Libero świętuje pierwsze urodziny

Libero – najnowocześniejszy kompleks rozrywkowo-handlowy na Śląsku ma już rok. Dzięki konsekwentnemu łączeniu funkcji komercyjnej i rozrywkowej oraz nieszablonowemu podejściu do wydarzeń, katowicki kompleks skutecznie przyciąga klientów z całej konurbacji śląskiej i nie tylko. Inwestorem projektu jest Echo Investment.

Libero – kompleks, którego właścicielem jest Echo Investment, został otwarty w listopadzie 2018 roku. Przy Kościuszki 229 w Katowicach działa ponad 150 sklepów i punktów usługowych. W Libero funkcjonuje najlepsza strefa gastronomiczna na Śląsku, w tym restauracja Arkadiusza Milika „Food&Ball”. W kompleksie działa najnowocześniejsze w regionie wielosalowe kino Helios wraz z salami Helios Dream, ponadto klub fitness Fabryka Formy, kręgielnia MK Bowling oraz sala dla dzieci KOKO Planeta Łobuziaków. Wśród wielu rozpoznawalnych polskich i międzynarodowych marek modowych w Libero obecne są m.in.: Grupa LPP z markami Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp i Houes, H&M, New Yorker, Terranova, Carry, Guess, Calvin Klein, Tommy Jeans, ponadto multibrandowy sklep Royal Collection oraz jedyny w Katowicach sklep eObuwie i wiele innych.

Rok inspirujących spotkań i dobrej zabawy

Libero to miejsce zapraszające nie tylko do zakupów. To również centrum spotkań i dobrej zabawy w gronie rodziny i przyjaciół. W każdym miesiącu odwiedzający mogą korzystać z bogatej oferty wydarzeń adresowanych do różnych grup wiekowych. W ostatnim roku odwiedzający kompleks mogli spotkać się ze znanymi osobowościami – influencerami, aktorami, mistrzami kuchni i artystami polskiej sceny muzycznej.

Libero odwiedzili m.in. Daria Ładocha, Patricia Kazadi, Maja Sablewska, Maciej Musiał, Arkadiusz Milik, Qczaj, Magdalena Stużyńska-Brauer, Marcin Perchuć, Paulina Holtz i Krzysztof Ignaczak. Fani muzyki wysłuchali koncertów Dawida Kwiatkowskiego, Margaret, Grubsona, Smolastego, PlanBe i zespołu Tulia. Jesienią w Libero odbyły się pierwsze na Śląsku targi „Niech żyją dziewczyny!”, podczas których zaprezentowało się ponad 50 rodzimych marek tworzonych przed kobiety i dla kobiet. Swoją działalność w urodzinowy weekend rozpocznie POP-UP „Polski Dizajn”, w którym przez najbliższe miesiące będzie można nabyć odzież, akcesoria, kosmetyki i elementy wystroju wnętrz polskich projektantów.

Przełamywanie komercyjnych schematów

Od początku istnienia Libero konsekwentnie przełamuje komercyjne schematy. Integralną częścią kompleksu jest otwarty wiosną tego roku Plac do radości. Wielofunkcyjna przestrzeń przed wejściem głównym do kompleksu powstała z myślą o potrzebach i integracji lokalnej społeczności. Wypełniony nowoczesną sztuką i infrastrukturą sprzyjającą wypoczynkowi plac o powierzchni ponad 4,7 mkw. to pierwsze tego typu miejsce w mieście, które szybko zyskało popularność wśród okolicznych mieszkańców. Przez całe lato i ciepłe jesienne miesiące odwiedzający przestrzeń przed wejściem głównym do Libero mogli korzystać z bogatego programu atrakcji kulturalnych i animacji sportowych „Lato na Placu do radości”. Sercem wydarzeń stał się wielofunkcyjny, specjalnie zaprojektowany kontener z Książkodzielnią, czyli miejscem wymiany książek i słonecznym tarasem na dachu.

W lipcu i sierpniu na Placu do radości odbywał się Films For Food Festival – festiwal filmów o tematyce kulinarnej, połączony z degustacjami tematycznych przysmaków i inspirującymi spotkaniami z szefami kuchni, restauratorami i znawcami biznesu gastronomicznego. W wakacyjne weekendy mieszkańcy bawili się przy dźwiękach muzyki na żywo. Na kontenerowej scenie grali najlepsi śląscy DJe i lokalne zespoły muzyczne. We wrześniu na placu odbył się weekend francuski, połączony z turniejem gry w bule, a fani sztuki teatralnej obejrzeli spektakle Teatru Pijana Sypialnia. W grudniu na placu stanie lodowisko.

– Libero konsekwentnie zmienia oblicze południowych Katowic. To pierwszy kompleks handlowo-rozrywkowy w tej części miasta, pełniący wiele ważnych dla mieszkańców funkcji. Klienci doceniają nasz obiekt za kompleksową ofertę handlową i restauracyjną oraz ciekawe możliwości spędzania wolnego czasu. Wierzymy, że dzięki naszej strategii opartej na tworzeniu miejsca przyjaznego dla wszystkich, a także nowym sąsiadom Libero, takim jak planowany market Castorama, wkrótce będziemy obserwować dalszy, dynamiczny rozwój Subcentrum Południe – mówi Grzegorz Filipczyk, Dyrektor Libero.

Z myślą o dzieciach i rodzicach

 Katowicki kompleks od początku działalności dba o udogodnienia i atrakcje dla rodziców z dziećmi. Na terenie parkingu dostępne są specjalne miejsca postojowe dedykowane rodzinom, a w pasażu – ogólnodostępne strefy zabawy. Najmłodsi regularnie uczestniczą w Klubie Małych Kinomanów – cyklu interaktywnych spotkań poświęconych najlepszym produkcjom filmowym dla dzieci. Dużym zainteresowaniem cieszą się również tematyczne wystawy LEGO, warsztaty i spotkania edukacyjne. W wakacje, w ramach „Lata na Placu do radości” dzieci licznie uczestniczyły w zajęciach Teatru Improwizacji i Czytankach bajek wydawnictwa Dwie Siostry z udziałem znanych aktorów i aktorek, a fani sportów wodnych spędzali czas na torze do skimboardingu

Libero regularnie nagradza swoich klientów. W ostatnim roku zorganizowało aż 3 loterie z nagrodami o łącznej wartości przekraczającej 1,4 mln złotych. Uczestnicy walczyli m.in. o 2 samochody oraz kilkanaście tysięcy nagród rzeczowych i kart podarunkowych. W finale Loterii urodzinowej, który odbędzie się w niedzielę, 24 listopada, poznamy nowego właściciela mieszkania w modnej dzielnicy Katowic – Bażantowie.

Jeszcze na etapie projektowania Echo Investment traktowało Libero jako kompleksową całość, łączącą różnorodność oferty, walory architektoniczne i przyjazność użytkowania. Po roku działalności widzimy, że nasza strategia i jej konsekwentna realizacja wyróżniają nas na tle innych obiektów handlowo-rozrywkowych w regionie. To przekłada się na wzrosty kluczowych wskaźników i zainteresowanie potencjalnych najemców, mimo niemal 100% komercjalizacji obiektu. Stale badamy oczekiwania klientów, dlatego planujemy pewne zmiany w zakresie tenant-mix, które pozwolą jeszcze lepiej dopasować naszą ofertę do potrzeb naszych klientów – mówi Urszula Łatka-Styrkowiec, Asset Manager w Echo Investment.

Oficjalne obchody pierwszych urodzin Libero obędą się 24 listopada. Punktem kulminacyjnym dnia pełnego atrakcji będzie losowanie nagrody głównej w Loterii Urodzinowej połączone ze słodkimi niespodziankami od Libero i funkcjonujących w kompleksie kawiarni, specjalnymi rabatami i promocjami oraz masą dobrej zabawy.

Grudzień to miesiąc pełen zimowych i świątecznych atrakcji. Lodowisko na Placu do radości, balon, którym dzieci będą mogły wybrać się w bajkową podróż, spotkanie z Mikołajem i wizyta Tiktokerów, a także targi „Niech żyją święta” to tylko część programu, z którego będą mogli korzystać odwiedzający Libero.

Libero Katowice należy do Echo Investment

Najnowszy kompleks handlowo-rozrywkowy na Śląsku, z ofertą ponad 150 sklepów i punktów usługowych, jednym z najnowocześniejszych multipleksów w kraju, kręgielnią, centrum fitness i bogatą w kuchnie z różnych stron świata strefą restauracyjną. Inwestorem projektu jest Echo Investment. Integralną częścią centrum położonego u zbiegu ulic Kościuszki i Kolejowej jest otwarty i ogólnodostępny Plac do radości o powierzchni ponad 4 700 metrów kwadratowych, który stał się miejscem odpoczynku, wydarzeń kulturalnych, artystycznych i sportowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.