Black Friday generuje wzrosty sprzedaży w e-sklepach

dhl-express

Co roku Black Friday przyciąga coraz więcej klientów. W Stanach Zjednoczonych tego dnia wydano w 2018 roku ponad 90 miliardów dolarów, czyli aż o 52 proc. więcej niż w 2017 roku. Znaczne wzrosty sprzedaży są osiągane również w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Niemczech czy Australii. To świetna okazja między innymi dla polskich sklepów e-commerce, które oferują wysyłkę towarów za granicę.

Czarny Piątek to tradycja, która zdobywa coraz większe uznanie również wśród polskich klientów. Jak wynika z badania analityków Picodi.com – największego portalu agregującego rabaty na świecie – aż 60 proc. ankietowanych Polaków zadeklarowało, że skorzysta ze zniżek oferowanych w Black Friday.

Średnio mężczyźni wydają na zakupy około 205 dolarów, a kobiety niemal 145. Jak polscy konsumenci wypadają pod tym względem na tle innych krajów?

Wzrosty w e-commerce

Black Friday to szczególny dzień dla przedsiębiorców e-commerce, którzy kierują swoje towary na rynki zagraniczne. Przyrosty zysków, jakie są uzyskiwane tego dnia, świetnie pokazują o jak dużej skali biznesu mówimy. Przykładowo, w Stanach Zjednoczonych sprzedaż w Black Friday wzrasta w porównaniu do dziennej średniej z całego roku aż o ponad 2 tys. proc. Świetne wzrosty są osiągane również w krajach europejskich, choćby w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie wynoszą one odpowiednio 1,7 tys. i 2,4 tys. proc.

Black Friday to bardzo intensywny dzień nie tylko dla sklepów online, ale przede wszystkim dla obsługujących je firm kurierskich. Wybór odpowiedniego partnera logistycznego może okazać się kluczowy do odniesienia sukcesu – mówi Tomasz Buraś, Dyrektor Zarządzający DHL Express Poland. – Jak wynika z przeprowadzonego przez DHL badania, w przypadku zagranicznych zakupów o wysokiej wartości, klienci oczekują sprawnej dostawy, nawet następnego dnia. Spełnienie tego wymagania jest o tyle istotne, że zadowolenie z szybkiego doręczenia przesyłki dwukrotnie zwiększa szanse na powtórny zakup w sklepie online.

Najwięcej, bo aż 515 dolarów, wydawali średnio w 2018 roku Amerykanie. Są oni zdecydowanymi liderami zakupów w Black Friday, którzy wyprzedzają drugich w tym zestawieniu Kanadyjczyków. Ci przeznaczali na zakupy 488 dolarów. W Europie z listopadowych wyprzedaży najchętniej wydają Brytyjczycy – średnio 399 dolarów. Wysoko plasują się również Niemcy, ze średnimi wydatkami na poziomie 239 dolarów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl