, oraz obsługuje online ponad 70 rynków – w tym polski – szacuje, że na koniec roku przychody spółki wzrosną o 0,3 proc. w porównaniu do 2018 roku. Zysk przed opodatkowaniem ma wynieść na koniec roku 725 mln funtów.

Gorsze wyniki w III kwartale, zwłaszcza we wrześniu, spowodowane były przede wszystkim “wyjątkowo ciepłą pogodą”.

Next w Polsce

Polskojęzyczna wersja sklepu internetowego marki Next działa już od 2016 roku. Darmowa dostawa jest dostępna przy zamówieniach na kwotę powyżej 150 złotych. W innym przypadku koszt transportu wynosi 15 złotych, bez względu na ilość artykułów w zamówieniu. Zamówienie wysyłane jest przesyłką kurierską Skynet lub DHL Parcel.

Polscy klienci mogą zapłacić za internetowe zakupy kartami kredytowymi i debetowymi American Express, Visa, Diners, Mastercard oraz Maestro, a także za pośrednictwem systemów PayPal i Przelewy24. Ewentualny zwrot nieużywanego towaru może się odbyć w ciągu 28 dni od daty na paragonie. Opłatę pocztową wnosi nadawca. Przesyłka musi być odesłana do Niemiec.

Na początku 2017 roku Next dodatkowo nawiązał współpracę z Allegro.

Globalna sieć sprzedaży Next

Sieć Next powstała w 1982 roku. Obecnie ma ponad 500 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii oraz 200 sklepów w 40 krajach na całym świecie. Internetowe zamówienia wysyłane są do 72 krajów na całym świecie.

Początkowo asortyment Next obejmował jedynie kolekcje dla kobiet. Następnie pojawiły się ubrania dla mężczyzn i dzieci, a w ostatnich latach także akcesoria gospodarstwa domowego.  Ubrania Next projektowane są przez firmowy zespół projektantów, którzy każdego roku prezentują aż 9 nowych kolekcji. O popularności marki może świadczyć fakt, że katalogi z najnowszą ofertą sprzedają się w milionowym nakładzie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl