Cukiernia Wójcik otwiera pierwszy lokal firmowy i planuje kolejne

Pierwszy lokal firmowy Cukierni Wójcik ruszy już w grudniu na Żoliborzu przy ul. Rydygiera 16. Nadchodzące lata to, jak podkreśla właściciel sieci, czas wielu wyzwań i nowych projektów. – Rok 2019 kończymy celebrowaniem 15-lecia istnienia firmy – mówi Łukasz Wójcik, prezes sieci Cukierni Wójcik.

Prezes firmy Łukasz Wójcik zdradza, że wszystko zaczęło się w późnych latach ‘90 od wypieków jego mamy, która założyła, teraz już, rodzinny interes. Oficjalnie odliczanie zaczęło się jednak 15 lat temu, kiedy to nastąpiła zmiana pokoleniowa i rozpoczął się nowy etap w działalności firmy, a u steru pojawił się właśnie syn Łukasz z konkretną i ambitną wizją rozwoju. Obecnie cukiernia Wójcik to duży zakład produkcyjny na przedmieściach Warszawy zatrudniający ponad 150 osób i sprzedający swoje wyroby cukiernicze na terenie całego kraju i nie tylko.

– Nasze ciasta i torty można znaleźć praktycznie w każdym rejonie kraju. Naszymi odbiorcami są małe sklepy od Mazowsza po Podkarpacie i Lubelszczyznę, tam zresztą zaczynaliśmy naszą przygodę z handlem, jak również sklepy wielkopowierzchniowe i lokalne sieci od okręgu Dolnego i Górnego Śląska po wybrzeże. Jeżeli w sklepie nie ma naszego ciasta, pewnie sprzedaż odbywa się pod logotypem marki własnej naszego dystrybutora. Co ciekawe pierwsze wyjście za granice kraju nastąpiło właśnie poprzez pośredników widzących duży potencjał w jakości, a zarazem domowym charakterze naszych wyrobów, zresztą nadal prowadzimy poszukiwania takich właśnie partnerów biznesowych o zasięgu Europejskim. Co ciekawe nie ma nas w dyskontach – tam nie może trafić prawdziwe ciasto domowe z krótkim terminem ważności – możemy dowiedzieć się bezpośrednio od prezesa firmy.

– Rok 2020 to z pewnością rok wyzwań, przede wszystkim adaptacja budynku pod nową halę produkcyjną, nasza obecna zbliża się już do osiągnięcia maksimum mocy przerobowych. To duży projekt, nie tylko logistycznie. Natomiast jeszcze w tym roku planujemy otworzyć drzwi naszego pierwszego lokalu firmowego na Żoliborzu, czekaliśmy cierpliwie na ten moment – dodaje Wójcik.

Nowy koncept cukierni Mój Wójcik

Manager projektu Kamil Antoniak opisuje dokładniej: – Pomysł kiełkował w naszych głowach już jakiś czas. Koncept na ‘Mój Wójcik – miejsce spotkań’ zrodził się praktycznie naturalnie jako swoisty odzew na zapytania ze strony pojedynczych klientów, którym brakowało takiego miejsca gdzie mogliby połączyć kupno naszego asortymentu ze spędzeniem czasu w miłej atmosferze, ale nie koniecznie w domu. Nasz koncept będzie łączył klasyczne domowe specjały (serniki, szarlotki, ciasta premium) z naszej standardowej oferty z oryginalnymi interpretacjami modnych obecnie propozycji typu gofry bąbelkowe, czy lody. Uzupełnione o zdrową ofertę śniadaniowo-lunchową ma być po prostu odskocznią od zgiełku miasta. Samo miejsce na mapie Żoliborza będzie jedyne w swoim rodzaju, łączenia drewna i klasycznej angielskiej elegancji”.

– Nie obiecujemy 20-30 lokalizacji rocznie, nie jesteśmy amerykańską korporacją. Wierzymy, że nasz projekt ma potencjał i chcemy wypracować łatwo powtarzalny pierwowzór działający docelowo na zasadzie ‘plug nad play’, tak żebyśmy mogli go łatwo replikować nadając częściowo lokalnego charakteru, natomiast będziemy to robić w swoim zrównoważonym tempie rozwoju. Jeżeli osiągniemy zadowolenie z pierwszej lokalizacji z pewnością pojawią się kolejne – podkreśla Kamil Antoniak.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.