Nowa strategia marki Sferis w kanałach e-commerce

– Niezaprzeczalny rozwój e-commerce w Polsce był dla nas naturalnym pretekstem do podjęcia decyzji o obraniu nowego kierunku działania. To, co wyróżnia nasz sklep to nie tylko łatwość zakupów i okazyjne ceny, ale przede wszystkim szeroki asortyment – mówi Małgorzata Radkiewicz, Doradca Zarządu ds. marketingu e-commerce dla marki Sferis.pl w Action S.A.

Z początkiem jesieni sieć sprzedaży internetowej i detalicznej Sferis zaprezentowała nową identyfikację wizualną. Nowoczesność, wzmocnienie znajomości marki, najwyższa jakość oferowanych usług, a przede wszystkim bogaty asortyment sklepu to kierunek zmian i podstawowe wartości na jakie stawia Sferis i chce je komunikować poprzez nową identyfikację wizualną.

– Chcemy być kojarzeni z marką solidną, ale przy tym nowoczesną i dającą nieograniczone możliwości w każdej ze sfer życia, stąd nowy wizerunek marki oparty został o motyw sfery, kuli, punktu. Kula kojarzy się z otaczaniem troską, ciepłem, bezpieczeństwem, ale także z byciem w ruchu, bo stawiamy na aktywność i rozwój. W centrum nowej komunikacji z klientem jest prawdziwa troska o jego potrzeby i o to, by dawać radość i przyjemność z zakupów na sferis.pl – komentuje Małgorzata Radkiewicz, Doradca Zarządu ds. marketingu e-commerce dla marki Sferis.pl w Action S.A.

Nowy wizerunek sklepów Sferis

Propozycję pozycjonowania i strategii marki Sferis na rynku e-commerce połączono z opracowaniem claimu, logo oraz identyfikacji wizualnej, spójnej z nowym wizerunkiem sklepu. Przygotowano księgę znaków i identyfikacji wizualnej, która zawiera wytyczne dla kolorystyki, typografii, prawidłowego użycia logotypu oraz zastosowania nowych materiałów.

– Praca nad projektem nowej identyfikacji wizualnej dla marki, która od ponad 22 lat funkcjonuje na polskim rynku, była dla nas nie lada wyzwaniem. Musieliśmy pogodzić nie tylko oczekiwania klienta, ale także zwrócić uwagę na wieloletnie przywiązanie konsumentów. Zmiany wprowadzaliśmy etapami. Identyfikację w odświeżonej wersji oparliśmy na charakterystycznym dla marki kolorze – zieleni. Postawiliśmy jednak na jej nowoczesny odcień, łącząc ją z gradientowymi tłami kołowymi oraz granatową typografią o wyrazistym kroju pisma. Nasz zespół projektowy wykorzystał ją m.in. na użytek mediów społecznościowych czy bazę do stworzenia zestawu ikon w sklepie internetowym. Wraz z odpowiadającą światowym trendom paletą kolorystyczną i typografią, stanowią cechy rozpoznawalne Sferis pośród innych e-commerce w Polsce – tłumaczy Anna Misiuda, Creative Director w agencji Funktional, która odpowiada za projekt rebrandingu oraz koncepcję nowej strategii komunikacji marki w kanałach e-commerce.

Sferis.pl – prowadzi sprzedaż za pomocą sklepów activejet (m.in. Centrum Riviera w Gdyni, Tesco Szczecin, Tesco Gdynia, Tesco warszawa Kabaty), punktów partnerskich oraz sklepu internetowego. Spółka oferuje również 3 opcje punktów odbioru – Punkty GO24, UPS AcessPoint oraz InPost Paczkomaty 24/7. Sferis oferuje produkty z wielu kategorii, w tym m.in. elektronikę użytkową, gry, artykuły dziecięce, sprzęt optyczny, akcesoria do samochodu czy produkty dedykowane majsterkowaniu i urządzaniu wnętrz.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl